Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde Galleribilde
SOLGT

Audi RS4

Rs4 B5

Modellår
1995
Kilometer
125 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

29/5 - Litt frem og tilbake med kjøper som reserverte. Fortsatt tilgjengelig. Skal du reservere bes det nå om en forhåndsbetalt sum ( som ikke betales tilbake om du ombestemmer deg)
Blir evt å se på VACN våler treffet.

13/5 - Bil er reservert.

30/4- For å oppklare litt:
Bilen har hvite skilter og kjøres på vei. Den er godkjent ombygget og godkjent med helbur i vognkort. Ingen bruksrestriksjoner.

Selger det som en gang var drømmebilen min, er fortsatt det, men nå er tiden inne for å skille lag pga andre prioriteringer i livet. Får dessverre ikke brukt denne gamle traveren like mye som jeg ønsker. (ikke vært på banekjøring siden høsten 2019) Dette er en bil fåtallet i denne kategorien kan måle seg med. Skal du ha tilsvarende egenskaper må du nok opp i 7 siffret beløp. Godt kjent i Audi /VACN miljøet fra den ble bygd. Er vel en av de første rs4 breddet sedanene i Norge ( gikk i gatebil extreme serien på den tiden, før det tok helt av med bilene der) På den tiden var den grå og matt sort.


Dette er noe unikt, som ikke finnes i hver garasje i landet. Altfor mye å skrive men får prøve få det mest vesentlige. Bilen er godkjent med helbur i vognkort, har racing lisens og hvite skilter. Har eid denne bilen i over 4 år og påkostet den godt over 100k. Den har i mitt eie blitt plukket helt ned i for og bakstilling for å sjekke tilstand og evt utbedre funn. Endte med å ta full oppstrekk. Her er alle foringer etc tatt. Rust er fjernet og deler er grunnet og lakket. Bilen har ikke gått på bane etter oppstrekk! Det eneste som ikke ble byttet i understellet er endeledda på tannstanga og hjullager foran. Jeg glemte det helt ut, men ingenting som tilser at det må byttes
Har kjørt den en del på bane, og fyller bare bensin, etterfyller litt olje og skifter plugger, den bare går og går. Holder følge med mye mer motorsterke biler pga bilens egenskaper kjøreegneskaper.Sitter på som tyggis. Her er det ikke noe vidunder hjelpemiddel som ESP, ASR, ABS etc. Her er det kun kjøreferdighetene som gjelder.
Et eksempel er 997 gt2 rs på rudskogen som den lett holdt følge med. Annet er 2 stk BMW M3 competion på Våler. Disse to tok jeg igjen med en runde...


Litt om bilen
Godkjent ombygget til 2.7 biturbo med motor, girkasse, komplett drivlinje for og bakstilling, M/bremser, luftføringer, støtfangere ledningsnett etc, Bilen er bygd på en 95 modell 1.8tq
Fullstendig ribbet innvendig for alt unødvendig. Skikkelig racing følelse Lakkert hvitt inni.
Helbur fra tårn til tårn, bygget av ralliprodukter som er godkjent i vognkortet
To stk bøttestoler (sparco sprint, nye 2021) med 4 pkt belter(qsp nye 2019) ( FIA godkjente pga lisens)
Sparco 3 eika ratt med snap off.
Dashbord og midtkonsoll er vinylbelegget fjernet for så å bli flokka.
Sorte dørpaneler fra rs4 med sorte rs4 døra?pnere samt orginale carbonlister med blå søm( alle 4 dører og dashbord)
Godkjenninga betinger at en løser racing lisens. Dette innebærer at en må ha en årskontroll av en funkskjonær. Samt stoler og belter må være innenfor gyldighets tiden på FIA merkingen. Tar ca 45 min.
Nylig EU godkjent til Mars 2023




Optikk
Original rs4 b5 optikk utvendig, ikke noe glassfiber
Nye depo lykter foran og bak. (2020)(De originale Audi lyktene følger med. )
Eurospec carbon panser med aerocatch panserla?ser. (Orginal panser i samme farge som bil følger med, aereocatch låser pga lisens)
Var lexan ruter fra a4 supertouring bil rundt hele, bytta ut alle til originale i glass bortsett fra bakruta. Har den stående, bare ikke fått bytta den ennå.
Stor APR carbon vinge laget for bilen ( ikke godkjent i VK)
Lakkert i Nogaro blå med matt klarlakk. Må sees i virkeligheten, da bilder ikke klarer å gjengi opplevelsen av fargen


Bremser
Rs4 b7 bremser med CL brakes klosser(nye2020) forann(8 stempla brembo kalippere og 365 mm skiver)
Rs4 b5 bremser bak ( 312mm skiver og 1 stempla kalipper)
stoptech sta?lomspunnede slanger foran (nye2020) samt 1 nytt bremserør jeg ma?tte lage pga nippel satt fast i gamle slangene. (2020) Nye ECS sta?lomspunnede slanger bak samt noen nye bremserør ifm oppfriskinga i bakstillinga(3 av 4 bremserør ble laget nye)(2021)


