Bildegalleri

Velkommen til Ammerudveien 84 - En meget spennende utviklingsmulighet på Ammerud! Foto: Zovenfra AS.
Stor tomt på over 1,6 mål - Flott beliggenhet med marka som nærmeste nabo - Spennende utviklingsmulighet!
- Totalpris
- 5 638 880 kr
- Omkostninger
- 138 880 kr
Nøkkelinfo
Om eiendommen
Kort om eiendommen
Velkommen til Ammerudveien 84 - Spennende utviklingsmulighet på Ammerud!
Stor tomt på 1 659 kvm. Skrånende terreng mot nordøst.
Eiendommen ligger i trafikkstille og barnevennlige omgivelser innerst i en blindvei. Det er kort vei til skole og barnehager, samt offentlig kommunikasjon. Tomten ligger ved inngangen til vakre Lillomarka med gode tur- og rekreasjonsmuligheter sommer og vinter. Dette er et meget populært og veletablert boligområde hvor denne eiendommen har en av Ammeruds beste beliggenheter.
Det har vært dialog med Plan- og bygningsetaten. Det foreligger planinitiativ som er under behandling hos PBE. Se saksnummer 202301331 og 2025/06716 på Saksinnsyn hos Oslo Kommune. Neste svarfrist er 05.01.2026.
Beliggenhet
Tomten ligger i et meget populært og veletablert boligområde på Ammerud. Flott beliggenhet rett ved markagrensa.
Lillomarka tilbyr utallige turmuligheter, sommer som vinter. Blant annet er Lilloseter Sportsstue innenfor gangavstand på lysløype i nydelige omgivelser. Lysløypen starter på Ammerud (rett utenfor boligen) og strekker seg kilometervis vest- og østover. Et omfattende vei- og løypenett fortsetter videre inn i Nordmarka mot utallige markastuer, ypperlige for både fotturer, sykling eller med skiene fastspent på vinterstid.
Kort gange til flere barnehager og skoler. Adressen sogner til Ammerud barneskole (1.-7.trinn) og Apalløkka ungdomsskole (8.-10.trinn). Det finnes også flere videregående skoler i nærliggende områder.
Nærmeste matbutikk er Kiwi og Rema 1000 Ammerud som ligger ca. 15 minutters gange fra tomten. For ytterligere servicetilbud ligger Grorud Nærsenter med et variert utvalg med ca. 30 butikker, vinmonopol, apotek, bank og flere serveringssteder under 10 minutters kjøretur fra tomten.
Det er også kort avstand til et godt tilbud av offentlig kommunikasjon med buss 62 ca 5 minutters gange fra eiendommen og T-bane linje 4 og 5 ca 15 minutters gange fra eiendommen.
Kommunen vil omregulere nedlagde Huken pukkverk tomten til friluftsliv i tråd med markalovens bestemmelser. Planforslaget skal tilrettelegge for aktiviteter (for eksempel klatrevegg eller liknende), bekkeåpning og etablering av badedam, stier, skiløyper og forbindelser til markaområdene. Dette vil være svært positivt for nærområdet. For ytterligere info sjekk Oslo kommunes nettsider: "Huken - fra steinbrudd til grønnstruktur".
Tomt
Skrånende terreng mot nordøst.
Arealbekreftelse fra Oslo er vedlagt salgsoppgaven.
Tomtegrenser er ikke kontrollert.
Regulerings og arealplaner
Eiendommen er regulert til boligformål ihht. reguleringsplan S-2371. For mer informasjon om reguleringsforhold kontakt megler eller søk på saksnummer/adresse/gnr. bnr på plan- og bygningsetatens hjemmeside.
I henhold til reguleringsplanen er utnyttelsesgraden for Felt B - småhusbebyggelse i inntil 2 etasjer, utnyttelsesgrad inntil 0,25.
Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen.
For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn:
https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/
Ligningsverdi / formuesverdi
Formuesverdien for ubebygget tomt skal ved førstegangs verdsetting verken overstige 80% av eiendommens kostpris eller 80% av eiendommens markedsverdi. Ved senere år skal denne formuesverdien videreføres, men med en eventuell årlig fastsatt oppjustering.
Når bygg på eiendommen er påbegynt fastsettes formuesverdien etter andre regler. Se mer på Skatteetatens nettside.
Heftelser / servitutter
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver:
301/95/8:
10.01.1873 - Dokumentnr: 916722 - Bestemmelse om gjerde
Det har ikke lyktes megler å finne dette dokumentet.
18.07.1884 - Dokumentnr: 900121 - Bestemmelse om veg
Det har ikke lyktes megler å finne dette dokumentet.
28.03.1924 - Dokumentnr: 901415 - Bestemmelse om veg
Med flere bestemmelser
Dette dokumentet er vedlagt, men uleselig.
12.11.1926 - Dokumentnr: 900794 - Bestemmelse om veg
Med flere bestemmelser
Dette dokumentet er vedlagt, men uleselig.
03.07.1947 - Dokumentnr: 7982 - Bestemmelse om veg
Bestemmelse om gjerde
Bestemmelse om kloakkledning
Med flere bestemmelser
Dokumentet følger vedlagt.
10.09.1947 - Dokumentnr: 11257 - Bestemmelse om veg
Bestemmelse om gjerde
Bestemmelse om kloakkledning
Med flere bestemmelser
Dokumentet følger vedlagt.
