SOLGT

Honda CBX550F2

Motorsykkelens serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på motorsykkelen i henhold til fabrikkens retningslinjer.

Service

Motorsykkelens serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på motorsykkelen i henhold til fabrikkens retningslinjer.

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Km.stand
24 809 km
Årsmodell
1984
Tilstand
Brukt
Tilstandsrapport
Nei
Effekt
65 hk
Slagvolum
572 ccm
Vekt
215 kg
Ant. eiere
1
Reg.nr
KS4282
Type
Veteran
Farge
Hvit / Dyp Rød

Se kjøretøyopplysninger Åpnes i nytt vindu

Sjekk heftelser på KS4282 Åpnes i nytt vindu

Beskrivelse

Salg av en ekstremt flott Honda CBX 550 F2 (RESERVERT)

Samlertilstand.


Sykkelen må sees og visning kan avtales!


Denne sykkelen er sjeldent funn i denne tilstanden. Sykkelen er dønn original, her er ingenting rørt. Jeg har ikke pusset noen krom eller touchet noe opp. Dette er ikke noen oppusset uoriginal sykkel, og kostnaden av deler på disse er skyhøye og vanskelige å komme over. Kostnaden av å restaurere en sykkel til denne estetiske tilstanden er det jeg baserer prisnivået på. I tillegg til en utrolig historie jeg vil gå nærmere inn på.


Blant annet kan det nevnes EN eier siden ny, EU-kontroll papirer fra hvert eneste år siden ny, alt av nøkler, alt av manualer og servicemanualer, lufttrykksmåler som kom spesifikt på disse med mer!


Sykkelen er i topp stand både estetisk og teknisk.

Flott takt i motor, fin tomgang og gange og starter på første starttrykk.

Alt elektrisk i topp stand, ingen kjente problemer.


Sykkelen ble kjøpt ny og registrert av en herremann i Sverige i 1984, han eide den sammen med sin kone fram til jeg kjøpte den med min far i 2018. Inntil dette hadde den blitt kjørt hver sommer på langturer da de også hadde en annen cruiser sykkel. Den har anslagsvis kjørt rundt 700-1000km i året i deres eie, ellers har den stått tørt og varmt i en garasje i kjelleren deres med direkte tilknytning til huset. I vårt eie har den ikke blitt kjørt mer enn et par 100km totalt og stått tørt, varmt og tildekket i vår garasje.


CBX550F2 er en spesiell sykkel og var i et dyrt midt-segment på 80-tallet. Disse ble kun produsert i 4-5 år fra 1982-1986. Honda gjorde flere nyskapninger med denne sykkelen for å konkurrere skarpt med modeller som Kawasaki GPZ550 osv. Blant annet ble de doble bremseskivene både foran og bak innkapslet og ventilerte for å opprettholde bremsekraft i vått vær, instrument panelet er svært likt og har lignende funksjoner (bensinmåler) som på storebror CBX1000. Videre var sykkelen første modell Honda lagde kryssende potter 4-2 anlegg på som har blitt en legendarisk touch. Disse eksos-anleggene er kjent for å ruste fælt da de krysser foran motoren og samler mye gris. Derfor er det sjelden kost at en sykkel har originalanlegg slik som denne. Nytt, originalt anlegg ligger etter det jeg har hørt i pris på mellom 10-20.000 kr. Blant andre spesielle og unike detaljer ble modellen ustyrt med Hondas innovative "Pro-Link" system, som består av luft-assisterte frontdempere samt luftdemping bak, i motsetning til vanlig fjær. Dette var et resultat av svært dyktige japanske ingeniører med et ganske høyt budsjett. I tillegg hadde front-demperne et "anti-dive" system for å hindre nettopp et "dive" over styre. TRAC (Torsion Reactive Anti-Dive Control). Videre lagde Honda et kjølesystem for oljen da sykkelen var laget for det sporty segmentet med red-line på over 10.000 RPM. Samtidig som den også ble opplevd som komfortabel på langturer. Sport-Touring.


Disse syklene skal ikke direkte sammenlignes med CBX1000 men jeg vil anta at i denne tilstanden, med historikken og pionerfokus fra 80-tallet burde gjøre denne til en kommende klassiker. Selv om det er lett å glemme er denne sykkelen allerede 36 år gammel, og vedlikeholdes den videre vil dette være et fint eksemplar i en hvilken som helst samling. Legg merke til plastikken på hornet, alle klistremerker som Pro-Link samt originale merker med info om lufttrykk, frontrute samt kjede. Originalt verktøy, original luftmåler.


OBS: legg merke til sideveskene. Dette er originale Krauser sidekofferter fra 80-tallet i topp stand. Dette systemet var ettertraktet og ifølge tidligere eier montert på 80-tallet. Disse er både tidsriktige og eksklusive, jeg aner ikke hva de kostet nye, men på ebay går de for oppimot 6000kr for settet. Disse er en liten raritet i seg selv da de er svært enkle å ta av og på og kunne fungere som eneste bagasje man hadde med seg på lange turer. Her følger selvfølgelig også alle nøkler med.


Sykkelen bør virkelig sees og oppleves, selv om det er klisje å si.

Jeg kan dog være behjelpelig med frakt om nødvendig.

Ønsker seriøst interesserte velkommen til å ta en titt, mot at vi har avtalt på forhånd.

Sykkelen er fritatt fra omregistrering på grunn av alder (+30 år)


SE:

Er mottakelig for fornuftige bud, vil gjerne ha den til et annet hjem, da den kun står stille i garasjen og samler støv og tar plass, med pledd over.

Utstyr

  • Midtstøtte
  • Sidevesker
  • Velteklosser
  • Vindskjerm

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Du må være logget inn for å se profilen

Fururingen 25, 2033 Åsgreina

Annonseinformasjon

FINN-kode 198982937
Sist endret 3. sep. 2021 16:40

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.