Utløpt

Honda CBR 1000 RR SP

Pris 369 900 kr

Motorsykkelen selges av et medlem av Norsk MC-Forhandlerforening. Når du kjøper MC av en forhandler som er medlem av NMCF, handler du av en forhandler som har forpliktet seg til å følge NMCF etiske retningslinjer. Dette gir deg som kjøper en ekstra trygghet.

Mer om fordelene ved å handle av et NMCF medlem.

Medlem

Motorsykkelen selges av et medlem av Norsk MC-Forhandlerforening. Når du kjøper MC av en forhandler som er medlem av NMCF, handler du av en forhandler som har forpliktet seg til å følge NMCF etiske retningslinjer. Dette gir deg som kjøper en ekstra trygghet.

Mer om fordelene ved å handle av et NMCF medlem.

Omregistrering
Ikke oppgitt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
Årsmodell
2020
Tilstand
Ny
Effekt
217 hk
Slagvolum
1000 ccm
Type
Sport
Garantitype
Resterende ny MC garanti

Beskrivelse

Sykkelen kommer i begrenset antall så her lønner det seg å bestille tidligst mulig.
Kjøreklar vekt på 201 kilo
217 hestekrefter
Semiaktiv-demping fra Öhlins
Quickshifter er standard
Oppgraderte bremser fra Brembo
Ny 999,9 cm3 rekkefirer, ultrakompakt design
5 tommers TFT-skjerm i farger
Optimalisert Throttle By Wire for raskere respons og forbedret følelse
Tre ulike kjørenivåer, pluss muligheter for skreddersøm
Launch Control for optimale starter
Ny ramme og svingarm for bedre håndtering
Seksakset IMU gir bedre kontroll
Ny og effektiv aerodynamikk
Hondas Smart Key System
Hondas ikoniske Fireblade har utviklet seg til å bli en fantastisk sportsmotorsykkel på 999,9 kubikk etter at den ble introdusert i 1992. Honda Racing Corporation har vært sterkt involvert i utviklingen av den helt nye SP-utgaven.

Fireblade SP lener seg tungt på motor- og chassis-teknologi fra den "gatelovlige MotoGP-maskinen", RC213V-S. Den aerodynamiske utformingen er hentet fra MotoGP-sykkelen RC213V og Fireblade SP er helt ny fra scratch – når det gjelder motor, styring og aerodynamikk.



Kompakt og aggressiv

Med blanke ark har Honda og HRC sine utviklingsingeniører laget en ny rekkefirer for CBR1000RR-R Fireblade SP. Den deler boring, slaglengde og en rekke elementer med RC213V. Utførelsen er dessuten ultrakompakt. Mange nye tiltak er gjort for å oppnå en rå ytelse kombinert med pålitelighet og stabilitet. Motoren leverer nå en toppytelse på 217 hestekrefter ved 14 500 rpm. Maksimalt dreiemoment er 113 Nm ved 12 500 rpm.

Throttle By Wire-systemet er videreutviklet for raskere respons og forbedret følelse. Med tre ulike kjørenivåer kan du velge hvordan motorsykkelen skal oppføre seg. Det er dessuten mulig å skreddersy innstillingene for Power, Engine og Wheelie control.

Honda Selectable Torque Control (HSTC) er på plass med 9 nivåer (kan også deaktiveres). Teknologien er optimalisert for Fireblade SP og legger nå til slip rate control. For effektive race-starter er CBR1000RR-R Fireblade SP utstyrt med Start Mode. Titan-basert eksosanlegg er utviklet i samarbeid med Akrapovic.



Quickshifter og ny støtdemping

Med ny ramme og svingarm er Fireblade SP mer nøyaktig å styre i høye hastigheter, den gir forbedret stabilitet under akselerasjon og innbremsing, samt bedre grepfølelse foran og bak.

Akselavstanden er nå 1 455 mm med styrevinkel på 24 grader og forsprang på 102 mm (fra 1 405 mm, 23 grader/96 mm) for bedre stabilitet. Den kjøreklare vekten er 201 kilo. Svingarmen er hentet fra RC213V-S og er 30,5 mm lenger, men veier det samme som tidligere.

SP-utgaven har quickshifter montert som standard. Denne er optimalisert for ytelse og pålitelighet på racingbanen. Modellen er dessuten utstyrt med andre generasjon av det semiaktive dempersystemet Öhlins Electronic Control (S-EC). Öhlins NPX-gaffelen gir mer kontroll og forbedret absorbering av ujevnheter ved racinghastigheter. Öhlins Objective Based Tuning interface (OBTi) byr nå på økt grad av finjustering foran og bak.



Teknologistinn

En seksakset IMU (Inertial Measurement Unit) gir en mer nøyaktig 3D-beregning av motorsykkelen under kjøring, samt leverer data til alle de elektroniske systemene. Den kontrollerer også den nye styredemperen som har tre ulike nivåer.

Nye firestemplede Brembo Stylema-bremsekalipere er radialmonterte. De griper om 10 mm større bremseskiver (330 mm) som har en tykkelse på 5 mm for en effektiv varmeavledning. Nye Fireblade SP har fått to bremsenivåer. SPORT fokuserer på høy bremseytelse ved veikjøring, mens TRACK håndterer bremsing fra mye høyere banehastigheter.

Det er montert en fem tommers TFT-basert fargeskjerm med høy oppløsning. Den kan tilpasses til å vise nøyaktig den informasjonen føreren vil se. De ulike kjøresystemene kan enkelt betjenes via en fireveis bryter på venstre side.



Racingvinger

I tillegg til ny motor og ny ramme, har CBR1000RR-R SP en ny aggressiv fremtoning. Det er imidlertid ikke primært for utseendets skyld, men for den totale ytelsen, begrense hjulløft under akselerasjon og forbedre bremsestabiliteten. Det er blant annet montert vinger som effektivt genererer samme downforce som RC213V MotoGP-maskinen. Nøkkelfri tenning er også nytt for Fireblade SP.

Utstyr

  • ABS
  • Traction control

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Kontaktperson
Nils Erik Almestrand
Telefon
61 25 38 60
Mobil
90 80 99 46

GUDBRANDSDALSVEGEN 203, 2619 Lillehammer

Annonseinformasjon

FINN-kode 165691112
Sist endret 13. jan. 2020 12:40

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.