18.08.1948 - Dokumentnr: 8590 - Best. om vann/kloakkledn.
Bestemmelse om anlegg og vedlikehold av ledninger m.v.
18.08.1948 - Dokumentnr: 8591 - Erklæring/avtale
Bestemmelse om kloakkledning
Med flere bestemmelser
02.03.1949 - Dokumentnr: 2305 - Bestemmelse om vannledn.
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
26.06.1979 - Dokumentnr: 16414 - Best. om vann/kloakkledn.
Gjelder denne registerenheten med flere
13.03.1981 - Dokumentnr: 6872 - Erklæring/avtale
Bestemmelse om trafostasjon/kiosk
18.02.1983 - Dokumentnr: 5192 - Best. om adkomstrett
Gjelder denne registerenheten med flere
Dokumentet følger vedlagt.
25.10.1984 - Dokumentnr: 53630 - Best. om vann/kloakkledn.
Grunndata:
04.05.1871 - Dokumentnr: 900025 - Registrering av grunn
Denne matrikkelenhet opprettet fra:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:1
26.10.1923 - Dokumentnr: 900848 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:28
19.06.1931 - Dokumentnr: 900490 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:34
13.10.1948 - Dokumentnr: 10540 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:40
16.05.1980 - Dokumentnr: 10939 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:185
19.12.1980 - Dokumentnr: 30721 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:188
19.12.1980 - Dokumentnr: 30722 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:189
19.12.1980 - Dokumentnr: 30723 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:190
20.10.1981 - Dokumentnr: 26983 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:194
20.10.1981 - Dokumentnr: 26984 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:195
20.10.1981 - Dokumentnr: 26985 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:196
20.10.1981 - Dokumentnr: 26986 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:197
20.10.1981 - Dokumentnr: 26987 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:198
20.10.1981 - Dokumentnr: 26988 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:199
18.02.1983 - Dokumentnr: 5194 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:202
20.05.1985 - Dokumentnr: 28365 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:204
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:205
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:206
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:207
20.05.1985 - Dokumentnr: 28365 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:208
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:209
29.08.1985 - Dokumentnr: 52425 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:276
26.09.1985 - Dokumentnr: 58957 - Registrering av grunn
Utskilt fra denne matrikkelenhet:
Knr:0301 Gnr:95 Bnr:277
Hovedbøl - Knr:0301 Gnr:95 Bnr:1
Denne eiendommen er tidligere utskilt fra eiendommen med Knr:0301 Gnr:95 Bnr:1 i Oslo kommune ( hovedbølet ).
På hovedbølet kan det være tinglyst erklæringer/avtaler som også gjelder for denne eiendommen. Dette kan for eksempel være rett for kommunen til å anlegge og reparere vann- og kloakkledninger, bestemmelser om bebyggelse, gjerder, vei og adkomstrettigheter. Heftelsene kan ikke slettes.
Vennligst ta kontakt med megler for nærmere spesifikasjon av rettighetene.
Diverse
Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål.
Overtakelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger.
Før eiendommen overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Boligselgerforsikring
Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring.
Selger er et konkursbo med begrenset kjennskap til eiendommen og med et særskilt behov for at salget er endelig uten adgang for kjøper til å fremme mangelskrav. Det vises blant annet til at eiendommen er overbeheftet, slik at salgsprovenyet etter dekning av salgskostnader i sin helhet vil gå til dekning av panteheftelser, samt at konkursboet vil bli slettet etter endt bobehandling. Eiendommen overdras derfor fra selger til kjøper uten ansvar for selger for hverken åpenbare og/eller skjulte feil og mangler, ut over at pengeheftelser skal slettes. Selger ved megler har under salgsprosessen videreformidlet dokumentasjon og opplysninger om eiendommen til kjøpsinteressenter. Selger innestår imidlertid ikke for at den fremlagte informasjonen er korrekt eller fullstendig. Eiendommen selges "som den er", og kjøper er innforstått med den risiko og de særlige forhold som er forbundet med at selger er et konkursbo. Kjøper fraskriver seg så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger i medhold av avhendingsloven kapittel 3 og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven, herunder ethvert krav mot konkursboet og/eller representanter for konkursboet eller konsulenter konkursboet har benyttet i forbindelse med salget.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene.
Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.
Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er", jf. også ansvarsfraskrivelsen ovenfor. Selger kan ikke ta som den er forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker.
Forbrukerkjøp - definisjon
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker avtalevilkår
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Eiendommen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at arealet er vesentlig mindre enn opplyst. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) definisjon
Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker avtalevilkår
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges som den er , og selger har intet ansvar utover det konkret avtalte, jf. ansvarsfraskrivelsen ovenfor.
Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Hvitvaskingsregelverk
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper.
Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven.
Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger.
Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen gi bud eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven.
Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler.
Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis.
Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor.
Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt.
Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form.
Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig.
For mer informasjon om budgivningsprosessen, se Forbrukerinformasjon om budgivning , som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Vedlegg til Salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Nils O.M. Nordvik
Nyttige lenker
Nordvik Bygdøy Allé
Nærområdet
Annonseinformasjon
| FINN-kode | 438981929 |
|---|---|
| Sist endret | 02. des. 2025 11:16 |
| Referanse | 13-0543/25 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.









