Suzuki GS 500 E

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Km.stand
52 277 km
Årsmodell
1993
Tilstand
Brukt
Tilstandsrapport
Nei
Effekt
45 hk
Slagvolum
487 ccm
Vekt
185 kg
Ant. eiere
13
Reg.nr
PR9927
Type
Classic/Nakne
Farge
Svart/grønn
Drivstoff
Bensin

Se kjøretøyopplysninger Åpnes i nytt vindu

Sjekk heftelser på PR9927 Åpnes i nytt vindu

Beskrivelse

Jeg kjøpte sykkelen i august 22, Den ble veteransykkel i 2023. Jeg tror den kan omregistreres som A2 hvis man vil det.

Jeg har demontert sykkelen, og fått felger, ramme og svingarm sandblåst og pulverlakkert i svart. Når jeg monterte herligheten igjen har følgende blitt overhalt:

-Nye dekk og kulelager fremme og bak (dunlop dekk 2022, All ballz kulelager)

-Ventilklarering er justert og innenfor angitte mål vår 2023. ny pakning til toppdeksel.

-Overhalte bremser fremme og bak (ny stålomspunnet slange, rep set til caliper, og sylinder og nye klosser + bremseveske.)

-Overhalt forgasser (fullstendig demontert og ultrasonisk vasket, nye pakninger og synkronisert).

-nye nålelager i svingarm og oppheng til bakdemper (originale Suzuki deler, svinedyrt!)

-Clutch (nye friksjonsplater og fjærer, ny clutchwire og pakninger)

-Motordekslene har fått nye rustfrie bolter med umbracohode (de gamle var slitt).

-Luftfilter (nytt).

-Bensinkran (nye pakninger i bensinkran fra tank og vacumkran).

-nytt lokk til bensintank. (det gamle lokket følger med)

-Frem dempere (nye pakninger, og ny olje).

-Nytt kjede, fremdrev og bakdrev.

-Eksosanlegget er spraymalt med varmebestandig lakk (obs, dette varer ikke evig og er ikke like bestandig som pulverlakken på ramme++. Fordelen er at eksosannelegget har vært av, og ikke er rustet fast slik det ofte er på så gamle sykler).

-Sidestøtte er spraymalt av meg. (sammen med noen andre deler som jeg ikke tenkte på å sende med til pulverlakk.)

-ny svart clutch hendel og bremsehendel (du kan få med de gamle om ønskelig, men de er ikke særlig pene.)

-Nytt lager i styre (all balls kulelager).

-Ny oljetrykksmåler.

-medfølgende Suzuki manual.(haynes og suzuki sin)

-følger med litt div pakninger til motordeksler.


Underveis i prosjektet har det dukket opp rustne bolter osv. som har blitt borret opp og erstattet med syrefaste bolter. Jeg vil hevde det ikke finnes fastrustede bolter igjen på sykkelen.

Lakken på tank og deksler er pen, alder tatt i betraktning. Noen riper er det jo.

I tillegg til alt som er byttet har jeg rengjort og smurt steder som ikke vanligvis blir vedlikeholdt så godt.


Kjente feil:

Choke wire er kuttet (Jeg fikk aldri denne wiren til å ligge riktig, slik at den ble dratt på i høyresving så jeg ble irritert og kappet den, choke er fullt brukbar, du må bare holde den inne nede på forgasser, uansett ikke et problem på en så lettstartet sykkel). ny wire koster et sted mellom 200 og 300 kr).

- Mangler fothviler til passasjer.

-setet er ikke pent og bør trekkes om.


Sykkelen kan sees og prøvekjøres i nærheten av Hønefoss.


Jeg kan vurdere innbytte i en eldre Harley (godtar halvferdige prosjekter også), eller eventuelt en eldre africa twin, transalp eller noe i den duren med adventure kapasiteter. evnt noe med 2 takt.

ta kontakt om du har noe som anses som et prosjekt du vil bytte i.


Bare ta kontakt om du lurer på noe.

Jeg har noen bilder fra hvordan sykkelen så ut før også om det skulle være av interesse.

Utstyr

  • Midtstøtte

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

3516 Hønefoss

Annonseinformasjon

FINN-kode 314089286
Sist endret 9. jun. 2024 12:10

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.