Bildegalleri

Kontorlokaler i Varhaug sentrum

Kart med kartnålRådhusgata 2A, 4360 Varhaug
Prisantydning5 500 000 kr
Totalpris
5 638 500 kr
Fellesformue
68 725 kr
Omkostninger
138 500 kr
Verditakst
6 500 000 kr
Kommunale avg.
1 770 kr per år

Nøkkelinfo

Bruksareal
357 m²
Bruttoareal
411 m²
Etasje
2.
Eieform
Eier (Selveier)
Areal
357 m²
Byggeår
1988
Tomteareal
2 133 m² (eiet)
Overtakelse
Etter nærmere avtale. Det oppfordres til å legge inn ønsket overtakelse i budet.

Type lokale

Kontor

Visning

Ønsker du å delta på visningen ber vi deg melde deg på slik at vi vet at du kommer. Da kan vi bistå alle best mulig og gi deg tiden du trenger på visningen. Kontakt gjerne megler før visning hvis du har spørsmål. Visningen avholdes bare dersom det er påmeldte. Hvis det ikke er oppsatt visningstidspunkt eller tidspunkt ikke passer, kontakt megler.   
Visningspåmelding

Kort om eiendommen

Kontorlokaler i sentrum av Varhaug.

BRA 357 kvm.

Lokalene ligger i 2.etasje og inneholder:
Vindfang, kundemottak, arkiv, 2 bøttekott, ventilasjonsrom, tavlerom, wc, 2 garderober m/toalett, 2 møterom, kantine, revisor-rom, hc-toalett, personal-inngang og 14 kontor.

Lokalene er godt vedlikeholdt.

Beliggenhet

Midt i Varhaug sentrum, i ett publikums-område som består av butikker og andre servicetilbud.

Innhold

2. etasje BRA: Vindfang, kundemottak, arkiv, 2 bøttekott, ventilasjonsrom, tavlerom, wc, 2 garderober m/toalett, 2 møterom, kantine, revisor-rom, hc-toalett, personal-inngang og 14 kontor.

Tomt

Tomt består i hovedsak av på-stående bygning og asfaltert parkeringsområde.

Byggemåte

Bygningen er oppført med ringmur/grunnmur i stedstøpt betong.
Yttervegger i stedstøpt betong, tegl og kjerneisolerte betongelement.
Vinduer og dører i aluminium med isolerglass.
Betong/ståltrapp og hulldekke/betongdekke mellom etasjer.

Takstdokumentet er utarbeidet av JÆRtakst AS v/Jone Serigstad datert 28.06.2023

Standard

Lyse og innholdsrike kontorlokaler på Varhaug.

Gulv er belagt med parkett, fliser og industri-teppe.
Innvendige vegger er sparkla og malt. Systemvegger mellom kontorer.
Nedsenket system-himling med innfelt belysning.
Ventilasjonsanlegg, sprinkleranlegg og elektrisk oppvarming.
Brannvarsling, belysning med bevegelses sensorer, lyse fiber.
Inn og utvendig solavskjerming.

Seksjonene er tilsynelatende godt vedlikeholdt inn og utvendig.

Oppvarming

Elektrisk

Dersom det er rom i boligen som ikke har vegg-/fastmonterte ovner så følger det heller ikke med ovner i disse rommene.

Energimerking

Eiendommen er ikke energimerket. Det følger av forskrift om energimerking § 5 at dersom eier ikke har lagt frem energiattest, og eier etter skriftlig anmodning fra kjøper ikke har lagt frem energiattest før avtale om salg er inngått, kan kjøper få laget en energiattest ved hjelp av ekspert for selgers regning, innen ett år etter at avtale om salg er inngått.

Adkomst

For veibeskrivelse henvises det til vedlagte kart i salgsoppgaven. Det vil bli skiltet med EiendomsMegler 1-skilt ved fellesvisning.

