Honda NC750X DCT
- Omregistrering
- 568 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 95 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Km.stand
- 7 400 km
- Årsmodell
- 2019
- Tilstand
- Brukt
- Tilstandsrapport
- Nei
- Effekt
- 54 hk
- Slagvolum
- 745 ccm
- Vekt
- 230 kg
- Ant. eiere
- 3
- Reg.nr
- FA7781
- Type
- Touring
- Farge
- Rød
Beskrivelse
Godt utstyrt sykkel med Honda sin fantastiske DCT (dobbelkløtsj girkasse.. likt som audi og vw sine DSG girkasser for bil). Om du ikke har prøvd dette så prøv! Dette er fremtiden, og denne sykkelen er i tillegg utstyrt med manuell girskifter (kr 2699,-) som gjør at du kan gire med venstrefoten om du ønsker (denne fungerer både i manuelt modus, i D og i Sport).
Med denne girkassen har du ikke clutch så det er superenkelt å kjøre. Merkostnaden for DCT var 10 000,- når sykkelen var ny. En kan velge om en vil kjøre i D (her girer den tregt og forsiktig og ønsker å gire til tungt gir tidlig) eller Sport. I sport modus er det 3 varianter S1 S2 og S3 som er den mest sportslige. En kan også velge manuelt modus hvor en enten girer med 2 knapper på venstre hånd eller med fotgir som jeg har montert på denne). I manuelt modus kan en holde full gass og legge inn høyere gir fortløpende. Gir en kjapp og god aks til tross for få hestekrefter. lett sykkel så det bidrar også godt.
Sykkelen er utstyrt med følgende ekstrautstyr:
-manuell girskifter (2699,-)
-midtstøtte (ca. 1600,-)
-lav vindskjerm (ca. 1200,-)
-slip-on eksos (original eksos medfølger)
-forlenger på forskjerm for mindre sølesprut
-ekstra bakskjerm for mindre sølesprut på bakdemper
-Oxford varmehåndtak (ca. 1000,-)
-Ctek hurtigkobling for vedlikeholdslading av batteriet
-styreforhøyer og annet styre enn originalt (originalt styre medfølger)
Jeg har hatt sykkelen siden høsten 2019. Kjøpte den når den med kun 800km på telleren. Første eier var en mann på nesten 2m som syntes denne ble for liten og byttet den inn hos forhandleren til en Africa Twin. Forhandleren eide denne sykkelen i en kort stund før jeg kjøpte den. Førstegangs service ble tatt når jeg kjøpte den.
Sykkelen selges da den blir ALT for lite brukt. Blir kun noen småturer til jobb og på kveldstid samt at jeg har hatt en årlig tur til Vestlandet med den. Jeg er akkurat hjemme etter 128mil på 4 dager på Vestlandet. Sykkelen elsker svingete kjøring og fungerer fint fint på langtur. Bensinforbruket er hyggelige 0,35 liter på mila på slike turer så når lampen om lite bensin kommer på så har en tilbakelagt 320km og da får du kun fylt på 11,5 liter så det skal være 2,5 liter igjen på tanken... (som burde kunne strekke rekkevidden med ytterligere 6-7mil).
Sykkelen har aldri vært i bakken og har blitt parkert i varm garasje i hele sitt liv. Vinterlagring i varm garasje med vedlikeholdslading av batteriet.
Dersom kjøper ønsker så kan jeg montere på original eksos og det originale styret. Delene følger med.
Med eksosen som er på nå har den litt høyere og tøffere lyd en originalt. Det er mulig å fjerne en db killer på eksosen som gjør at du høres godt. NB! jeg har ikke papirene på eksosanlegget.
Utstyr
- ABS
- LED lys
- Midtstøtte
- Traction control
- Varmeholker
- Vindskjerm
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.