Utløpt

Honda NC 750X DCT

Pris 122 900 kr

Motorsykkelen selges av et medlem av Norsk MC-Forhandlerforening. Når du kjøper MC av en forhandler som er medlem av NMCF, handler du av en forhandler som har forpliktet seg til å følge NMCF etiske retningslinjer. Dette gir deg som kjøper en ekstra trygghet.

Mer om fordelene ved å handle av et NMCF medlem.

Medlem

Motorsykkelen selges av et medlem av Norsk MC-Forhandlerforening. Når du kjøper MC av en forhandler som er medlem av NMCF, handler du av en forhandler som har forpliktet seg til å følge NMCF etiske retningslinjer. Dette gir deg som kjøper en ekstra trygghet.

Mer om fordelene ved å handle av et NMCF medlem.

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Årsmodell
2023
Tilstand
Ny
Tilstandsrapport
Nei
Effekt
59 hk
Slagvolum
745 ccm
Vekt
224 kg
Type
Touring

Beskrivelse

  • 3 nye farger til 2023
  • 58 hestekrefter
  • Effektiv slureclutch
  • Skarp og sportslig fremtoning
  • LCD-instrumentering i farger
  • Ypperlig værbeskyttelse
  • Tre ulike kjørenivåer, pluss muligheter for skreddersøm
  • Emergency Stop Signal (ESS)
  • Stort oppbevaringsrom med plass til helhjelm
  • 6 kilo lettere enn forgjengeren
  • 400 kilometers rekkevidde per tank

Honda har sørget for å kontinuerlig utvikle NC750Xs vellykkede (og unike) formel, med flere oppgraderinger gjennom årene. Til 2014 vokste motoren med 75 kubikk, og til 2016 fikk den et klarere estetisk uttrykk som eventyrmaskin, ny instrumentering, DCT-oppgraderinger og LED-lykter. Til 2018 ble to nivåer av Honda Selectable Torque Control lagt til, og en 35kW-utgave kom på plass. 

Til 2021 bygget Honda videre på sine styrker innenfor praktiske løsninger, komfort og forutsigbar håndtering. Samtidig ble det en mer livfull motorytelse med en injeksjon av ekstra dreiemoment og økt effekt. Tillegget av elektroniske kjørenivåer gjorde det hele komplett. Motorsykkelen kommer i versjon med manuell girkasse – eller du kan velge varianten med Dual Clutch Transmission (DCT). 

Til 2023 kommer NC750X i de tre nye fargene: Mat Jeans Blue Metallic med sølvkant, Pearl Deep Mud Gray med sølvkant og Candy Chromosphere Red med sølvkant. Den eksisterende Mat Ballistic Black Metallic får en ny svart kant. 

Høyere toppeffekt

Til 2021 fikk NC750X sin nye EURO5-motor fire flere hestekrefter. Takket være optimalisering av ventiltider og effektiviteten når det gjelder innsug og eksos kan turtallet økes ytterligere 600 rpm før man kommer til rødmarkeringen. Kortere utveksling for de tre første girene gir bedre utnyttelse, mens slureclutchen gir en mer lettearbeidet clutchhendel samt behageligere turer – spesielt ved raske nedgiringer. 

Throttle By Wire-systemet har tre kjørenivåer (RAIN, STANDARD, SPORT) pluss 1 USER-modus. Honda Selectable Torque Control (HSTC) kommer med en mer finkornet utgave med tre nivåer, mens Dual Clutch Transmission (DCT)-varianten har girmønstere som integreres med kjørenivåene. Toppeffekten er på 58 hestekrefter ved 6 750 rpm, mens maksimalt dreiemoment er på 69Nm ved 4 750 rpm. Den SOHC-baserte parallelltwinen har 8 ventiler og leverer en slående ytelse – spesielt i det nedre og midtre turtallsregisteret.  

Slank og minimalistisk

NC750X er 6 kilo lettere enn forgjengeren og veier 214 kilo (224 for DCT-utgaven), og rekkevidden mellom tankstoppene er på hele 400 kilometer. Tanken rommer 14,1 liter og forbruket ligger på 0,35 liter per mil. Salhøyden ble til 2021 redusert med 30 mm (til 800 mm) på grunn av en noe kortere vandringsvei på støtdemperne. Motorsykkelen fremstår med en skarp identitet på grunn av sine former, muskuløse tank, LED-baserte frontlykt og kjørelys fra en karakteristisk front.   

Vindskjermen sørger for god værbeskyttelse, og oppbevaringsrommet – hvor man på andre motorsykler tradisjonelt finner bensintanken – byr på hele 23 liter. LCD-instrumenteringen er i farger, og håndterer blant annet administrasjonen av kjørenivåeene gjennom en bryter på venstre styrehalvdel. 

Blinklysene bak er utstyrt med Emergency Stop Signal (ESS) som innebærer at varsellysene automatisk settes på ved harde innbremsinger over 53 km/t for å varsle andre trafikanter. Blinklysene slår seg automatisk av igjen når situasjonen har normalisert seg. Også for 2023 kommer NC750X i en egen 35kW-utgave som er tilpasset førerkortklassen A2.


TILBEHØR

Det er et komplett utvalg av Honda originalt tilbehør tilgjengelig for 2023-utgaven av NC750X, tilgjengelig individuelt eller i pakker.

Urban Pack er utviklet for å forbedre den daglige pendlingsevnen til NC750X og inkluderer:

Bagasjebærer

50 liters toppboks og monteringspute i gummi

25 liters toppboks innerpose

Deksel i aluminium for toppboks

Travel Pack øker bærekapasiteten til NC750X og inkluderer følgende tilbehør:

Kofferter høyre 32 liter, venstre 33 liter

Kofferter innervesker

Kofferter støtte

Deksler i aluminium for kofferter

USB-lader 

Adventure Pack gir NC750X et ekstra preg av eventyr og øker tilstedeværelsen på veien. 

Veltebøyle

Tåkelys foran

Comfort Pack er designet for å forbedre turkvaliteten ytterligere og inkluderer:

Høy vindskjerm

Fotavviser-sett

Varmehåndtak

Midtstøtte

Følgende tilbehør er også tilgjengelig

Toppboks-ryggstøtte

38 liters / 50 liters toppboks

Toppbokslås

Toppboks innerpose (38 liter / 50 liter)

U-lås

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Kontaktperson
Nils Erik
Mobil
90 80 99 46

Gudbrandsdalsvegen 203, 2619 Lillehammer

Annonseinformasjon

FINN-kode 284539168
Sist endret 14. jun. 2023 09:44

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.