Parkering

Parkeringsplass

Gjesteparkering

Overtakelse

Etter nærmere avtale. Det oppfordres til å legge inn ønsket overtakelse i budet.

Sentrale lover

Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.

Eiendommen og dens tilbehør overtas "som den/det er", jfr. avhendingsloven § 3-9.

Kjøper fraskriver seg, så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven.

Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 måneder etter overtakelse.

Informasjonen i denne salgsoppgaven med vedlegg er mottatt fra selger / takstmann og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Eiendommene forutsettes besiktiget, og det anbefales at kjøper selv kontrollerer eiendommenes tekniske tilstand ved bruk av egne fagfolk, samt at man gjennomgår leiekontrakter og annen relevant informasjon om eiendommene.

Alle opplysninger i denne salgsoppgaven med vedlegg er tilrettelagt og bearbeidet av megleren etter beste skjønn, men megleren kan ikke ta ansvaret for at informasjonen er riktig eller fullstendig. Enhver som investerer i næringseiendom, må på egen hånd forsikre seg om at opplysningene er riktige og fullstendige. Megleren fraskriver seg ethvert ansvar for tap som følge av opplysninger som er misvisende, feilaktig eller ufullstendig, samt tap som på annen måte måtte oppstå som følge av investeringen.

Selger er ikke kjent med ufullstendigheter eller feil i rapporter e.l. som er utarbeidet av tredjemann.

Selger gir ingen garantier i forhold til praktiske eller økonomiske konsekvenser for Kjøper opp mot forurensing i grunn, forhold av arkeologisk interesse eller grunnforholdene på eiendommen i sin alminnelighet.

Det gjøres oppmerksom på regler om avskrivning av faste tekniske installasjoner i avskrivbare bygninger. Partene har selv ansvaret for å sette seg inn i regelverket og konsekvensene av dette. Megler er uten ansvar for konsekvenser reglene påfører partene.

Kjøpekontrakt utarbeidet av Forum for Næringsmeglere skal benyttes i denne transaksjonen. Med mindre den enkelte interessent i sitt kjøpstilbud tar spesielle forbehold eller angir konkrete endringer av ordlyden i denne kontrakt, vil man ved aksept av kjøpstilbud fra selger ha inngått avtale med utgangspunkt i denne kjøpekontrakt.

Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.

Pro & contraPartene må selv foreta avregning av kommunale avgifter, felleskostnader samt eventuelle feste-/leieinntekter og lignende i forbindelse med oppgjøret. Megler foretar ingen pro & contra pr. overtagelsesdato.

KredittvurderingSelger forbeholder seg retten til å foreta kredittvurdering av kjøpere.

Styregodkjennelse

Det praktiseres ikke styregodkjennelse.

Vedtekter

Interessenter forplikter seg til å gjøre seg kjent med vedtekter og eventuelle husordensregler. Kopi av disse foreligger hos megler.

Adgang til utleie

Det er ingen utleieforhold knyttet til seksjonen i dag. Eventuell utleie av seksjonen er tillatt.

Ferdigattest / Brukstillatelse

Det foreligger midlertidig brukstillatelse datert 08.01.1988, men ikke ferdigattest iflg. kommunen. Jf. plan- og bygningsloven § 21-10 (5) utstedes det ikke lengre ferdigattest for tiltak det er søkt om før 1/1-98. Dette innebærer at byggverkene lovlig kan brukes og omsettes uten at det foreligger ferdigattest. Det betyr imidlertid ikke at ulovlige bygde tiltak blir lovlige.

Ulovlig oppførte tiltak vil kommunen fremdeles kunne forfølge og kreve omsøkt etter dagens regelverk. Kjøper overtar ansvar, risiko og eventuelle konsekvenser knyttet til dette.

Hvitvaskingsregelverk

I henhold til Lov av 6. mars 2009 nr. 11 om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven) er megler pliktig å gjennomføre kundetiltak av både oppdragsgiver og kjøper.

