Skorgenes Mega 420
Skorgenes Mega 420 vurderes solgt
- Båten står i
- Norge
- Tilstand
- Brukt
- Type
- Cabincruiser
- Merke
- Skorgenes
- Modell
- Mega 420
- Årsmodell
- 2002
- Lengde i fot
- 42 fot
- Bredde
- 394 cm
- Dybde
- 95 cm
- Motor Inkl.
- Ja
- Motorfabrikant
- 2 x Nanni 6.420 TDI
- Motortype
- Innenbords
- Motorstr.
- 640 hk
- Maks fart
- 26 knop
- Drivstoff
- Diesel
- Vekt
- 9 500 kg
- Reg.nummer
- LG4640
- Materiale
- Glassfiber
- Farge
- Hvit
- Sitteplasser
- 8
- Soveplasser
- 6
Beskrivelse
Vi vurderer salg av båten, da "barna" er blitt voksne, og vi stort sett bare er 2 på tur nå.
Kom gjerne med bud, men skambud trenger dere ikke prøve på, da vi er veldig fornøyd med båten, og kun vurderer salg for å gå ned i størrelse.
NB! Les HELE annonsen.
Enkel service på motorer og gir utført 04.07.2023 (olje, oljefiltre, sinkanoder). Systemrens blir kjørt på begge motorer før salg eller opptak.
Båten tas opp i slutten av september.
Innbytte i mindre, helst lukket båt, 29-35 fot kan vurderes.
Båten er registrert i Skipsregisteret.
Mye påkostet de senere årene.
Begynner å bli en aldrende båt, så alltid noen prosjekter å ta tak i.
En båt med MASSE plass og utstyr. Sjøsterk båt og driftsøkonomiske å kjøre.
En herlig turbåt/ hytte på vannet for hele familien.
2 stk Nanni 6.420 TDI motorer på 320hk hver, totalt 640hk. (solide og gode motorer fra Toyota Landcruiser som også Yanmar benytter på enkelte av sine modeller).
SB motor gått 220 timer. Ny i 2019
BB motor gått under 900 timer.
God plass i motorrom til service. Jevnlig service utført i vårt eie. Dyser/injectorer på BB motor overhalt i 2021. Nye motorlabber BB motor i 2020. Motor nivellert av verksted.
Byttet gjennomføringer, ventiler og slanger til kjølevannsinntak på motorer. Kuleventil og gjennomføring av kompositt.
Faste akslinger. Pakkbokser byttet i 2020 på verksted. Følger med ekstra sett med propeller.
Hydrauliske thrustere foran og bak er helt genialt. Ingen bekymring for å gå tom for strøm. Joysticker kan vris og stå i ønsket sideposisjon. Kjekt f.eks hvis man opererer båten alene.
Tipp topp moderne Raymarine kartplottere med touchskjermer. Raymarine kamera koblet til kartplotter for oversikt akter.
3 doble romslige sovekabiner, 2 bad hvor det ene er romslig i størrelse og har egen inngang fra frontkabinen. Dryweave mellomlegg under alle sovemadrasser for å unngå fuktighet.
Vendbar sofa rygg på babord side, dvs totalt 4 stk kan sitte i kjøreretning
Stor flybridge med masse plass.
Stor plass og sittegruppe bak med plass til 7 voksne mennesker på benkene + et par stoler. God plass i salong inne.
Teak på akterdekk, badeplattform og baugspyd (teak på badeplattform og baugspyd byttet i 2021)
Ny vvb 2020
Dieseltanker: 2x600l
Septikk: 200l
Vann: 400l
Quickrest 250 daviter med monteringsplate og sveiv. Kan enkelt sveive opp jolle/rib på egenhånd.
Denne båttypen er, etter hva vi har funnet ut, ikke CE sertifisert i sin tid. Prosessen ble gjennomført, men ble aldri helt sluttført. Vi vurderer å kjøre gjennom en slik prosess, og har fått kostnadsoverslag på selve sertifiseringen. Kravene har endret seg en del siden den gang, så en del tiltak må i så fall utføres. Vi har estimert totale kostnaden til ca 100.000,- ut fra det vi vet pr nå og en del arbeid som må nedlegges i prosessen og dokumentasjon.
Båten kan selges enten hvor vi gjennomfører prosessen, eller kjøper tar over ansvar for dette selv (eller lar vær og bare benytter båten som den er, slik vi og forrige eier har gjort).
Det gis uansett begrenset garantier fra oss på båten, da den er over 20 år gammel!
Enkelte ting som kan/bør gjøres:
Sluregir: alt opplegg for sluregir er der, men styreenhetene viser feilkode. Har ikke satt meg videre inn i hva årsaken er og hva som eventuelt må gjøres for å få det til å funke. Fungerte i følge forrige eier, men begynte å fungere dårligere og dårligere. Mulig det er justering eller mulig noen komponenter må byttes. Vi klarer oss uansett veldig fint uten, og har aldri hatt behov.
Kalesje samt vindskjerm på flybridge er moden for utskifting etter hvert.
Mye mer kunne sikkert vært sagt om båten....
Ta gjerne kontakt for å se/oppleve samt prøve båten. Det er den verdt!
Pris med CE sertifisering: 1.850.000,-
Pris "as is": 1.650.000,-
Utstyr
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Kjøpekontrakt
- Ferdig utfylt kontrakt
- 1 måned båtforsikring til kr 0,-
- Digital signering
Melsomvikveien 51L, 3160 Stokke
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.