Audi A3
Beskrivelse
BILEN KAN ETTER AVTALE SES PÅ EKEBERGSLETTA I OSLO TORSDAG 13.07. PÅ ETTERMIDDAG/ KVELD. TA KONTAKT FOR AVTALE
Jeg kjøpte bilen fra Ålgård Bil og Mekanisk verksted 7. desember 2014. De oppga at bilen ble solgt på vegne av Gjensidige forsikring, at bilen ikke hadde vært kollisjonsskadet og bilen km. stand var 176.358. TF22892 fremsto som en utrolig pen og velholdt bil da jeg kjøpte den 07.12.14. Bilen var akkurat ferdig reparert (bremser, reg.reim og frontlykter) da jeg kjøpte den.
Bilen sto fra 30.04.14 registrert på Gjensidige forsikring, etter at de hadde overtatt bilen fra kunde. Bilen hadde i følge Ålgård Bil og Mekanisk verksted vært nøkkelstjålet og var ikke skadet.
Da Statens vegvesen i februar 2016 åpnet en portal for å sjekke bilers km-historikk fra EU-kontroller, oppdaget jeg at TF22892 hadde gått 215.818 km den 25.03.14.
Etter en del undersøkelser kom det frem at TF22892 ble overtatt av Gjensidige forsikring etter TF22892 fikk en skade i høyre front 30.04.14. TF22892 ble solgt fra Gjensidige forsikring til Ålgård Bil og Mekaniske verksted 18.08.14 med en km-stand på 216.864. Bilen ble av en eller annen merkelig grunn utlevert fra Gjensidige forsikring 18.08.14 med kjennemerkene på, som en skadet bil som ikke var kjørbar, til Ålgård Bil og mekaniske verkstad.
I tidsperioden 18.08.14 til 07.12.14, mens TF22892 var hos Ålgård Bil og Mekaniske verksted for oppbygging og reparasjon, men i Autosys registrert på Gjensidige forsikring, ble km-telleren skrudd tilbake fra 216.864 til angivelig 176.358 - det var det bilens km-teller viste da jeg kjøpte bilen 07.12.14. Gjensidige forsikring brukte deretter to måneder på å omregistrere TF22892 på mitt navn, og Gjensidige forsikring reagerte heller ikke da jeg forsikret bilen i Gjensidige vinteren 2015 med mye lavere km-stand enn det de selv solgte bilen ut med i august 2014.... (og dere kan jo tenke dere hvor ansvarlige Gjensidige forsikring følte seg etter dette salget med kjennemerker på, ikke omregistrering, og manipulering av km-teller i deres registreringsperiode..)
Alt dette skriver jeg for at kjøper skal være sikker på bilens historikk. Pr. 30.06.17 er km-stand på TF22892 210.800 km. Legger vi på de 40.506 km vi vet sikkert km-telleren ble manipulert tilbake, så er bilens reelle km-stand 251.306.
Så om bilens positve sider:
Bilen er god å kjøre, og med behagelig lite støy i kupeen under kjøring. Bilen er utstyrt med den sterke og behagelige 1,9 TDI motoren.
Hel og pen bil med veldig lite rust. Det er kun litt rust på et lite område på venstre hjulbue foran som vi kan se. Bilen kom til Norge fra Frankrike i 2007, og har således spart noen "salt-vintre" i forhold til en bil av samme årsmodell som ble registrert i Norge fra den var ny. Første gangs registrert i desember 2002 (i Frankrike).
Bilen er selvfølgelig ikke ny og har sine "aldersslitasjer". Det har jevnt vært ting som har dukket opp med bilen, men alt er reparert fortløpende på verksted. Kvitteringer forevises kjøper. En bil av denne årsmodell, og med denne km-stand, blir å betegne som et kontinuelig reparasjons-objekt. Ingen kan si sikkert hva som eventuelt vil dukke opp av problemer i fremtiden, men jeg vet at bilen nå fungerer helt som den skal uten kjente feil.
Bilen fikk nye bremseskiver og -klosser foran og bak, reg. reim og vannpumpe samt at begge hovedlyktene foran ble byttet før jeg overtok bilen i desember 2014.
Det ble kjøpt nye komplette sommer- og vinterhjul ( 8 nye dekk og 8 nye felger) og nytt batteri i mars 2015. De fremre sommerdekkene ble noe skjevt slitt i 2015, men er ikke utslitte. Forstillingskontroll og justering tatt i november 2015 på verksted.
Byttet pumpedyse nr. 1 i motoren i juli 2015. I juni 2016 fusket bilen igjen. Da ble kabelsettet til pumpedysene byttet, og bilen gikk som den skulle igjen. Utført på verksted.
Service i desember 2015 på verksted, der det ble påvist svetting av olje fra toppdeksel/ toppdekselpakning. Byttet toppdeksel og -pakning. EU kontrollert og godkjent ut februar 2018.
Bilen er svært god å kjøre. Kjører på 0,5 - 0,6 l/mil på henholdsvis langkjøring og småkjøring.
Interiøret er helt og uten skader, med unntak av et lite slitasjehull på sitteputen på førersetet. Setetrekk og dørtrekk i en slags velour. På bildene kan det se ut som flekker, men det er ikke flekker.
Sentrallås og alarm, men låsen til bakluken fungerer ikke sammen med sentrallåsen. Låses separat opp/igjen med bilens hovednøkkel. To originale bilnøkler medfølger.
Det finnes dokumentasjon på alt som er gjort med bilen etter jeg overtok den i desember 2014.
Bildene av TF22892 er fra mars 2017.
Jeg selger bilen fordi vi har en bil for mye i familien, og da blir det den eldste bilen som selges.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 569 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 23 331 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 01.03.2007
- Farge
- Svart
- Fargebeskrivelse
- Fargen er egentlig svært mørk blå
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Effekt
- 101 Hk
- Sylindervolum
- 1,9 l
- Vekt
- 1 185 kg
- CO2-utslipp
- 138 g/km
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Kombi 5-dørs
- Antall dører
- 5
- Antall eiere
- 4
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- TF22892
- Chassis nr. (VIN)
- WAUZZZ8L23A042939
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.