Employer Branding

Stort fokus på Employer Branding gir fortjeneste

FINN vant to priser på 2018 års Magnet Awards for beste Employer Branding i Norge. FINN arbeider daglig med Employer Branding overfor våre egne medarbeidere, men også eksternt. Employer Branding handler om å bygge sterke relasjoner til eksisterende- og potensielle medarbeidere. Et vellykket Employer Brand berører alle sider ved medarbeiderne sin reise - fra potensiell ansatt til entusiastisk merkevareambassadør.

Publisert 18. februar 2020 kl. 10.02

I år vant FINN to priser på Magnet Awards!

- Bronse i kategorien Employer Branding overfor egne medarbeidere. Denne kategorien omhandler hvordan vi jobber med kulturen vår - og ikke minst våre fantastiske ansatte som sørger for at vi alle skal trives sammen og arbeider på best mulig måte.

- GULL i kategorien Årets helhetlige Employer Branding - det som gjelder kategori EB overfor egne medarbeider, erfarne og studenter.

Jurybegrunnelsen for gullmedaljen vi fikk for "Årets Helhetlige Employer Branding": "Et arbeid som imponerer for mengden og mangfoldet av tiltak, fra sedvanlige kick-off til interne samlinger og eksterne kampanjer vi ikke ser maken til – fulle av glede og faglig tyngde som gjenspeiler en veldig tydelig kultur. Til tross for at det er 2017-arbeidet juryen har lagt til grunn, har juryen også lagt vekt på at FINN har vist kvalitet og vært konsistent i arbeidet over tid i flere år. Dette er en virksomhet som ikke eier skam når det gjelder å feire seg selv, og nå får de enda en god grunn. Gullet for årets helhetlige Employer Branding går til FINN.no".

Frida Badenfors, ansvarlig Employer Branding i HR mener at "Dette priset er kjempe stort! Det er ett bevis på at vi gjør en riktig jobb med og for våre ansatte (både eksisterende og potensielle). I FINN arbeider vi alle etter samme mål og det er det som driver oss fremover, vi er alle for en! Vår kultur er i stort fokus og vi sørger for at våre ansatte er engasjert og utvikles - men også at vi har det gøy sammen".

Et sterkt Employer Brand gir FINN et godt omdømme, og hjelper oss til å konkurrere om de mest attraktive arbeidstakerne, samtidig som det skaper lojalitet blant våre egne medarbeidere. I FINN forsøker vi derfor å drive merkevarebygging både overfor eksisterende- og potensielle medarbeidere. Vi bruker mye tid og krefter på å ansette de riktige menneskene. Vi ønsker at våre ansatte er engasjerte, lærevillige og nysgjerrige, og at de brenner for sitt fagområde og har lyst til å jobbe sammen med oss for å lage verdens beste markedsplass. Takk til folka våre for god innsats i alt arbeidet som dere gjør, for å styrke FINN. Vi er skikkelig stolte av innsatsen og alt arbeid som legges ned i det dere gjør.