Fiat Uno
turbo ie
Beskrivelse
Er du sikker på dette,da.....?
Unoen er et mareritt å kjøre,og går som et gjøkur.Bråker,knirker uler og rister.Men gøy.
Hvis du ikke kan skru selv,ikke har kompiser som kan skru,eller ikke har egen konto for verkstedregninger,glem det.
Gammel italiener er upålitelige greier.Et eller annet kommer til å skje.Det som virker i dag,trenger slettes ikke spille på lag i morgen.Det er nok en fordel at kjøper har erfaring med lignende biler fra før.
Så litt info:
Overhalt motor,matchporta topp,insug og pakninger.Slipt kam med mere løft og litt andre vinkler.Bytta alle simmerringer på gearkasse og motor.Progresiv bensintrykksregulator,1,7 - 1.Turbotrykk er satt til 1,1 bar.2,5tom exos fra turbo.
OMP skliplate.
Turbo og framstoler er fra en bil som har gått 11000 km.Setene framme har ikke slitasje,men litt bak.
Sommerfelgene er fra Ritmo Abarth,14 tom.Jeg har slipt dem ned,slik at de ser ut som unofelg. Pga annet inpress er det satt på 30mm spacere.Det gir 10mm ulovlig sporvidde,altså pluss 25mm fra original.Vinterfelg er original 13 tom.
Det er montert 40mm senkefjærer som ikke er godkjent,men de er kamuflert med svart gummi,og gikk igjennom eu og tilstandsrapport hos fiat. Originalfjærer følger med.
Det er sveiset en masse rust,så bilen er rustfri....enda.
Speedometer skrudd tilbake ikke lenge etter oppussing.
KN filter i original luftfilterboks,Greenfilter er i bruk nå,se bilde.
Varmetråder og vindusvisker i bakluka virker ikke.
Har takst på bilen,som er gjort på fiatforhandler,i samråd med besiktigelsesmann for LMK forsikring\Norsk Fiat Register.
Verdi satt til 55-60000 med anmerking for skrap i gearkasser\synkring,bensinlekkasje og uorginalt eksosanlegg.
Gear og bensinlekkasje er fikset.
Selger bilen for bud over 50000.Altså ikke interessert i bud under.
Eneste inbytte som kan vurderes,er unoprosjekt som delbetaling.
Det finnes småskavanker både inne og ute,men bilen er meget pen.
Jeg kjører til Oslo 23.05,og blir der ca 14 dager,så kan sees der.
Bilen leveres etter 17.06,da jeg har time på eu da.Den ble vist i fjor,men er på utur etter årsmodell.
Til slutt har det seg slik at kjøper må skrive under på en kontrakt der han\hun fraskriver seg klage og returrett.Dette er fordi man godt kan klare å ødelegge motor og gear på en helg.Det er bare å skru turbotrykk og geare brutalt,så går det nok til helvete ganske fort.
Kommer på flere ting. Det er montert hydraulisk håndbrekk,og justerbar ventil for bremsevirkning bak.
Borra og slissa bremseskiver med tøffere bremseklosser,og stålomspunnede bremseslanger.
5-puck halvsinter clutch.
Jeg kommer til å montere annen exospotte. 70 mil gav øresus utav en annen verden.
Mvh Jonny Mohn.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 538 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 50 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 16.07.2015
- Farge
- Rød
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Effekt
- 105 Hk
- Sylindervolum
- 1,3 l
- Vekt
- 885 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Kombi 3-dørs
- Antall eiere
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- KF17268
- Chassis nr. (VIN)
- ZFA14600002795534
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.