Bildegalleri

Næringstomt med sentral beliggenhet på Løkkemyra. Planert og klar for opparbeidelse!

Kart med kartnålRørgata 20, 6517 Kristiansund N
Prisantydning2 090 000 kr
Omkostninger
53 250 kr
Totalpris
2 143 250 kr

Nøkkelinfo

Tomteareal
1 385 m² (eiet)
Boligtype
Næringstomt

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.Visningspåmelding

Kort om eiendommen

Din lokale eiendomsmegler Aleksander Faksvåg Talgø ønsker å presentere denne næringstomten i Rørgata 20. Eiendommen er per idag ikke fradelt, men vil bli på cirka 1460 kvm. Tomten er planert og klar for opparbeidelse. Løkkemyra er byens viktigste næringsområde med mye handel, oljebasevirksomhet og flere kontoreiendommer. Kort avstand til Kristiansund flyplass, Kvernberget. Området har meget god dekning av offentlig kommunikasjon.

Beliggenhet

Sentral beliggenhet med kort vei til handelssenter samt Kristiansund sentrum med alle bymessige fasiliteter.

Parkering

Parkering på tomt.

Tomten

Planert næringstomt. Ubebygd. Kjøper må fradele tomten og besørge kostnader for dette. Arealet kan avvike etter endelig oppmåling av Kristiansund kommune. Det er montert fordrøyningsbasseng i 2017 av Rørlegger 1 Kristiansund.

Komm. tilknytning

Eiendommen har avkjørsel til/fra felles privat gate/veg. Se tinglyst dokument som følger vedlagt i salgsoppgaven. Ved oppdeling i flere parseller skal dokumentet oppdateres.

Tomten er pr. i dag ikke tilknyttet offentlig vann og avløp. Infrastruktur til vann og avløp ligger i veien. Det vil påløpe tilknytningsavgift. For mer informasjon, ta kontakt med Kristiansund kommune.

Adkomst

Det vil bli skiltet med Notar visningsskilter ved annonserte visninger. Se for øvrig kart for nærmere veibeskrivelse.

Omkostninger for kjøper

Prisantydning kr 2 090 000,-
I tillegg kommer følgende gebyrer:
1) 2,5% dokumentavgift til staten.
2) Tinglysingsgebyr skjøte kr. 500,-
3) Tinglysinggebyr kr. 500,-
Total kjøpesum inkl. gebyrer: Kr. 2 143 250,-

Vi gjør oppmerksom på følgende:
- Ovennevnte omkostninger er beregnet ut fra kjøpesum tilsvarende prisantydning. Det tas forbehold om økning i gebyrer.

Sentrale lover

Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven.

Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.

Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut i fra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil opplysninger ikke ble rettet i tide på en tydelig måte. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.

Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Dersom eiendommen har et mindre grunnareal (tomt) enn kjøperen har regnet med, er det likevel ikke en mangel hvis ikke arealet er vesentlig mindre enn det som fremkommer av salgsdokumentene, jf. avhl-3-3.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).

Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen som den er , og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 1. ledd 2. pktm. Avhendingsloven § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt en innendørs arealsvikt karakteriseres som en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøper menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Regulering

Deler av tomten er regulert til forretning, kontor og industri iht. R-185 Del av sekundært servicesenter og forretnings-/industriområde Løkkemyra-Vikan, datert 12.09.1988. Utdrag fra reguleringsbestemmelser: § 4. Forretning og forretning/industriområde A. I forretningsområdet og området for forretning, kontor og industri kan tomtene arronderes etter de enkelte bedrifters behov, etter grenser som i hvert tilfelle skal godkjennes av bygningsrådet. Parsellene skal søkes gitt mest mulig regelmessig form. B. Bebyggelsen skal plasseres innenfor de på planen viste byggegrenser. Anleggenes type, eksteriørutforming og plassering skal i hvert enkelt tilfelle godkjennes av bygningsrådet. Bygningsrådet kan bestemme at bedrifter som kan antas å medføre særlige ulemper skal kunne henvises til bestemte strøk av området eller til andre industristrøk. Åpne frastillingsplasser og lagerplasser tillates ikke. C. Bygningsrådet kan ved anmeldelse av bygg kreve at det fremlegges en samlet plan for tomten som viser fremtidig prosjektert bebyggelse, adkomstforhold, parkeringsplasser og områder for parkmessig behandling. Bygningsrådet kan forlange at arealer mellom byggegrense og vei eller gangvei/fortau gis parkmessig behandling. D. Bebyggelsen skal oppføres av brannfaste materialer og søkes gitt en god utforming og materialbehandling. Bygningsrådet bestemmer utnyttelsesgrad og byggehøyde i hvert enkelt tilfelle. Allerede ved innsendelse av forprosjekt skal maksimalt etasjeantall og antall bilplasser angis. Alle byggeprosjekter innenfor det område som er planlagt restriksjoner i forbindelse med Kristiansund Lufthavn, sal forelegges Luftfartsirektoratet for høydemessig og radioteknisk vurdering, dvs. område A og B. I denne forbindelse må det ikke føres opp noen bygninger i område merket A. Det kan imidlertid i hvert enkelt tilfelle vurderes om mindre bygg kan oppføres i utkanten av område A. E. I forretning/industriområde tillates ikke oppført boligbygg eller innredet beboelsesleiligheter. F. De viste isolasjonsbelter mellom boligområde og forretning/industri skal ikke bebygges. Reguleringsbestemmelser og utsnitt av reguleringsplan følger vedlagt i salgsoppgaven. Interessenter må sette seg inn i disse. Storparten av tomtens nordre del er uregulert. Iht. Kommuneplanen for Kristiansund 2020-2032 så er eiendommen avsatt til kjøpesenter - nåværende og sone iht. T-1442. Utsnitt av reguleringskart, utsnitt av kommuneplan med tegnforklaring og reguleringsbestemmelser følger vedlagt i salgsoppgaven. Dersom det er ønskelig med ytterligere opplysninger knyttet til reguleringsforhold så oppfordrer vi interessenter til å kontakte Kristiansund kommune.

Beliggenhet

kart
Logo

Notar Kristiansu­nd

Aleksander Faksvåg Talgø

Eiendomsmegler MNEF/ Partner

Send melding

Annonseinformasjon

FINN-kode337418447
Sist endret30. apr. 2024 10:16
ReferanseNO4.242

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.