Honda NC750XA
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Årsmodell
- 2021
- Tilstand
- Ny
- Tilstandsrapport
- Nei
- Effekt
- 59 hk
- Slagvolum
- 745 ccm
- Vekt
- 214 kg
- Type
- Offroad/Motard
- Farge
- Glint Wave Blue Metallic, Grand Prix Red, Mat Ballistic Black Metal, Pearl Glare White
Beskrivelse
Honda har sørget for å kontinuerlig utvikle NC750Xs vellykkede (og unike) formel, med flere oppgraderinger gjennom årene. Til 2014 vokste motoren med 75 kubikk, og til 2016 fikk den et klarere estetisk uttrykk som eventyrmaskin, ny instrumentering, DCT-oppgraderinger og LED-lykter. Til 2018 ble to nivåer av Honda Selectable Torque Control lagt til, og en 35kW-utgave kom på plass.
Til 2021 bygger Honda videre på sine styrker innenfor praktiske løsninger, komfort og forutsigbar håndtering. Samtidig er det en mer livfull motorytelse med en injeksjon av ekstra dreiemoment og økt effekt. Tillegget av elektroniske kjørenivåer gjør det hele komplett. Motorsykkelen kommer i versjon med manuell girkasse eller du kan velge varianten med Dual Clutch Transmission (DCT).
Fem flere hestekrefter er å finne i NC750X sin nye EURO5-motor. Man kan nå også strekke turtallet ytterligere 600 rpm før man kommer til rødmarkeringen – takket være optimalisering av ventiltider og effektiviteten når det gjelder innsug og eksos. Kortere utveksling for de tre første girene gir bedre utnyttelse, mens slureclutchen gir en mer lettearbeidet clutchhendel samt behageligere turer – spesielt ved raske nedgiringer.
Throttle By Wire-systemet har nå tre kjørenivåer (RAIN, STANDARD, SPORT) pluss 1 USER-modus. Honda Selectable Torque Control (HSTC) kommer nå en mer finkornet utgave med tre nivåer, mens Dual Clutch Transmission (DCT)-varianten har girmønstere som integreres med kjørenivåene.
NC750X er nå 6 kilo lettere enn forgjengeren og veier 214 kilo (224 for DCT-utgaven), og rekkevidden mellom tankstoppene er på hele 400 kilometer. Tanken rommer 14,1 liter og forbruket ligger på 0,35 liter per mil. Salhøyden er redusert med 30 mm (til 800 mm) på grunn av en noe kortere vandringsvei på støtdemperne. Motorsykkelen fremstå med en skarpere identitet på grunn av nye former, muskuløs tank, ny LED-basert frontlykt og kjørelys fra en karakteristisk front.
Vindskjermen er ny og gir forbedret værbeskyttelse, og oppbevaringsrommet – hvor man på andre motorsykler tradisjonelt finner bensintanken – har økt i volum med 1 liter til totalt 23 liter. LCD-instrumenteringen i farger er ny, og håndterer blant annet administrasjonen av kjørenivåeene gjennom en bryter på venstre styrehalvdel.
Blinklysene bak har nå fått Emergency Stop Signal (ESS) som innebærer at varsellysene automatisk settes på ved harde innbremsinger over 53 km/t for å varsle andre trafikanter. Blinklysene slår seg automatisk av igjen når situasjonen har normalisert seg. NC750X kan enkelt og billig bygges om til en 35kW-utgave (A2), ta kontakt med din lokale forhandler for tilbud.
- 5 ekstra hestekrefter
- Effektiv slureclutch
- Skarpere, mer aggressiv fremtoning
- Ny LCD-instrumentering i farger
- Bedre værbeskyttelse
- Tre ulike kjørenivåer, pluss muligheter for skreddersøm
- Emergency Stop Signal (ESS)
- Større oppbevaringsrom med plass til helhjelm
- 6 kilo lettere enn forgjengeren
- 400 kilometers rekkevidde per tank
Registreringskostnader kommer i tillegg.(4000,-)
Utstyr
- ABS
- Kjørecomputer
- Traction control
- Vindskjerm
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.