Suzuki DRZ-E (enduro)
- Omregistrering
- 613 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 30 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Km.stand
- 12 345 km
- Årsmodell
- 2002
- Tilstand
- Brukt
- Tilstandsrapport
- Nei
- Effekt
- 37 hk
- Slagvolum
- 398 ccm
- Vekt
- 135 kg
- Ant. eiere
- 13
- Reg.nr
- PH1056
- Type
- Offroad/Motard
- Farge
- Gul
- Drivstoff
- Bensin
Beskrivelse
DRZ-Enduro modell.
Relativt pen sykkel, som går godt. Føles meget lett og sprek. Jeg har hatt sykkelen i to år, og storkost meg med den. Selges da jeg har to motorsykler og ikke tid til å bruke begge. Blir også fint med litt mer plass i garasjen.
Selges under markedspris da den har noen feil og mangler.
Da jeg kjøpte sykkelen, var det kjølevann i motoroljen. Dette kom fra vannpumpen, som hadde defekt og utett lager. Byttet vannpumpen med tilhørende originalt pakningssett på alle tilhørende deksel osv. Etter dette har jeg alltid sett nøye etter tegn til vann i oljen når den har blitt byttet, og det har etter alt å dømme sett bra ut, men det har vært vanskelig å skille om alt vannet er ute og potensielt om alt er 100%. Mulig jeg har sett meg litt blind på det etterhvert også. Jeg hadde sykkelen inne på verksted for å få en avklaring, og de mente at alt var ok, men at det muligens var noen rester. vanskelig å si 100%, men at det ikke var noen fare å bruke sykkelen slik den var. Jeg har brukt den slik siden og vært nøye med oljeskift. Men ønsker å opplyse om det, og velger å selge sykkelen til redusert pris pga dette.
Det er ikke kilometerstand på sykkelen, da denne originalt ble levert uten speedometer siden det er en enduroversjon. Det har fra forrige eier blitt montert Vapor Tachometer som viser både fart og turtall. Men ingen historikk på KM stand. Da jeg kjøpte sykkelen manglet også magnet på motardfelgene for å kunne vise farten. Det har jeg ettermontert og nå viser farten på både enduro/ knastedekkene og supermotard felgsettet. Sett bort fra det vil jeg ikke tro den har så veldig høy km stand. Den føles meget tight og fin. Dette tachometeret viser heller ikke motortemperatur. Mulig det bare er føleren som må byttes (står i radiatoren). Men jeg har sjekket og målt at sykkelen bygger opp arbeidstemperatur og holder tempen stabil og at alt er som det skal i praksis.
Ellers følger det med både supermotart felgsett (står montert) og enduro felgsett. Motardfelgene ble lakkert proffesjonelt hos KSP Felg i fjor sommer (originalt gull), og har fått nye felgbånd, slanger og hjullagre montert hos Rovik MC, pris på lakkering, deler og montering va 10 000,-. Det står på nye holker og hendler, og full service med nytt luftfilter, olje og oljefilter er tatt i vinter, før sesongstart. Kun kjørt 1 tur så langt i år. Det følger også med litt sidedeksler, fremskjerm og div småtteri. Står på fult effektanlegg, leovince svanehals og potte.
Ellers har jeg vært veldig fornøyd med sykkelen. Den er veldig lett og kjekk med god lyd. I praksis har ikke feilene over hatt noen betydning for meg, og den har fungert utmerket i mitt eie. Men denne type feil må selvfølgelig utdypes og informeres om. Det er etterhvert en eldre sykkel og selges slik den står, uten noen form for garanti eller reklamasjonsrett.
Sykkelen står sentralt i Stavanger, på Byhaugen. Den er registrert og kan prøvekjøres etter avtale. Kan også være behjelpelig om sykkelen ønskes sendt til andre deler av landet.
Utstyr
- Effektanlegg
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.