BMW R100
- Omregistrering
- 613 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 40 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Årsmodell
- 1977
- Tilstand
- Brukt
- Tilstandsrapport
- Nei
- Effekt
- 60 hk
- Slagvolum
- 980 ccm
- Vekt
- 215 kg
- Ant. eiere
- 4
- Reg.nr
- ZE4503
- Type
- Veteran
- Drivstoff
- Bensin
Beskrivelse
HOLDT AV UT LØRDAG 4. MAI
Klassikeren BMW R100/7 fra 1977 som det sitter en 1982 R100RS motor i. Grunnen til prissettingen er at motorblokka må overhales med nye stempler som, fra to ulike verksteder, er priset til ca. 30.000,- (se oppdatert info lenger ned). Utover dette er det òg litt svetting fra kardang samt at det trengs ny returfjær på girarm. Girarmen fungerer og selve fjæra koster ca. 100,- men monteres på innsiden av girkasse. Det er skiftet pakninger og servet forgasserne i vinter. Ellers ny starter, nye blinklys fra Motogadget foran (bar-end) og bak, Motogadget speil (Spy), progressive fjærer i gaffel, bremser overhalt og fungerer godt. Det er montert kvalitetsprodukter fra Walzwerk som nye bakdempere, bakramme (ingen kapping), sete, clip-ons, Monza-stil tanklokk, batteriboks og luftfiltere. Det følger òg med ekstra bakramme og sete i klassisk cafe-racer stil fra Vonzeti. Rammen ble lakkert for ca 9 år siden, det samme gjorde en del av delene, snowflake-hjulene er pulverlakker, tank og skjerm er lakkert kremhvit med bronsedetaljer og silkematt klarlakk. Får mange anerkjennende nikk. Eksosrørene antas og være ganske rene og fine, disse er wrappet med kvalitetsbandasje fra Vance & Hines, slip-on potter. Lyden merkes i både ører og bryst og er avhengighetsskapende. Det medfølger òg servicebøker, masse ekstra pakninger, deler (clip-ons, speil, tanklokk), elektronikk, batteri, sikringer, oljefiltere, ekstra bakskjerm og mye mer.
Jeg trodde det var meg og denne sykkelen til evig tid, men innser at jeg er bedre på det estetiske enn det tekniske og klarer ikke, i småbarnstidsklemma å finne tid. Den som tar seg tiden vil få en rimelig veteransykkel, som har mange gode år igjen, som gir og får mange smiles pr. miles, som er veldig god å kjøre og som ser, høres og føles ekte.
Prisen er satt ut i fra deler og nylig service. Sykkelen, som jeg betalte 70.000,- for i 2019 er således "gratis". Den må hentes på henger i Oslo og den selges som den er/står.
Oppdatert info uke 18.
Det har vært en rekke henvendelser og spørsmål på denne annonsen. Jeg har begrenset mekanisk kunnskap, men vedrørende skade på motoren så er det ventilsetet som har løsnet og vridd seg (godset i toppen av ventilsetet, se siste bilde). Sannsynligvis noe som har gått over lang tid og etterhvert avgitt metallspon som har laget merker i sylinder og stempel. Prisestimatet (muntlig fra merkeverksted og alternativt verksted) på en slik skade er 25-30000 i arbeidet, i tillegg kommer pris for nye deler. Mange kan nok gjøre dette selv, uansett må motor åpnes, renses og ettergås, begge sylindere/stempler (og topp?) må skiftes eller borres opp. Gjentar at sykkelen selges som den står, venstre side er åpnet/i deler så skaden kan sees på Hellerud i Oslo, den har ikke vært startet i år, må hentes på henger og jeg kan ikke gi noen garantier eller lovnader.
Linken under kan gi et bilde på hvordan lyden av skaden.
https://youtube.com/shorts/znJS0hfKNw8?feature=share
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.