Harley-Davidson FLHX Street Glide CVO++

Motorsykkelens serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på motorsykkelen i henhold til fabrikkens retningslinjer.

Service

Motorsykkelens serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på motorsykkelen i henhold til fabrikkens retningslinjer.

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Km.stand
48 200 km
Årsmodell
2014
Tilstand
Brukt
Effekt
87 hk
Slagvolum
1690 ccm
Vekt
372 kg
Ant. eiere
1
Reg.nr
FF6696
Chassis nr. (VIN)
5HD1KBMC7EB628025
Type
Touring
Farge
Matt Sort

Se kjøretøyopplysninger Åpnes i nytt vindu

Sjekk heftelser på FF6696 Åpnes i nytt vindu

Beskrivelse

Velkommen til det jeg kaller en Street Glide CVO++ Bagger:
Sykkelen har KUN hatt kun en eier, meg :)
Denne hærlige Baggeren startet som en peise ny 2014 FLHX SG Rushmore i showroom´et til HD dealer´n i Málaga, Spania. Jeg bodde i Spania den gangen, så en HD måtte eg jo ha.
OG, "Project Rushmore" var den gang, for oss HD-nerder, et "leap for mankind" for touring modellene. Elsket og hatet ;))) For min del; utmerket !!
Jeg ventet derfor to laaaaaange år på at nettopp 2014-modellen skulle komme med alle sine goodies, bells and whistles.
I tillegg ble jo 103-motoren til Harley en suksess. Endelig var Twin-cam´en komplett. Det har riktignok kommet større utgaver, men 103-motoren står seg som en fantastisk Harley Davidson maskin.

Motoren:
er i tillegg tunet med HD Screamin Eagle sin Super Tuner PRO (fikk sikret meg en slik en før de ble forbudt ;)

Motoren er en High Output Twin Cam 103, og clutch´n er hydraulisk. Bremsene, ja, la oss snakke om bremsene. Endelig (!) ble Harley bremsene "smarte". De "snakker sammen" og finner ut hvem som skal bremse mest. Selvfølgelig ABS.
(Sitat fra Cycle World: "Reflex Linked Brakes with ABS. With this system, linked braking is active whenever the motorcycle is above 20 to 25 mph. At slower speeds, the front and rear brakes act independently. When the linked system is active, braking force is applied to both wheels if either brake is applied, and the fore/aft balance is automatically optimized while ABS is at the ready to help the rider maintain better control of the bike, particularly in bad conditions")

Tilbake til historien; en Street Glide var drømmen for meg, cruisende rundt i Sør-Spanias vakre fjellområder og langs de milevis med ubeskrivelige strandpromenader.. Men en standard SG ?! ....nei, ææææææsj.
Dermed ble biken trillet RETT ned fra showroom´et og ned i HD-verkstedet i kjelleren.
Eg tuller ikke; sykkelen ble ikke engang prøvekjørt først FORDI eg VISTE at denne Rushmore biken var perfekt som utgangspunkt for Bagger bygget !!
På dette tidspunktet hadde jeg allerede brukt uker og måneder (!!) på jakt etter de perfekte deler og ellers utstyr som skulle monteres og bygges på sykkelen.
Internett ble trålet på langs, og på kryss og tvers.
Mange deler ble originale HD CVO deler (Harley haaaar jo mye pent ;) Eg tok jo tross alt utgangspunkt i en CVO-standard. Eg ville bare gjøre den enda bedre. Derfor ville eg starte med en standard SG, og heller putte på de deler som passet Bagger-stilen min bedre. Derfor min påstand om CVO ++

Alt er bestilt, kjøpt, montert, bygget og lakket hos HD merkeforhandler i Málaga, Spania. (HD Siebla) www.h-dsieblamalaga.com/en/

Deretter er ulike modifikasjoner gjort for å få det perfekte bygget enda bedre.

Kan bl.a. nevnes at eg har hatt hele 3 styrer montert; 12”, 14” og til slutt 18” før eg var fornøyd med utseende. Det kan nevnes at 14” styre var det mest behagelige ;)
Men, du vet, style over comfort ;) Ape er Ape ;) Denne Baggeren er ikke designet og laget for den ultimate komfort. Med stretched tank og dermed et (LePera) sete som et trukket en god tomme bakover må du "fram for og hente" styret. Dette kan sefflig justeres med å vinkle Ape´n en tomme eller to bakover.
På lengre turer er ikke 18” Ape noe problem siden Cruise Control`n gjør at man ikke trenger og holde begge hender på styret. Faktisk er sykkelen SÅ godt balansert at man knapt trenger og holde i styret under hele E4´an gjennom Sverige ,) ;) ;)
Men absolutt, det er jo bare og korte ned styret dersom det er ønskelig..... throttle-by-wire (elektronisk throttle)

