Utløpt

Er du vår nye IKT-ansvarlige for det administrative området?

Arbeidsgiver
Statens vegvesen Vegdirektoratet - arbeidssted Oslo
Stillingstittel
Er du vår nye IKT-ansvarlige for det administrative området?
Frist
15.08.2017
Ansettelsesform
Fast

IKT-avdelingen i Statens vegvesen har 340 medarbeidere. IKT er en integrert del av etatens kjernevirksomhet, og IKT-direktøren er en del av etatsledelsen. Vi har spesialistmiljøer innenfor strategi, IKT-portefølje, arkitektur, prosjekt, systemforvaltning, brukerstøtte og drift. Vi jobber kontinuerlig med store og spennende utviklingsprosjekter for å understøtte kjerneaktivitetene og bidra til en effektiv og publikumsrettet etat. Vi har nylig utarbeidet overordnede strategiske planer for perioden 2018-21, og vi har et spennende utviklingsarbeid foran oss i årene som kommer.

Vi søker en dyktig og dedikert IKT-ansvarlig for det administrative området; som betjener HR- og administrasjonsavdelingen, styrings- og strategistaben, kommunikasjonsstab og internrevisjon. IKT-ansvarlig samarbeider tett med ledere og systemeiere på fagsiden samt ledere og forvaltere i IKT-avdelingen. Stillingen inngår i IKT-direktørens ledergruppe. Kontorsted Oslo, Vegdirektoratet.

Statens vegvesen har en betydelig satsing innen digitalisering og tjenesteutvikling innenfor det administrative området. Rollen som IKT-ansvarlig er et viktig bindeledd mellom fagsiden og IKT.

Ansvarsområder

Som IKT-ansvarlig har du ansvaret for å ivareta fagavdelingens interesser slik at IKT-behovene blir dekket. Gjennom dette er du blant annet overordnet ansvarlig for alle IKT-avdelingens leveranser og tjenester til fagavdelingene. Du vil være sentral i arbeidet med utvikling av IKT-avdelingen.

IKT-ansvarlig sørger for etablering av tjenesteavtaler mellom fagsiden og IKT, samt følger opp disse. En viktig oppgave er å sette IKT på dagsorden i fagavdelingene, og å bidra til at fagavdelingene tar i bruk IKT på en riktig måte, slik at avdelingenes resultatmål nås. IKT-ansvarlig er også en viktig bidragsyter i fagavdelingenes arbeid med egen virksomhetsutviklingsportefølje.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning med IKT-fag og/eller andre relevant fag i fagkretsen (min. 3 år). For kandidater med sterk og allsidig forståelse for de aktuelle fagområdene, og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes.Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no).
  • Evne til å se helhet og sammenhenger i komplekse organisasjoner
  • Solid erfaring fra arbeid med IKT i lignende roller er en fordel

Vi er på jakt etter en IKT-ansvarlig med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner; du bygger tillit og skaper gode relasjoner. Det er viktig for oss at du er sterk på gjennomføring, har god forståelse av IKT-utviklingsprosjekter, samt har god kunnskap om og interesse for kombinasjonen økonomi, ledelse og IKT.

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling

Som ansatt i Statens vegvesen blir du del av et engasjert og tungt fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og bidrar til fremtidens løsninger innenfor samferdselsområdet. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Vi tilbyr:

  • Introduksjonsprogram og fadderordning
  • Fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • Sterkt fokus på og gode muligheter for faglig påfyll
  • Godt arbeidsmiljø i et flott og lyst kontorbygg med fin beliggenhet ved Alnaelva på Bryn i Oslo, med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter
  • Medlemskap i en av de beste pensjonsordningene i Norge

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk. 

Nærmere opplysninger om stillingen får du ved å kontakte IKT-direktør Lars B. Kalfoss, tlf. 901 01 825.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, der våre ansatte skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om det.

Om arbeidsgiveren

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7600 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

Sektor
Offentlig
Sted
Brynsengfaret 6A, 0667 Oslo
Bransje
IT,
Offentlig administrasjon
Stillingsfunksjon
Saksbehandler

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson
Lars B. Kalfoss
Telefon
90 10 18 25
Følg firma
395 følger dette firmaet

Brynsengfaret 6A, 0667 Oslo

Annonseinformasjon

FINN-kode 100341963
Sist endret 17. jul. 2017 09:07

Rapporter annonse