Ducati Cafe Racer
Forsikre kjøretøyet ditt
Sammenlign og se tilbud på forsikring
- Omregistrering
- 591 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 125 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Km.stand
- 14 425 km
- Årsmodell
- 2019
- Tilstand
- Brukt
- Effekt
- 73 hk
- Slagvolum
- 803 ccm
- Vekt
- 192 kg
- Ant. eiere
- 2
- Reg.nr
- CS3880
- Chassis nr. (VIN)
- ZDMKC06AAKB010251
- Type
- Classic/Nakne
- Farge
- Blå/sølv
- Drivstoff
- Bensin
Beskrivelse
Sykkelen som aldri skulle selges, er nå til salgs!
En bedre sykkel vil bli vanskelig å finne, hvis jeg en gang skal kjøpe vegsykkel igjen.
Denne sykkelen byr på stor kjøreglede, da den er lettkjørt, men allikevel bøs.
Den knallblå rammen skiller seg ut under den matte sølvtanken, mens nummerplaten, speilene, og setedekselet får det til å se ut som den hører hjemme foran en kafé fra 60-tallet.
Moderne komponenter inkluderer blant annet:
- LED-belysning
- ABS
- 803cc L-twin-motor.
Alle Scrambler Café Racer har nummerplate med 54 på. Det skal visstnok være for å hedre Bruno Spaggiaro som brukte en 350 Desmo i roadracing fra 1966–69.
"Set-upen gjør at det er temmelig intuitiv å vippe sykkelen fra side til side gjennom en serie lange svinger, uten den minste antydning til ustabilitet selv i høy fart og med mye nedlegg. Men det er først når du kommer til skarpe svinger at geometrien virkelig kommer til sin rett: Sykkelen smetter kjapt inn i svingen og gjør det enkelt å velge riktig linje" skriver MC-avisa.
Dette er noe jeg kan skrive under på, dette var min første ordentlige vegsykkel, og den har gjort meg ordentlig komfortabel i svinger. Den er virkelig morsom og lettkjørt!
Motoren drar ganske godt uten å være overdrevet sprek. Den er god å kjøre, snill å ha med å gjøre og trives best mellom 4–6000 omdreininger, selv om det er fullt mulig å ri momentbølgen mil etter mil i femte når veien er behagelig svinget. Motoren er så tilgivende at den drar på vidåpen gass helt nede fra 2000 omdreininger uten rykk i overføringen. Som jeg sa tidligere: Dette er en fin sykkel for dem med litt mindre erfaring. Den gir en følelse av trygghet og samtidig en illusjon av at en kjører en sportslig maskin. 6000 omdr. gir 130 km/t i sjette gir, og det er trivselsområdet til Café Racer. I den farten løper motoren mykt og uten plagsomme vibrasjoner – den er trivelig og i tillegg forholdsvis stillegående mekanisk. Girsjaltingen er supermyk og presis!
Sykkelen er godt tatt vare på. Skulle det være noen spørsmål er det bare å ta kontakt per melding, jeg jobber som trafikklærer og får ikke snakket i telefon i arbeidstiden.
Tekniske spørsmål må jeg også ha hjelp av pappa/samboer til å svare på, så det er like greit å sende en melding.
Regreim skal skiftes på 24 000 eller etter 5 år, den er langt unna km-stand, men den er ikke tatt ut av vinterlagring for et skifte enda.
Tankveske og sidevesker følger med, brukt på én langtur og passer sykkelen godt!
Utstyr
- ABS
- Sidevesker
- Tankveske
- Traction control
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.