Dette innebærer blant annet plikt for meglerforetaket til å bekrefte identiteten til kjøper på grunnlag av gyldig legitimasjon. Samt plikt til å foreta kontroll av eventuelle reelle rettighetshavere. Der kjøper opptrer i henhold til fullmakt må også fullmaktsgivers identitet bekreftes på grunnlag av gyldig leg. Kundetiltak av kjøper, skal senest skje på kontraktsmøtet.

Dersom budgiver opptrer i henhold til fullmakt, må fullmakten fremlegges samtidig som bud inngis. Dersom kjøper er en juridisk person (AS mv.) plikter kjøper å fylle ut og returnere egne kundekontrollskjemaer før kontraktsmøtet. Firmaattest eller fullmakt må fremlegges samtidig som det inngis bud.

Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres kan ikke meglerforetaket bistå med gjennomføring av handelen, herunder ikke foreta oppgjør. Meglerforetaket er videre forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim. Med mistenkelig transaksjon menes transaksjon som mistenkes å involvere utbytte fra straffbar handling eller som skjer som ledd i terrorfinansiering. Manglende mulighet for kundetiltak kan også være et forhold som gjør transaksjonen mistenkelig. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende motmeglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.

Budgivning

Eiendomsmeglere kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12:00 første virkedag etter siste annonserte visning hvor selger er forbruker, jfr. Informasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser med eventuelle forbehold, opplysning om finansiering og overtakelse skal sendes skriftlig til megler. Megler kan ikke formidle muntlige bud verken til selger, budgivere eller interessenter. Budgiver må legitimere seg med kopi av legitimasjon og underskrift. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Megler skal sende skriftlig varsel om bud og budforhøyelser til budgiver, selger og interessenter. Aksept av bud skal sendes skriftlig til budgiver og selger. Budgiver kan benytte budskjema, elektronisk budgiving, skannet budskjema sendt på mail eller annen godkjent skriftlig kommunikasjonsform, f.eks. App er i forbindelse med budgivningen. Konferer med megler.

Megler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes teknisk feil. Under budrunden kan akseptfristene kortes inn ved mottakelse av nye bud. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere og kjøper meddeles aksept innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud fremkommer til megler.

Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles av megler.

Vedlegg til salgsoppgaven

Videre i denne salgsoppgaven ligger vedlegg. Disse inneholder viktig informasjon om eiendommen og må gjennomgås før bud gis.

Diverse

Det er observert maur i sameiet iflg opplysninger fra sameiet og det er inngått avtale med Pelias.

Inngåtte leieavtale løper til 31.12.2026.
Årsleie er kr. 437.124,- + felleskostnader kr. 24.000,- pr. år.
Ta kontakt med megler for ytterliggere informasjon.

Regulering

Eiendommen ligger i et område regulert til bolig/forretning/kontor - sentrumsformål.

Reguleringsplaner:
1119 1010A-3 Varhaug sentrum sør, krysset fv.504 Varhaugvegen - fv.153 Dysjalandsvegen (15.10.2020) Bolig/Forretning/kontor
1119 1010A-3 Varhaug sentrum sør, krysset fv.504 Varhaugvegen - fv.153 Dysjalandsvegen (15.10.2020) Frisikt
1119 1013 Varhaug sentrum nord (18.4.2002) Bolig/Kontor
1119 1013 Varhaug sentrum nord (18.4.2002) Frisiktsone


Kopi av situasjonskart, målebrev, reguleringsplaner m/bestemmelser etc. ligger vedlagt i salgsoppgaven eller kan fås ved henvendelse til megler. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.

Beliggenhet

kart
Logo

EiendomsMegler 1 Jærmegleren

Vi loser deg trygt gjennom hele boligsalget

Annonseinformasjon

FINN-kode354268794
Sist endret29. mai 2024 19:26
Referanse2403240050

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.