SÅ: litt detaljer om Biken:
Sykkelen er delvis bygget om med HD CVO deler (Streched Saddlebags og CVO instrument cluster), samt div. deksler og front fork covers byttet ut fra chrome til sort/steel cut. ("Burst Collection").
En standard SG har ikke Fairings Lower eller side-lys/AUX. Denne Baggeren fikk alt av lys som var mulig og sette fremme. I tillegg hadde Rushmore eeeeendlig fått LED (!!) . Tiden med lys like lang (kort) som en stråle piss var over. I "god" Harley-ånd var ikke dette standard på Street Glide´n. Så HD Daymaker lykter ble bestilt og installert (CVO støff på den tida).
I tillegg finner du på dette bygget to hærlige "grøfte-lys". Disse dekker elegant over det mørke området nært sykkelen vi alle irritert kjenner til :)))

Chrome raisers for og bryte opp i alt det sorte måtte til.

Støtdempere:
På denne Baggeren får du de fantastiske "Legends Aero-A" luftdempere bak, elektrisk justerbare "on the fly". De som har kjørt luftdempere skjønner hva som gjelder. De som enda har det til gode har en super sjanse her !!!
Justér demper-trykket til det som måtte passe for den aktuelle turen bare med et par trykk på +- knappen ved siden av tanken. Du alene? Fløyelsmyk stuss-følelse med et par sekund på knappen.
Din bedre halvdel er med på denne turen, sier du? Heldige du ;;)) ....meeen ingen demper problem, bare hold + bryreten inne litt lengre. Nå mere hærlig demper-luft puser og koser med stumpene deres nå.
Har´a med halve klesskapet sitt med sier du? Vel.... Bare fortsett og hold +bryteren inne ;))
Når ho SÅ er installert på hotellet (eller i teltet borte ved mygg-myra på et klassisk norsk "drekkaogbjelme treff"), og du skal bare suse bort på Benser´n og vaske Dyret, finner du -bryteren og så er rumpe kosen bare din igjen.

SoBagger elektrisk midtstøtte følger med på handelen (ny, umontert, nypris €955 til Norge)
http://sobaggers.com
Denne ble aldri installert av meg siden eg kjøpte ny sykkel. Men komboen elektriske luft-dempere med elektrisk midtstøtte er "en killer" på alle Bike-shows.
Sjekk de hærlige bildene på hjemmesiden deres :))
(Apropos Bike-shows; denne biken har fått flere "Best in Show" i sin klasse på mine mange turer i Sør-Europa) Grunnen til at dette ikke fremheves mere er at min sykkel er bygd for meg og ikke for og imponere andre.
Biken er helt porno (er det lov å si på .finn? ) når du slipper den helt ned på luftdemperene. Subber nedi gresset. Tanken var da at en rett-stående sykkel på midtstøtte skulle gjøre det hele enda bedre,

Eksos:
KessTech aktiv åpne-lukke Eksos. Fantastisk system !!!
Disse er godkjent, og vist til Biltilsynet. Godkjennings-bevis medfølger.
https://www.kesstech.de/en/products/

Original radio er byttet ut med BOOM! Box audio touch skjerm.
GPS og Blåtann. Bare start Spotify på mobilen din, putt den i lomma og nyt hærlig musikk fra alle 6 høytalerene.

Lower fairing fra HD Ultra er montert.
BOOM stereo montert i saddlebags, lower fairing og Batwing.

21" framfelg (byttet ut fra orginal 19"). SJEKK den felgen ass !! Er faktisk så skarp at den kan være stikkende ond å vaske :))
ABS "19-21 conversion kit" er montert slik at ABS´n virker som normalt og korrekt !
(STEIKE, her plagdes eg månedsvis under byggingen. Hverken HD eller den store på slik custom relè, Bosch, kunne lage noe slikt. MEN der over US-dammen var det en kar som tenkte likt som meg og hadde laget en slik. Liten som en Nittedals, men får ABS´n til og fungere som originalt igjen). Fette nais !!

