Teamleder innkjøp
Trondheim Renholdsverk AS
- Frist 23.11.2025
- Ansettelsesform Fast
Trondheim Renholdsverk søker ny teamleder som skal være en spydspiss for offentlige anskaffelser og kontrakt
Velkommen til et spennende og fremtidsrettet fagfelt i rivende utvikling, Trondheim Renholdsverk søker nå en dyktig og engasjert teamleder til vårt team innkjøp!
Trondheim Renholdsverk AS er en offentlig aktør som håndterer renovasjon og avfallsløsninger til alle våre innbyggere i Trondheim kommune. I et så stort samfunnsoppdrag så spiller hver avdeling i vår organisasjon en viktig rolle for å få til vår hovedmålsetning; kvalitet i alle ledd! Noen stikkord fra vår arbeidshverdag er sirkulær økonomi, bærekraft, avfall til ressurs, avfallspyramide, det grønne skiftet og renovasjonsgebyr. Forvaltningsavdelingen, som er vår administrative støttefunksjon, skal nå ansette en ny teamleder som skal være en spydspiss for offentlige anskaffelser og kontrakt.
Dine hovedoppgaver vil være å lede Trondheim Renholdsverk sitt innkjøpsteam innenfor anskaffelser, kontrakt og oppfølging. Teamleder skal i samråd med Forvaltningssjefen bidra til at vi når våre målsetninger og til å foreta effektive og lønnsomme anskaffelser, samt medvirke i utvikling og oppfølging av vår innkjøpsstrategi.
I vår arbeidshverdag må du forholde deg til lov og forskrift om offentlige anskaffelser, og andre lover og forskrifter som vi faller inn under som offentlig aktør. Team innkjøp er et dedikert og faglig engasjert team som er utviklingsorientert innenfor avfallsbransjen og eget fag, med fokus på godt arbeidsmiljø, trivsel og kvalitet. Hos oss er det høy aktivitet og viktig med tett samarbeid på tvers av avdelinger, så du må trives med å jobbe strategisk og innovativ.
Stillingens viktigste oppgave er å lede Trondheim Renholdsverk (TRV) sitt innkjøpsteam innenfor anskaffelser, kontrakt og oppfølging.
Arbeidsoppgaver
Fagansvarlig for offentlige anskaffelser og faglig rådgivning i TRV
Lede og koordinere innkjøpsteamet
Ansvar for budsjettinnspill til ledergruppe
Sørge for at kontrakter, alt avtaleverk og systemer for oppfølging av lover og forskrifter holdes vedlike
Produsere og administrere alle rapporter, volum og statistikker
Være TRV sin rådgiver innen juridiske spørsmål/oppgaver
Myndighet
Gjennom samarbeid med ledergruppen og langtidsplanlegging, sørge for at anskaffelsesrutiner ivaretar alle lovverk og retningslinjer for TRV
Beslutningsmyndighet innad i teamet i forhold til prioriteringer og ressursanvendelse
Delvis budsjett- og personellansvar
Kompetansekrav
Relevant høyere utdanning på minimum bachelor-nivå. Relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning
Kompetanse, erfaring og fordypning innen offentlige anskaffelser
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Generell datakompetanse for å kunne håndtere ulike relevante datasystemer/program innenfor fagfeltet
Det er en fordel med kunnskap om relevante kontraktstandarder som SSA, NS og tilsvarende
Fordel med ledererfaring
Personlige egenskaper
Du har lederegenskaper som motiverer til teambuilding og framdrift
Du er målrettet med høy gjennomføringsevne og gode samarbeidsevner
Du er strukturert, analytisk og evner å gjennomføre prosjekter selvstendig
Du er nysgjerrig og resultatorientert
Vi tilbyr
Spennende arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
Ordnede arbeidsforhold og hyggelige kollegaer
Muligheter for faglig og personlig utvikling
Konkurransedyktige betingelser, god pensjonsordning og helseforsikring
En bransje som gir mening, der du vil utgjøre en forskjell
Søk på stillingen via fremogruppen.no eller finn.no senest 23.11
Evt spørsmål kan rettes til Rune Bjørvik, forvaltningssjef i Trondheim Renholdsverk på tlf. 957 41 239, eller til senior partner i Fremogruppen, Kjell-Inge Fremo på 900 22 300.
Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt, de til Fremo også overfor oppdragsgiver om ønskelig.
Vi gjør oppmerksom på at søkere som ber om å bli unntatt offentlighet, likevel kan bli ført opp på søkerliste dersom vilkårene for unntatt offentlighet ikke er oppfylt. Søker blir i så fall kontaktet og får muligheten til å trekke sin søknad.
FerdigheterAI-generert
- Behersker IT-/datasystemer
- Digitale ferdigheter
- Kontraktshåndtering
- Offentlige anskaffelser
- Sektor: Offentlig
- Sted: Heggstadmoen 53, 7080 Heimdal
- Bransje: Økonomi og regnskap, Renovasjon og renhold
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Økonomi og regnskap, Rådgivning
JobbMatch
BetaEr du kvalifisert for jobben?
Nysgjerrig på om du kvalifiserer til denne jobben? Med JobbMatch får du umiddelbar tilbakemelding på hvor godt din profil matcher stillingsutlysningen.
Nøkkelord
Innkjøpsansvarlig, Teamleder, Innkjøp og anskaffelser
(1/2)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 432534306
- Sist endret
