Denne annonsen er ikke lenger tilgjengelig
Varen er solgt eller tatt ut av markedet av selgeren.
Bildegalleri
Inaktiv
NYHET: Sportling 610 Cruiser
Wesling
Modellår
2019
Lengde
20 fot
Type motor
Utenbords
Seter
8
Pris
438 000 kr

Nyttige lenker
Sjekk småbåtregisteretForsikre båten din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
NYHET: Sportling 610 Cruiser er vår andre båtmodell ut på den nyutviklede plattformen som deles med 610 Soft-top, som ble lansert i 2017. Nå kommer en retrofuturistisk daycruiser basert på den samme innerlineren og med det samme velprøvde 610 GT-skroget signert J.H. Linge. Sportslig, praktisk og stilren cruiser med suverene kjøre-egenskaper. Flere bilder kommer fortløpende.
Båtene produseres på bestilling og vi er derfor fleksible med tanke på valg av utstyr m.m. Båtene produseres i Norge på anerkjent støperi som også produserer for andre kjente norske produsenter. Visningsbåt blir tilgjengelig for besiktigelse fra november.
Skrogkonstruksjon
Sportling 610 er "storebroren" til Fjordling og Vesling. Skroget har mye felles med disse legendariske båtmodellene. Sportling kommer også i utgaven 610 Soft-Top. Se stormermarine.no. Sportling 610 er en sportslig båt med et skrog der sjøegenskaper og komfort står i høysetet. Skroget som er konstruert av den legendariske båtkonstruktøren og designeren J.H. Linge er konstruert "utenfra og inn". Det vil si at skroget kompromissløst er utformet med tanke på farts- og sjøegenskaper, uten at innredning eller andre elementer har fått være med på å bestemme skrogets form. Første prioritering har hele tiden vært et komfortabelt og sikkert skrog, som gir utrolige egenskaper også i urolig sjø og relativt høye bølger. Disse momentene har resultert i en skrogkonstruksjon med et slankt og hypermoderne skrog med dyp V-bunnskonstruksjon (Sportling GT, 24 grader) og kraftige steglister for godt grep i sjøen. Disse elementene bidrar også til båten gode fartspotensiale. Det er produsert over 5000 Sportlinger fra Linge lanserte båten, noe som sier mye om kvaliteten i denne konstruksjonen. Et velprøvd og anerkjent skrog som var forut sin tid og fremdeles er hypermoderne, med klassisk linjeføring.
Innredning
L-formet sittegruppe i front med 2. stk faste køyer som benyttes uten at en trenger utfyllingsplater eller ekstra deler før bruk. Ryggstøtten i fremre sittegruppe kan benyttes for å danne solseng i forbindelse med akterbenken. Stilren vindskjerm og brede dollbord rundt hele båten, flere oppbevaringsrom (2. stk. små + 4. stk. store rom). Fører, passasjersete og frittstående styrekonsoll. Konsollen er sportslig og utformet slik at den også innbyr til stående kjøring. Styrekonsollens plassering midt i båten gir en oversiktlig, sosial og sportslig funksjon. Bord med innfelte koppholdere er plassert mellom passasjersete og fremre L-fomede benk. Bordet kan også benyttes akter i båten i forbindelse med akterbenken. Stolene kan vendes rundt og det dannes en sosial sittegruppe. Bred akterbenk med stigtrinn til brede dollbord.
Innovativ kalesjeløsning
Kalesjen har en funksjon som gjør at det er mulig å velge mellom ulike bruksmuligheter. Hvis en ønsker en funksjon med bakvegg og et lite akterdekk kan kalesjens bakdel festes direkte ned i dørken (se illustrasjon fig.2). Det blir da et lite akterdekk bak kalesjen. Ønsker man å dekke hele båten kan kalesjens bakvegg i stedet festes på båtens aktre del (se illustrasjon fig.1). Kalesjen kan "rulles" opp akter slik at den blir en stor inngangsdør og det kan i fremre halvdel "rulles" en bred takluke (se illustrasjon fig.3). På denne måten kan båten hurtig åpnes og benyttes med "grunnkalesjen" i oppslått posisjon, samtidig som båten likevel oppfattes som relativt åpen.
