Video

Honda NC 750X DCT

Pris 116 900 kr

Denne motorsykkelen selges med Resterende ny MC garanti (60 mnd).

Garanti

Denne motorsykkelen selges med Resterende ny MC garanti (60 mnd).

Medlem

Motorsykkelen selges av et medlem av Norsk MC-Forhandlerforening. Når du kjøper MC av en forhandler som er medlem av NMCF, handler du av en forhandler som har forpliktet seg til å følge NMCF etiske retningslinjer. Dette gir deg som kjøper en ekstra trygghet.

Mer om fordelene ved å handle av et NMCF medlem.

Motorsykkelen selges med 5 års reklamasjonsrett.

Denne motorsykkelen selges av en forhandler og dette medfører at du som kjøper har 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten kan brukes dersom motorsykkelen er i dårligere stand enn du som kjøper har grunn til å forvente, basert på motorsykkelens alder, kjørelengde og informasjon du har fått fra selger. Reklamasjonsretten gjelder fra overlevering av motorsykkelen.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Nye regler. Les mer
Årsmodell
2021
Tilstand
Ny
Tilstandsrapport
Nei
Effekt
59 hk
Slagvolum
745 ccm
Vekt
224 kg
Type
Offroad/Motard

Beskrivelse

  • 5 ekstra hestekrefter
  • Effektiv slureclutch
  • Skarpere, mer aggressiv fremtoning
  • Ny LCD-instrumentering i farger
  • Bedre værbeskyttelse
  • Tre ulike kjørenivåer, pluss muligheter for skreddersøm
  • Emergency Stop Signal (ESS)
  • Større oppbevaringsrom med plass til helhjelm
  • 6 kilo lettere enn forgjengeren
  • 400 kilometers rekkevidde per tank

Honda har sørget for å kontinuerlig utvikle NC750Xs vellykkede (og unike) formel, med flere oppgraderinger gjennom årene. Til 2014 vokste motoren med 75 kubikk, og til 2016 fikk den et klarere estetisk uttrykk som eventyrmaskin, ny instrumentering, DCT-oppgraderinger og LED-lykter. Til 2018 ble to nivåer av Honda Selectable Torque Control lagt til, og en 35kW-utgave kom på plass.

Til 2021 bygger Honda videre på sine styrker innenfor praktiske løsninger, komfort og forutsigbar håndtering. Samtidig er det en mer livfull motorytelse med en injeksjon av ekstra dreiemoment og økt effekt. Tillegget av elektroniske kjørenivåer gjør det hele komplett. Motorsykkelen kommer i versjon med manuell girkasse eller du kan velge varianten med Dual Clutch Transmission (DCT).

Høyere toppeffekt 

Fire flere hestekrefter er å finne i NC750X sin nye EURO5-motor. Man kan nå også strekke turtallet ytterligere 600 rpm før man kommer til rødmarkeringen – takket være optimalisering av ventiltider og effektiviteten når det gjelder innsug og eksos. Kortere utveksling for de tre første girene gir bedre utnyttelse, mens slureclutchen gir en mer lettearbeidet clutchhendel samt behageligere turer – spesielt ved raske nedgiringer.

Throttle By Wire-systemet har nå tre kjørenivåer (RAIN, STANDARD, SPORT) pluss 1 USER-modus. Honda Selectable Torque Control (HSTC) kommer nå en mer finkornet utgave med tre nivåer, mens Dual Clutch Transmission (DCT)-varianten har girmønstere som integreres med kjørenivåene. Den nye toppeffekten er på 58,6 hestekrefter ved 6 750 rpm, mens maksimalt dreiemoment er på 69Nm ved 4 750 rpm. Den SOHC-baserte parallelltwinen har 8 ventiler og leverer en slående ytelse – spesielt i det nedre og midtre turtallsregisteret.

Slank og minimalistisk

NC750X er nå 6 kilo lettere enn forgjengeren og veier 214 kilo (224 for DCT-utgaven), og rekkevidden mellom tankstoppene er på hele 400 kilometer. Tanken rommer 14,1 liter og forbruket ligger på 0,35 liter per mil. Salhøyden er redusert med 30 mm (til 800 mm) på grunn av en noe kortere vandringsvei på støtdemperne. Motorsykkelen fremstå med en skarpere identitet på grunn av nye former, muskuløs tank, ny LED-basert frontlykt og kjørelys fra en karakteristisk front.

Vindskjermen er ny og gir forbedret værbeskyttelse, og oppbevaringsrommet – hvor man på andre motorsykler tradisjonelt finner bensintanken – har økt i volum med 1 liter til totalt 23 liter. LCD-instrumenteringen i farger er ny, og håndterer blant annet administrasjonen av kjørenivåeene gjennom en bryter på venstre styrehalvdel.

Blinklysene bak har nå fått Emergency Stop Signal (ESS) som innebærer at varsellysene automatisk settes på ved harde innbremsinger over 53 km/t for å varsle andre trafikanter. Blinklysene slår seg automatisk av igjen når situasjonen har normalisert seg. NC750X kan enkelt og billig bygges om til en 35kW-utgave (A2), ta kontakt med din lokale forhandler for tilbud.

Tilbehør

Det er et stort utvalg av Honda Genuine Accessories tilgjengelig for 2021-utgaven av NC750X. Listen over tilbehøret består av: USB-C ladepunkt i oppbevaringsrommet, bagasjebrett, 38/50 liters toppboks, sidekoffertholdere, sidekofferter (høyre 26/32 liter, venstre 33 liter), høy vindskjerm, vindavviser for beina, sidebøyler i Metallic Silver, tåkelys og varmehåndtak.  

Utstyr

  • ABS
Kontaktperson
Nils Erik
Mobil
908 09 946

Gudbrandsdalsvegen 203, 2619 Lillehammer

Stort kart Hybridkart Flyfoto

Annonseinformasjon

FINN-kode 205275528
Sist endret 28. apr. 2021 09:10

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.