Super stolt: (!!)
Framskjerm (custom tilpasset), Streched tank og chin-spoiler (custom tilpasset) er fra Paul Yaffes Baggernation. Samme er pegs og grips, speil, luftfilter cover og Ignition Switch Cover.
Sjekk felgen og skjerm på framdekket ;) ;) Framkjermen er spesialtilpasset nettopp dette dekket og felgen fra karene i Yaffes BaggerNation ! (Bakfelgen er stock. Den fremme kostet tett på 2 US laken, så den bakre som er skjult forble nettopp det :) )

Sete:
LePera sete er custom tilpasset tanken. SJEKK de linjene (hadde ikkje .finn stoppa meg, hadde eg sagt helt porno igjen) ;) LePera Sorrento.
I dare you; sjekk en stock SG mot denne linjene tell denne Biken.
Hva annet en nettopp LePera kan man si om et LePera sete?? Blir vel som og diskutere Elvis eller Levis ;)

Pynt:
Fotbrettene foran og bak, heel/toe shifter, gear shifter link er fra Carl Brouhard Designs.com
Han godeste Carl hadde fra før av designet de flotte fotbrettet foran. Men på sin sykkel hadde han ikke behov for bakre fotbrett. Men etter nån telefoner over dammen til han sjøl, kunne han selvfølgelig krympe de framme slik at de passet bak. DÆSKEN eg sleit og leita længe, og lengre enn langt (!) før eg fant Mr. Brouhard sine ! Dæm forelska eg meg pladask i.
"Elite Edge Floor Boards - Black (FB-0002-B) from Carl Brouhard Design
Finner du maken på andre sykler ?!? ;) ;)

Aux lysene foran (oppe og nede) og hovedlykta er byttet til HD DayMaker LED lys.

Batwing LED lys fra HD.
Saddlebags ekstra bak/bremselys (blacked out) er HD. Smoked blacked out. (Måtte nesten smugles inn i Spania førr å kunne bli monter).
Front wheel spinning(!) nut cover og stiletto HeadBolt covers er fra Kuryakyn.

Stealth HD detachable luggage rack + pax sissybar/pad HD.
Alle bryterene er byttet til CVO brytere men indirekte lys i.
Deksel i kevlar-look på instrument panel.

Du ser sikkert en HEL masse greier på sykkelen son jeg har glemt og nevne. Bare zoom inn på bilene og nyt ;) .......og ring dersom du har spørsmål.

Bilder av byggeprosessen kan sendes til seriøs kjøper.



Boom! Box 6,5GT Radio Kit (76000511)
6.5" Fairing Speakers (76000317)
Fairing Amp. (76000070)
Fairing Lower Speaker Kit (76000050)
Saddlebag Speaker Kit (76000202)
Speaker Expansion Kit (76000280)
H-D Smart Security System
Front End Kit - Gloss Black (45800038)
Lower Fork Sliders - Gloss Black (45500172)
Saddlebag Latch And Hinge Kit - Gloss Black (90200914)
Premium Fitted Saddlebag Lining (90200918)
Engine Guard Kit - Gloss Black (49050-09A)
Twin Cam Engine Covers - Wrinkle Black
Transmission Covers
Auxiliary Power Port - Saddlebag Mount (69200091)
Cigarette Lighter And Socket Kit (69200605)
Oil Level And Temperature Dipstick (63030-09)
Engine/Cam parts
Billet Engine Guard Footpeg Mounting Kit (54234-10)
Faro LED Daymaker de 7" - Black (67700040A) + Aux lights
Colecciòn De Aros Embellecedores Tipo Visor (67700216)
Air Wing Saddlebag Rails
Air Wing Rail LED Light Kit - Smoked (68000114)
Electra Glo Fairing Edge Light Kit (68000104)
Parabrisas Wind Splitter (57400204)
Wind Splitter Windshield - Batwing Fairing (57400205)
Embellecedor Del Deflector De Arie... (61400028) OR Deflector De Aire ..... (58002-09)
Tapas De Las Correderas De La Horquilla Superiores Edge Cut (4560031)



FLOOR BOARDS, Driver:
"Elite Edge Floor Boards - Black (FB-0002-B) from Carl Brouhard Design:
http://www.betterbaggers.com/ProductDetails.asp?ProductCode=FB-0002-B

PASSANGER FloorBoard:
http://www.baggernation.com/images/product-WPP-app.jpg
OR:
http://shop.arlenness.com/p-4578-deep-cut-passenger-floorboards-black.aspx

SHIFTER (HEEL TOE SHIFTER) ARMS:
ELITE Heel toe shifter black (SA-HT01-B) from Carl Brouhard Design:
http://www.betterbaggers.com/ProductDetails.asp?ProductCode=SA-HT01-B

SHIFTER LINK:
ELITE Shifter Linkage - Black
http://www.betterbaggers.com/ProductDetails.asp?ProductCode=SL-0001-B

