Honda VFR 1200 X Crosstourer
- Omregistrering
- 613 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 90 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Km.stand
- 69 971 km
- Årsmodell
- 2013
- Tilstand
- Brukt
- Tilstandsrapport
- Nei
- Effekt
- 129 hk
- Slagvolum
- 1237 ccm
- Vekt
- 275 kg
- Ant. eiere
- 2
- Reg.nr
- FB4042
- Type
- Touring
- Farge
- Svart
- Drivstoff
- Bensin
Beskrivelse
Er du ute etter en robust og driftsikker tursykkel kan dette være noe.
Selges da jeg fikk ei tullri og kjøpte ny mc. Derfor er denne til salg. Den er reg første gang 2.4.2014, men er en overligger fra 2013. Ingen vesentlige forskjeller.
Jeg har hatt den siden april 2016 og har nå gått ca 70000 km, stort sett tur og langtur kjøring. Flere europaturer og det meste av Norge på kryss og tvers. Parkert i garasje når den ikke er i bruk. Eid og brukt av 2 godt voksne menn.
Det er ingen kjente feil eller mangler pr dd.
Alle servicer fulgt, hovedservicer hver ca 24000 hos merkeverksted, luftfilterskift hver 12000, og motorolje og filter hver 6000, dvs minst 1 gang i året har jeg tatt selv. Kardangolje skiftet hvert 2.år. Full historikk. Kun brukt oljer /Motul anbefalt fra merkeforhandler. Neste pluggskift på 95 – 100 tusen.
Det er skiftet simeringer og olje i begge forgaflene. Det er også eneste reparasjonen jeg har hatt.
Det var en recall på disse pga en drivaksling. Skiftet før mitt eie iflg forhandler.
Dualbremser, ABS og tracionkontroll som kan slås av.
Nytt originalt batteri våren 23, og nye dekk Brigdestone AK1 august 23. Forhjullager og støvringer sjekket ved dekkskifte: Ingen tegn til slitasje/skader. Bremseklosser, ok.
Den har aldri vært skadet. Det er ingen riper, bulker eller skader på " karosseriet" men en del slitemerker ved fothvilere, hendler og noe lakkavskrap på felgene etter flere dekkskift. Noen små hakk på veltebøylene etter en velt fra stillestående som jeg fikk med på kjøpet i 2014.
Den har bagster med ditto tankveske, strøm ledning til Garmin GPS for styrebrakett, Giwi Airflow justerbar skjerm, veltebøyle og Scorpion eksospotte. Grom lyd og jeg fikk en bedre følelsen med motoren. Gir ikke noe mer effekt. Slipper også å løsne eksosanlegget for å ta av bakhjulet. Originaldeler medfølger.
Det er styreforhøyere, som gjør det mer komfortabelt å stå. (jeg er 186 høy)
Hondas originale veskesett (kun toppkofferten på bildene.) De er ikke skadet, men flere riper og småhakk på sideveskene etter utallige av og på etter alle turene.
Den har rikelig med kraft og moment med sin V4 ( 1237 ccm) og 129 hk/ 126 nm ( det meste av dette er ikke brukt, heller ikke turtallsperra.) En skikkelig tursykkel med god plass og komfort til 2. Ingen overraskelse. Den går og går. Hondakvalitet tvers igjennom.
21 liters tank som gir en praktisk rekkevidde på 35 mil + - .
Det er på tide å skifte luftfilter ( gått ca 10000). Er bestilt.
Bremsevæske foran og bak,væske på clutchpumpa og kardangolje er skiftet nå.
Motorolje og filter gått kun 100 mil.
Bremseklosser og skiver foran og bak ok.
Det nærmere seg 72000 km service. Gjenstående arbeid på den er
1. Ventilsjekk
2 Skifte av kjølevæske
Pris ca 4500,- -5000,-
Fri for heftelser.
Billig å forsikre.
Står på Lillehammer.
Noe mer du lurer på ta kontakt.
Utstyr
- ABS
- Alarm
- Bagasjebrett
- Hendelbeskyttere
- Kjørecomputer
- Midtstøtte
- Sidevesker
- Tanktrekk
- Tankveske
- Toppveske
- Traction control
- Varmeholker
- Vindskjerm
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.