Kombinert badeplattform og motorbrakett
Båten har et kombinert motorbrakett og badeplattform. Plattformens størrelse og at det oppleves som enkelt å beveges seg rund i dette området, gjør at denne delen av båten i praksis fungerer som et lite akterdekk. Denne sonen fungerer også ypperlig i forbindelse med vannsport og bading. Her kan man sitte på den lille benken/sidefeltet på hver side. Badeplattformløsningen gjør ombord-stigningen fra brygge enkel. Løsningen gjør også at motoren kan monteres noe høyere på akterspeilet (setback). Dette gir litt mindre vannmotstand og bedre vannkvalitet, som fører til bedre drivstofføkonomi og noe høyere toppfart.
Norsk produksjon
Båten produseres i Norge med norske designere og underleverandører, og føyer seg inn i den stolte norske båtbyggertradisjonen. Båt utviklet av entusiaster for kvalitetsbevisste som ønsker en allsidig båt med stort brukspotensialet. Båten har et "retrofutiristisk" design der klassiske linjer møter moderne elementer som sammen danner et "distinkt" og harmonisk designutrykk.
Båtene kommer i forskjellige utstyrsvarianter eller man kan komponere sin båt fra utstyrslisten. Da båtene produseres på bestilling er det mulig å få montert utstyr etter egen preferanse etter avtale.
Stormer marine AS har kjøpt produksjonsrettigheter og støpeformer til flere av J.H.Linges motorbåter. Andre modeller vi produserer og selger er Musling, Vesling og Sportling ST.
Tekniske data:
Lengde: 6.10 m (20 fot)
Bredde: 2.35 m
Vekt: Ca 900 kg
Antall personer: 6
Soveplasser: 2
Sitteplasser: 8
Motor: 80-150-200 hk
Fart: Ca. 28-45-50 knop
CE: kategori C
Konstruktør: J.H.Linge
Design: J.H.Linge, P.Thorsen, J.S.Colberg
Båtene produseres på bestilling og vi er derfor fleksible med tanke på valg av utstyr m.m. Båtene produseres i Norge på anerkjent støperi som også produserer for andre kjente norske produsenter. Visningsbåt blir tilgjengelig for besiktigelse fra november.
Skrogkonstruksjon
Sportling 610 er "storebroren" til Fjordling og Vesling. Skroget har mye felles med disse legendariske båtmodellene. Sportling kommer også i utgaven 610 Soft-Top. Se stormermarine.no. Sportling 610 er en sportslig båt med et skrog der sjøegenskaper og komfort står i høysetet. Skroget som er konstruert av den legendariske båtkonstruktøren og designeren J.H. Linge er konstruert "utenfra og inn". Det vil si at skroget kompromissløst er utformet med tanke på farts- og sjøegenskaper, uten at innredning eller andre elementer har fått være med på å bestemme skrogets form. Første prioritering har hele tiden vært et komfortabelt og sikkert skrog, som gir utrolige egenskaper også i urolig sjø og relativt høye bølger. Disse momentene har resultert i en skrogkonstruksjon med et slankt og hypermoderne skrog med dyp V-bunnskonstruksjon (Sportling GT, 24 grader) og kraftige steglister for godt grep i sjøen. Disse elementene bidrar også til båten gode fartspotensiale. Det er produsert over 5000 Sportlinger fra Linge lanserte båten, noe som sier mye om kvaliteten i denne konstruksjonen. Et velprøvd og anerkjent skrog som var forut sin tid og fremdeles er hypermoderne, med klassisk linjeføring.
Innredning
L-formet sittegruppe i front med 2. stk faste køyer som benyttes uten at en trenger utfyllingsplater eller ekstra deler før bruk. Ryggstøtten i fremre sittegruppe kan benyttes for å danne solseng i forbindelse med akterbenken. Stilren vindskjerm og brede dollbord rundt hele båten, flere oppbevaringsrom (2. stk. små + 4. stk. store rom). Fører, passasjersete og frittstående styrekonsoll. Konsollen er sportslig og utformet slik at den også innbyr til stående kjøring. Styrekonsollens plassering midt i båten gir en oversiktlig, sosial og sportslig funksjon. Bord med innfelte koppholdere er plassert mellom passasjersete og fremre L-fomede benk. Bordet kan også benyttes akter i båten i forbindelse med akterbenken. Stolene kan vendes rundt og det dannes en sosial sittegruppe. Bred akterbenk med stigtrinn til brede dollbord.