Drivverk/understell
Orginal rs4 b7 girkasse (kortere gir) bruker orginale rs4/s4 b5 drivaksler. 034 motorsport girkassefester(nye 2020)
Wavetrack bakdiff står i men følger ikke salge for 300( blir bytta til en sveisa en, evt 10000 ekstra for vawetrack. Kjørte raksere på bane med sviesa bakdiff)
Orginale rs4/s4 aksler bak
Nye hjullagre bak(2021)(glemte å kjøpe framme men ingenting som tilsier de må byttes)
Apikol fremre og bakre diff feste med røde foringer(nye 2019)
Powerflex black series i nedre armer foran og bak(nye 2020/21)
Verkline poly foringer i travers foran og bak (nye 2020/21)
Verkline foring i spindel bak( nye 2021)
Justerbare øvre armer foran og bak med uniballs for bruk med asfalt oppsett ( cps foran og 034 bak) Er enkelt å bytte til de originale foran og bak, disse medfølger
Står pr tiden på Öhlins/TTX dempere med einbach fjærer ifm asfalt oppsett. Dette er ikke godkjent i vk. Dette understellet medfølger ikke til 300k. 25 k ekstra.
Originale s4 dempere og fjærer blir den levert med for 300. (Det er enkelt å bytte mellom originale og Öhlins, tar ikke mer enn 2 timer ca å bytte. )
034 stabstag bak med travers forsterking og alu droplinks
Alle bolter som var mulig a? skaffe nye originalt ble byttet na?r jeg gjorde jobben pa? understell. ( en del har utga?tt)


Motor
Orginal Rs4 motor med H-råder, sachs clutch med 707 trykkplate samt ledningsnett. Dette er jeg blitt fortalt
The-tuner catch can og sai block off(ånder tilbake til motor)
Fjernet viskose vifte og satt i en elektrisk en som er koblet opp med bryter i bil sammen med den ene fra aircondition. ( AC er fjernet)
Alu reimhjul pa? servo og dynamo( nye 2020)
Fluidampr svingingsdemper (ny 2020)
Reg reim service (2020)med alle tetninger/ pakninger / sinmeringer i topp samt simmer ring pa? vei bak reimhjul
Nye oeginal termostat og vannoumpe
Gates reg reim
Ble byttet et par da?rlige løftere ifm reg reim service
ECS motor fester (nye 2020)


Nytt batteri 2021


2x 3" dp som med 200 cells racekatter som ga?r over i 1x3.5" med 2 lyddempere. Noe omsveiste partier da det ble kjøpt brukt og har blit tilpasset andre dp. Har holdt 2 år med pisking pa? bane. ( er ikke godkjent i vk og brukes på bankekjøring og holder 90db kravet på måling før kjøring)
Er orginal rs4 eksos med orginale katter og v-bånd for enkelt bytte når den skal kjøres på vei. Tar 30-60 min å bytte.


Selges følgende:
Med orginale dempere og rustfri eksos samt den orginale eksosen:
-Med orginale rs4 b5 felger med godt brukte federal gateslicks 300.000
-Med Compomotive m06 10x18 med r888r dekk 310.000
-Öhlins 25000 ekstra (selges ikke utenom!)
-Wavetrack 10000 ekstra (selges ikke utenom!)
-Helt nye slicks og brukte regndekk 8000 (selges ikke utenom)
- Recaro Pole Position stoler med utgått FIA 6000 (selges ikke utenom, ikke send forespørsel om det. Mottatt 10 stk og svaret er nei)


Evt 340000 ferdig pruta for alt over
Sikkert noe som er glemt, ring for mer info evt.
Prøvekjøring skjer med meg bak rattet
Innbytteforslag er i utgangspunktet ikke interessant, i så fall er innbyttepris 400k. ( for at jeg da evt må selge innbyttebil)
Selges ikke under prisantydning. Da får den heller stå her og bli kjørt når det er tid til det
Selges ikke til noen som ikke kommer ta vare på denne sjeldenheten
Tar forbehold om feil i Annonsen

Har fjernet biltrallen da jeg trenger den selv. Pris er selvfølgelig justert der etter.

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 707 kr (avgifter)
Pris eks omreg
300 000 kr
Årsavgift
Les mer
Farge
Blå
Fargebeskrivelse
Nogaro blå (matt)
Hjuldrift
Firehjulsdrift
Hjuldriftnavn
Quattro
Effekt
123 Hk
Sylindervolum
2,7 l
Vekt
1 400 kg
Antall seter
2
Karosseri
Sedan
Antall dører
5
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
AB12345

Utstyr

  • Servostyring

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

2072 Dal
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på AB12345

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 216503758
Sist endret 26. jun. 2021 14:12

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.