Inaktiv

Er du vår nye ekspert på ServiceNow?

Arbeidsgiver
Statens vegvesen
Stillingstittel
Statens vegvesen satser på ServiceNow og søker utviklere
Frist
27.05.2024
Ansettelsesform
Fast
Bli kjent med Statens vegvesen

Hvorfor velge Statens vegvesen som din neste arbeidsgiver?

Statens vegvesen har ServiceNow som satsingsområde for digitalisering og automatisering. -Vil du jobbe i et teknisk sterkt fagmiljø med brukeren i sentrum?

Vi er i god gang med å bygge opp vårt interne plattformteam. -Vil du være med på reisen?

Vil du jobbe med viktige nasjonale oppgaver og bidra til en mer effektiv, miljøvennlig og tryggere hverdag for folk flest? -Vi trenger flere eksperter på laget!

Hos oss er det stor takhøyde, fokus på trivsel og kompetansebygging. Vi skaper resultater vi er stolte av. Kundebehov og teknologi er i kontinuerlig endring og vi ser mange nye muligheter som vi ønsker å utnytte. Vi er godt i gang med produktorientering og organisering i team med ansvar for egen måloppnåelse.


Vi tilbyr

  • spennende arbeidsoppgaver i et svært kompetent IT-miljø
  • gode utviklingsmuligheter i en kultur som oppfordrer til faglig påfyll
  • godt arbeidsmiljø i nye kontorbygg med universell utforming. Vi har gode muligheter for individuell tilrettelegging ved behov for hjelpemidler i arbeidshverdagen.
  • god opplæring, onboardingsprogram og buddyordning
  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • mulighet for trening i arbeidstiden, eller støtte til andre treningsaktiviteter
  • mulighet for fleksibelt arbeidssted (hjemmekontor) i henhold til Statens vegvesens retningslinjer
  • god pensjonsordning og muligheter for boliglån i Statens pensjonskasse

Lønn avtales basert på kompetanse og erfaring i samsvar med lønnspolitikken vår.


Utviklere

Vi søker utviklere til vårt ServiceNow-team. Både erfarne ServiceNow-utviklere og utviklere uten ServiceNow-erfaring som ønsker å utforske et nytt fagfelt. Vi søker etter utviklere som har erfaring med integrasjoner, portaler/frontend eller Now-plattform, men andre kompetanseområder kan også være aktuelle. Du vil ha oppgaver innen utvikling og drift av ServiceNow. Andre arbeidsoppgaver innenfor plattformen kan også være aktuelle. Kontorsteder er primært Drammen eller Moss, andre kontorsteder kan eventuelt vurderes. Ta kontakt, så ser vi hva som kan passe for deg.

Arbeidsoppgaver:

  • Konfigurere og tilpasse ulike aspekter av ServiceNow
  • Integrere ServiceNow med andre verktøy og applikasjoner
  • Utvikling av portaler i SN med bruk av widgets og UI builder (Next Experience)
  • Dokumentere løsninger
  • Løse tekniske utfordringer på tvers av ulike ServiceNow domener og applikasjoner
  • Samarbeide i et team for å utvikle ledende løsninger basert på ServiceNow

For den rette kandidaten har vi også ledig rolle som team-/utviklingsleder


Nøkkelkompetanse - kvalifikasjonskrav

  • Relevant høyere utdanning, min. 3 år. For kandidater med sterk og relevant arbeidserfaring for de aktuelle fagområdene, og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes.
  • To års utviklererfaring
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk. Arbeidsspråket er norsk.

Det kan bli nødvendig med sikkerhetsklaring og det er en forutsetning at aktuelle kandidater må kunne sikkerhetsklareres.

Det er i tillegg ønskelig med følgende kompetanse:

  • Kunnskap om ServiceNow-løsninger og beste praksis
  • Erfaring med integrasjoner, portaler/widgets, Now plattform eller Next Experience/UI builder
  • ServiceNow-sertifisering
  • Erfaring med ServiceNow-modulene ITSM, CSM, SPM eller HRSD
  • Erfaring med å jobbe med smidige leveransemodeller
  • Kjennskap til tekniske komponenter som LDAP, VPN og SSN, SAML, JSON, Web Services

For utviklingsleder: Erfaring med å koordinere parallelle utviklingsløp.


Personlige egenskaper

Vi søker deg som er positiv og faglig dyktig og som kan jobbe både selvstendig og i team. Videre ønsker vi at du er faglig nysgjerrig og liker å holde deg oppdatert, samtidig som det er naturlig for deg å dele kunnskap med dem rundt deg.

I tillegg ser vi etter deg med følgende personlige kompetanser:

  • Du ser eget fagområde opp mot helheten i Statens vegvesen
  • Du er strukturert, systematisk og pålitelig
  • Du er løsningsorientert og fleksibel
  • Du mestrer et høyt aktivitetsnivå og flere parallelle oppgaver
  • Du bidrar til det sosiale på arbeidsplassen
  • Du er fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver

Vår organisasjon er i kontinuerlig endring, så du må påregne endringer i ansvar, oppgaver og organisatorisk tilhørighet.


Om søknadsprosessen

Positiv særbehandling

Statens vegvesen mener at inkludering og mangfold gjør at vi løser oppgavene våre bedre. Vi ønsker flere medarbeidere med nedsatt funksjonsevne, innvandrerbakgrunn og hull i CV'en. Hvis dette gjelder deg, oppfordrer vi deg til å krysse av i jobbsøkerportalen. Vi vil naturligvis tilrettelegge for deg om du får jobben. Vi bruker avkrysningen(e) til å velge ut de rette kandidatene, samt anonymisert statistikk.

Offentlig søkerliste

Åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen er viktig. Alle som søker hos oss står på offentlig søkerliste, om de ikke oppgir en god grunn for unntak. Ber du om unntak, tar vi kontakt med deg hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.

Søknaden din

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Kontaktperson

Synes du dette høres interessant ut? Kontakt seksjonssjef Ingvill Grønli, tlf. 48131270, for en hyggelig prat og mer informasjon.


Om arbeidsgiveren

Statens vegvesen leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.
Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag. Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres framtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er en partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger.
Fagsiden støttes fra idé til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 360 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.

Sektor
Offentlig
Antall stillinger
2
Sted
Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen
Flere arbeidssteder
  • Skoggata 19, 1530 Moss
Hjemmekontor
Delvis hjemmekontor
Bransje
Offentlig administrasjon,
IT - programvare,
IT
Stillingsfunksjon
IT utvikling / Front-end,
IT utvikling / Systemarkitekt,
IT utvikling / Utvikler (generell)
Arbeidsspråk
Norsk

Nøkkelord

utvikler, webteknologi, ServiceNow, front-end programming, teamlead

Video

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Ingvill Grønli
Stillingstittel
seksjonssjef
Telefon
48 13 12 70
Følg firma
4138 følger dette firmaet

Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen

Annonseinformasjon

FINN-kode 353010104
Sist endret 28. mai 2024 00:00

Rapporter annonse