SHIFTER ROD / LINKAGE:
Paul Yaffe´s "Wedgy Shift Linkage": http://www.baggernation.com/tpc.php?cid=8

BRAKE ARM:
ELITE Brake arms 2014 FL models black (BA-0004-B) from Carl Brouhard Design:
http://www.betterbaggers.com/ProductDetails.asp?ProductCode=BA-0004-B

FOOTPEGS - SHIFTER - BRAKE PEGS:
http://shop.arlenness.com/p-4393-deep-cut-black.aspx

GRIPS:
http://www.kuryakyn.com/Products/4322/Gloss-Black-Kinetic-Grips-Throttle-Boss
http://www.kuryakyn.com/Products/3971/Gloss-Black-ISO-Grips-Throttle-Bosses


FOOT PEGS / HIGHWAY PEGS / BREAKE PEDAL / GEAR SHIFT:
http://shop.arlenness.com/p-4393-deep-cut-black.aspx
http://shop.arlenness.com/p-4394-deep-cut-shift-peg-black.aspx

MIRRORS:
http://www.baggernation.com/images/product-mirrors-power-blk.gif
(http://www.baggernation.com/tpc.php?cid=8)

Fork Slide Covers / Fork Boots:
http://www.baggernation.com/images/product-yafterburner-slidercvrs-blk-app.jpg (Check for fitment)
Alteranivly OEM HD boots

Removing ov the OEM stock mirrors:
http://www.baggernation.com/images/product-baggachips.jpg

Ignition Switch Covers:
http://www.baggernation.com/images/product-ybic.jpg

VARIOUS:
Front wheel spinning(!) nut cover: http://www.kuryakyn.com/Products/129/Spun-Blade-Spinning-Axle-Caps
Gauge Bezels: http://www.kuryakyn.com/Products/1621/Gauge-Bezels ??? (fit 2014??)
Head Bolt Covers: http://www.kuryakyn.com/Products/388/Stiletto-Head-Bolt-Covers
Rocker Box Cover Bolts (2x): http://www.kuryakyn.com/Products/261/Stiletto-Rocker-Box-Bolt-Cover



Tallenes tale er kort oppsummert slik:
2014 Street Glide - Nypris Spania: € 29.000
Påkostet over € 30.000 (har kvitteringer på alt).

SÅ.....kom tiden for å hente sykkelen hjem til Norge.
Da kan alle som er kjent med Statens avgiftskalulator kjenne seg igjen med de sedvanlige 150.000kr +++ i moms og gøyale avgifter.
Så, sykkelen kom på røffe 700 .000 på Norske skilt.

Så, sett med økonomiske øyne er jo en slik Customisert sykkel til denne lave peisen et røverkjøp sett i lys at Biken ikke engang har passert 50.000 km.

Det kommer også flere bilder etterhvert. OG som du ser på bildene, ser biken litt ulik ut på noen bilder. Det er pga. ulike ombygginger.
Eksempel på dette er eksos H&V BigRaduis som jeg monterte helt i starten. Annet er den rød pinstripingen. Dette er faktisk bare tape satt på av lakkereren som eksempel. Men den holdt så godt at eg kjørte et par år med tapen på :))
Andre er bagasjebrettet og sissybar. Per nå kjører eg med 24” DevilsTale. Denne skal over på Road Gliden siden den tilhører der :)

Oppdatert:
Ser også at noen av web-linkene er utdaterte. Ikke så rart siden det er 10 år siden. Noe av disse goodies får man bare ikke tak i lengre ;) Men spør du, kan eg ta detaljerte bilder, evt video, av de delene du ønsker.

ER DU EN SERIØS KJØPER?? TA KONTAKT; så tar vi en Bike-prat om sykkelens PROS and CONS. Ring 900 19 222 så blir vi enige :))
Pris blir vi sikkert enig om :)


Og, for å svare på; hvorfor selge? Jo, fordi jeg har to andre sykler som jeg har gjort akkurat det samme med.... Og siden det er vanskelig og kjøre flere samtidig, selges dette RaseDyret av en Street Glide.

Utstyr

  • 12V uttak
  • ABS
  • Alarm
  • Aut. demperjustering
  • Bagasjebrett
  • Cruise control
  • Ekstra kåper
  • Høyttalere
  • Intercom
  • Kjørecomputer
  • Koppholder
  • LED lys
  • Midtstøtte
  • Navigasjonssystem
  • Radio/CD/MP3
  • Sidevesker
  • Velteklosser
  • Vindskjerm
  • Xenon lys

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

4027 Stavanger

Annonseinformasjon

FINN-kode 346230185
Sist endret 15. apr. 2024 23:28

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.