Innovativ kalesjeløsning
Kalesjen har en funksjon som gjør at det er mulig å velge mellom ulike bruksmuligheter. Hvis en ønsker en funksjon med bakvegg og et lite akterdekk kan kalesjens bakdel festes direkte ned i dørken (se illustrasjon fig.2). Det blir da et lite akterdekk bak kalesjen. Ønsker man å dekke hele båten kan kalesjens bakvegg i stedet festes på båtens aktre del (se illustrasjon fig.1). Kalesjen kan "rulles" opp akter slik at den blir en stor inngangsdør og det kan i fremre halvdel "rulles" en bred takluke (se illustrasjon fig.3). På denne måten kan båten hurtig åpnes og benyttes med "grunnkalesjen" i oppslått posisjon, samtidig som båten likevel oppfattes som relativt åpen.
Kombinert badeplattform og motorbrakett
Båten har et kombinert motorbrakett og badeplattform. Plattformens størrelse og at det oppleves som enkelt å beveges seg rund i dette området, gjør at denne delen av båten i praksis fungerer som et lite akterdekk. Denne sonen fungerer også ypperlig i forbindelse med vannsport og bading. Her kan man sitte på den lille benken/sidefeltet på hver side. Badeplattformløsningen gjør ombord-stigningen fra brygge enkel. Løsningen gjør også at motoren kan monteres noe høyere på akterspeilet (setback). Dette gir litt mindre vannmotstand og bedre vannkvalitet, som fører til bedre drivstofføkonomi og noe høyere toppfart.
Norsk produksjon
Båten produseres i Norge med norske designere og underleverandører, og føyer seg inn i den stolte norske båtbyggertradisjonen. Båt utviklet av entusiaster for kvalitetsbevisste som ønsker en allsidig båt med stort brukspotensialet. Båten har et "retrofutiristisk" design der klassiske linjer møter moderne elementer som sammen danner et "distinkt" og harmonisk designutrykk.
Båtene kommer i forskjellige utstyrsvarianter eller man kan komponere sin båt fra utstyrslisten. Da båtene produseres på bestilling er det mulig å få montert utstyr etter egen preferanse etter avtale.
Stormer marine AS har kjøpt produksjonsrettigheter og støpeformer til flere av J.H.Linges motorbåter. Andre modeller vi produserer og selger er Musling, Vesling og Sportling ST.
Tekniske data:
Lengde: 6.10 m (20 fot)
Bredde: 2.35 m
Vekt: Ca 900 kg
Antall personer: 6
Soveplasser: 2
Sitteplasser: 8
Motor: 80-150-200 hk
Fart: Ca. 28-45-50 knop
CE: kategori C
Konstruktør: J.H.Linge
Design: J.H.Linge, P.Thorsen, J.S.Colberg
Spesifikasjoner
- Tilstand
- Brukt
- Merke
- Wesling
- Modellår
- 2019
- Type
- Daycruiser
- Drivstoff
- Bensin
- Motor inkludert
- Ja
- Motorstørrelse
- 100.0 hk
- Motorfabrikant
- Honda/Evinrude
- Type motor
- Utenbords
- Topphastighet
- 32 knop
- Byggemateriale
- Glassfiber
- Vekt
- 900 kg
- Lengde i fot
- 20 fot
- Lengde i meter
- 6,1 m
- Bredde
- 235 cm
- Sitteplasser
- 8
- Soveplasser
- 2
- Farge
- hvit
- Båtens beliggenhet
- Norge
Utstyr
Standardutstyr Sportling 610 Cruiser V2:
Kalesje
Elektrisk lensepumpe
Brannslukker
Kraftig hydraulisk styring (SeaStar)
Fast drivstofftank
12V strømuttak
komplett putesett/solseng
Badeleider
Bord
Koppholdere
Bunn-behandling/primer/bunnstoff
Det tas forbehold om feil i annonsen.
Kalesje
Elektrisk lensepumpe
Brannslukker
Kraftig hydraulisk styring (SeaStar)
Fast drivstofftank
12V strømuttak
komplett putesett/solseng
Badeleider
Bord
Koppholdere
Bunn-behandling/primer/bunnstoff
Det tas forbehold om feil i annonsen.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.