Lotus Elise
111S Race Tech 160hk VVC
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
*Avtalt solgt Stian*
Elise S2 111S Race Tech, 160hk.
Lotus 1,8 kserie siste utgave med variable ventiltider på 160hk, i en bil som veier under 800kg totalt. Dette gir morsomme 0-98kmt på 5,0sek og en toppfart på førerkortløse 200kmt++ . Bilen har aluminium chassis som gir en lett vekt, og gir en kurvekjøring helt av en annen verden! Noe av det letteste man får kjøpt med karosseri over hjulene, og som har lukket tak, til bruk året rundt (dersom man tenker på Ariel Atom og Caterham Super7). Retningsskifte er direkte og lynkjapt, en 911 GT3RS kjennes nesten "blytung" etter å ha kjørt en Lotus (det er ca 300kg over foraksel).
Siste året før de gikk over til de litt tyngre Toyotamotorene. Her er det sugemotor og variable ventiltider som sørger for et godt bunndrag og en fleksibel og turtallsvillig motor. Bensinforbruk er avhengig av gasspådrag, men man kjører fint på 0,5l pr mil, så bensintanken på "hele" 35liter varer nærmest "evig". Man fortsetter å smile når man fyller full tank også.
Original Alpine stereo med 4høyttalere og subwoofer. Elektriske vinduer. Race Tech pakken, som er mer moderne interiør, med skinnseter og bruk av alacantara på dørsider og dashbord, ekstra fjernlys og crossdrillede bremser og slikt dill og dall for de som liker det. Xenon lys.
Stor service med registerreim, utstyrsreim, løpehjul, vannpumpe, girolje og motorolje/filter utført høsten 2013. Oljeskift våren 2014.
Kompositt frontspoiler/splitter.
51.000miles, og høyrestyrt. Britisk bil har britisk motor og rattet på "right" side.
Vinterkjørt litt i vinter, men jeg tror ikke den har blitt det før. Garasjebil. Nye Nokian Hakka7 piggdekk følger med. Forøvrig en fryd kjøremessig på vinterføre, der man merker den nydelige balansen mye bedre enn på sommerføre. På sommerdekk så er det Yokohama Advan Neova AD07, som er orginaldekkene fra Lotus på 111S. Bilstein dempere orginalt.
Ingen rekkeviddebegrensninger som i elektriske Tesla Roadster, som er basert på samme bil. Mye rimeligere enn den(mye) tyngre Tesla Roadster er den også.
Selges grunnet overgang til noe mer familieorientert fremkomstmiddel, som gir overhengende risiko for å sovne bak rattet. Det gjør du ikke bak rattet på denne! Her er det ren kjøreglede. Svinger blir aldri helt det samme..
Betaler 5800.- i forsikring i året (fullkasko med leiebil/12.000km). Men testpiloter kan gjerne sjekke forsikring og finansiering først.
Spec:
http://www.ultimatecarpage.com/spec/1372/Lotus-Elise-S2-111s.html
Top Gear på Dunsfold banen ga 1,28 (X-Bow og M5 E39 har 1,27)
http://www.youtube.com/watch?v=KlADrL-nxtQ
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 3 580 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 186 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Sølv
- Interiørfarge
- Sort
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 158 Hk
- Sylindervolum
- 1,8 l
- CO2-utslipp
- 163 g/km
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Cabriolet
- Antall dører
- 2
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- DL94652
Utstyr
- El.vinduer
- Farget glass
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Metallic lakk
- Radio/CD
- Sentrallås
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Startsperre
- Vinterhjul
- Xenonlys
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.