Bildegalleri

Kontorlokaler med parkering i Haugesund sentrum til salgs

Prisantydning6 000 000 kr
Totalpris
6 151 350 kr
Omkostninger
151 350 kr
Kommunale avg.
9 801 kr per år

Nøkkelinfo

Bruttoareal
389 m²
Etasje
1.
Eieform
Eier (Selveier)
Areal
389 m²
Byggeår
1955
Tomt
Eiet
Overtakelse
Overtakelse av eiendommen etter nærmere avtale mellom partene.

Type lokale

Kontor
Garasje/Parkering
Butikk/Handel
Kombinasjonslokaler

Fasiliteter

Garasje/P-plass

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.Visningspåmelding

Kort om eiendommen

-Kontorseksjon på gateplan
-Sentral beliggenhet i Haugesund sentrum
-Fleksible lokaler
-389 m2
-Fire parkeringsplasser

Beliggenhet

Eiendommen har en sentral og attraktiv beliggenhet midt i Haugesund sentrum. Den ligger i et etablert byområde med kort avstand til butikker, restauranter, kontorer og offentlige tjenester. Beliggenheten gir svært god eksponering mot en av byens mest trafikkerte gater, og egner seg godt for både kontor-, handels- og servicevirksomhet.

Området har gode parkeringsmuligheter i umiddelbar nærhet, og kollektivtilbudet er godt utbygd med bussholdeplasser og gangavstand til rutebilstasjonen. Eiendommen ligger også bare få minutters gange fra Indre kai og Haugesund rådhus, og har nærhet til alt av sentrumsfasiliteter. Dette gjør eiendommen til et attraktivt valg for virksomheter som ønsker en synlig, sentral og lett tilgjengelig plassering i Haugesund.

Innhold

Eiendommen omfatter lokalene i Kirkegata 101 og 103, som er sammenbygd og utgjør en helhetlig kontorseksjon på gateplan. Lokalene har en meget sentral beliggenhet midt i Haugesund sentrum, med god eksponering mot trafikk og forbipasserende. Seksjonen huser i dag
-10 cellekontorer med lydtette dører
-2 møterom
-pauserom
-garderobe
-bad
-hcwc
-4 lager/arkivrom

Fasilitetene er meget godt egnet for kontor-, behandlings- eller servicevirksomhet som ønsker sentral plassering med enkel adkomst.

Tomt

Tomtene er i sameie med de andre seksjonene. Eiendommen er planert og asfaltert. Seksjonene har fortau og offentlig vei i sør og vest.

Standard

Interessent oppfordres til å ta med fagfolk for vurdering av eiendommens tilstand.

Oppvarming

Elektrisk oppvarming (panelovner).

Energimerking

Megler har oppfordret eier til å innhente energiattest for eiendommen, men denne er ikke fremlagt for megler. Interessenter bør derfor legge til grunn at eiendommen har energiklasse G.

Adkomst

Adkomst fra offentlig vei. Offentlig kommunikasjon i umiddelbar nærhet.

Overtakelse

Overtakelse av eiendommen etter nærmere avtale mellom partene.

Sentrale lover

Informasjonen i dette prospektet er mottatt fra selger og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv får gjennomgått eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår prospekt, reguleringsbestemmelser og liknende vedrørende eiendommen. Det gjøres særskilt oppmerksom på at arealangivelser er basert på opplysninger fra takstmann/selger, og partene er enige om at eventuelle uriktige angivelser av eiendommens arealer (utvendige og innvendige) ikke under noen omstendighet skal kunne gi grunnlag for mangelkrav. Eiendommen og dens tilbehør overtas slik at Kjøper fraskriver seg så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot Selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag utenfor det som fremgår av kjøpekontrakten. Kjøper kan da bare gjøre gjeldende at det foreligger en mangel dersom selger har forsømt sin opplysningsplikt, jfr. reguleringen i avhendingsloven § 3-7, eller dersom selger har gitt uriktig informasjon om eiendommen, jfr. reguleringen i avhendingsloven § 3-8. Risikoen for eventuelle skjulte feil, tilligger etter dette kjøper. Selger avgir samtidig i kjøpekontrakten markedsmessige garantier for Eiendommen. Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 mnd etter overtakelse, og den relative reklamasjonsfristen settes til 1 mnd. Selger kjenner ikke til at det er forurensning i tomtegrunnen m.v. Kjøper skal, dersom forurensning i ettertid skulle bli oppdaget, bære det fulle ansvar for all forurensning som eksisterer på eiendommen. Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger samt justerings-forpliktelser ifm. MVA. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.

Kjøpekontrakt:
Som kjøpekontraktsstandard benyttes siste mal fra Forum for Næringsmeglere. Kjøper oppfordres til å sette seg inn i denne før budgivning. Avvik fra denne skal særskilt fremkomme i bud.

Hvitvaskingsregelverk

Det følger av Hvitvaskingsloven at meglerforetaket er forpliktet til å foreta kundekontroll av begge parter i handelen. Kontrollen skjer løpende, og vil blant annet gjennomføres ved oppdragsinngåelse, budgivning, gjennomføring av oppgjør og ved eventuell forsterket mistanke.

Dersom slik kundekontroll ikke kan gjennomføres, er meglerforetaket pålagt å avstå fra gjennomføring av oppgjøret. Partene er selv ansvarlig for eventuelle merkostnader og ansvar dette kan medføre, uten at det kan anføres et kontraktsrettslig ansvar ovenfor meglerforetaket.

Meglerforetaket er forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim.

Budgivning

Meglers skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden.

Bud kan legges inn på finnannonsen på "gi bud knappen", ved meglingsoppdrag etter avhendingsloven. Ved elektronisk budgivning så kan bud legges inn trygt og enkelt med bank-ID. Megler kan også kontaktes for tilsendelse av budskjema, og budskjema finnes også i salgsoppgaven.

All budgivning må foregå ved skriftlighet. For annen viktig informasjon om salg- og betalingsvilkår, samt forbrukerinformasjon om budgivning, se budskjema.

Vedlegg til salgsoppgaven

1. Kommunale opplysninger.
2. Servitutter.

Diverse

Seksjonene selges.

Fellesutgiftene pr dags dato er på kr 1835 per måned.
Iflg . vedtektene står det at felleskostnadene er til utgifter som vedlikehold av bygning og fellesanlegg, utvendig belysning av fellesområder, vaktmesterordning, forsikringspremie og forretningsførsel.

Regulering

Seksjonene er avsatt til bolig (B1) i kommuneplanen, men det kan tillates næring (kontorer, tjenesteyting, småverksteder o.l) i første etasje på den enkelte eiendom. Virksomheten skal ikke være til sjenanse for boligen. Minst 3/4 av samet bruksareal skal nyttes til bolig.

Nærområdet

Annonseinformasjon

FINN-kode433045290
Sist endret23. okt. 2025 11:09
Referanse1-0052/25

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.