Video
Utløpt

Lexus SC

SC400 /Toyota Soarer / V8 / Manuell

Modellår
1992
Kilometer
139 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

En meget spesiell bil med et meget spesielt vognkort skal nå selges.

Oppdatering: Ble sendt inn på teknisk kontroll 22/06 hvor de gikk over HELE bilen. Den eneste de påpekte etter å ha forstått hva flyttelass-vognkortet betyr var felgene. Viste da bilen på nytt 29/06 og bilen er nå fri fra anmerkninger fra BT. Ikke alle biler kan kjøre inn på teknisk med ettermarkeds ecu, sotede ruter, 0 katalysator og en co2-måling som tilsier at det er et Antonov-500 fly. Så dette kan fungere som et bevis på at vognkortet er toppers :-)

Dette er en Lexus SC400 som er tatt inn som flyttegods fra Texas i USA, og er merket med "flyttegods" i vognkort hvilket betyr at kjøretøyforeskriftene fra 1942 gjelder for bilen. Har du ikke 2 minutter til å lese disse 15 sidene med regler så kan jeg enkelt forklare det for deg med 2 ord: Fritt fram.

Et lite eksempel for hva som går an med dette meget "tøyelige" vognkortet her; google Magnors Granada med 1700 hester PÅ HVITE SKILT. Denne var også registrert som flyttegods med 1942 regler.

Lexus SC400 deler plattform med Toyota Supra MKIV. Det betyr at du effektivt får tilgang til et av verdens største ettermarked når det gjelder deler. Bremser, understell og drivverk er det bare å mix/matche!

Har spandert på bilen 4 nye Federal dekk (2 uker siden de ble satt på) + 4x nye ESR Sr06 felger fra Tempe dekk kjøpt samtidig.
Kjøpte et nytt batteri, nye skiver og klosser foran og bak (foran montert, bak var det godt med skive og klosser igjen, så de følger med ved salg). Regreim og vannpumpe som er det store faste vedlikeholdet på disse motorene blir gjort nå neste Mandag ,19/06.
Byttet til nye NGK Iridium plugger. Den "kjente feilen" med pluggledninger som blir spagetti etter x antall år trenger du ikke bekymre deg over, da disse er byttet til NGK pluggledninger.

Bilen er ombygd til manuell med SC300 pedalstell, SC300 drivlinje, W58 girkasse samt LSD. LS400 "big brakes" foran, orginal SC400 bak. LS400 servopumpe med beholder på pumpa som gjør bilen veldig lett & behagelig å kjøre. Bilen står på Toyota Supra TRD understell som fjerner "ferje" følelsen det originale understellet gir. Det er meget gode coilovere for gatekjøring, ikke for stivt. Bilen ble lakkert i Marrakesh Brun sommeren 2015, kan med hånda på hjerte si at jeg var skeptisk til fargen da jeg dro for å kjøpe bilen, men ombestemte meg fort da jeg så fargen i sollys eller på nattestid! Gjør seg ekstremt mye bedre i virkeligheten da du får fattet dybden i lakken bedre enn det bildene viser. Så om du er skeptisk på fargen anbefaler jeg deg å ta turen likevel, den fargen har nemlig vokst på meg.

Litt om motor: Dette er den legendariske 1UZ-FE som Motorjournalisten Matt Farah kjørte over en million miles med i sin LS400 92 mod (eksakt samme motor som i min). Altså over 1,6 millioner kilometer på samme motor. Det er en stor 4 liters motor som har relativt lavt effektuttak i forhold til motorstørrelse. Dette var blant annet også en av de første motorene Toyota brukte aluminiums-blokk på, som ekspanderer mindre når utsatt for varme enn de gamle jern-blokkene gjorde.

I vår og nå i sommer har jeg brukt bilen hver dag, på korte og lengre turer. Den er ikke noe problem å bruke mye, eksosen er stille og rolig helt til du trykker hardt ned på fjøla. Så det er mulig å kjøre uten at du blir "ør i nepa" av eksoslyd. Du sitter komfortabelt men likevel godt plantet i beige skinn stoler fra Supra MKIV.

Noe er det alltids å utsette på en gammel bil og det er at framfangeren er som står på har noen riper på seg og passformen på bodykitet ikke er helt 100%. De originale fangerene og sidelistene følger med (framfanger har leppe). Det jeg ville gjort for å få bilen strøken utvendig er å få lakkert og satt på original bak & framfanger og fikset opp det som er ellers av småpirk utvendig. Ellers henger turtelleren litt etter og

Her har du muligheten til å skaffe deg et unikum av en bil som er utrolig sjelden i Norge (hørt at det finnes 4 på skilt) med et vognkort som er en Japsebil verdig.

Mvh. Emil.

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 569 kr (avgifter)
Pris eks omreg
220 000 kr
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
23.04.1999
Farge
Svart
Fargebeskrivelse
Marrakesh Brown
Interiørfarge
Beige
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Hjuldriftnavn
Sc300 Drivlinje, LSD.
Effekt
270 Hk
Sylindervolum
4 l
Vekt
1 700 kg
Antall seter
4
Karosseri
Coupe
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil

Utstyr

  • Diff.sperre
  • Sommerhjul
  • Vinterhjul

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

7517 Hell
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 98249104
Sist endret 14. jul. 2017 01:55

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.