Mazda MX-5
1.6-0
Beskrivelse
Livssituasjonen min har andret seg. Tiden er derfor inne for å selge lille Froggy miot videre, til noen som får brukt han mer enn hva jeg får.
Mye påkostet siste årene, forgje eiere gjorde: rustsveising, ny bensintank, clutch, drivstoffpumpe, bremserør, dynamo og skiver/bremseklosser og ny starter. Bilen ble lakkert i 2018 da ble rusten på karosseriet tatt i også. Hardtopp følger med og jeg skal på EU-kontroll nå den 28/5, regner med alt er ok siden han har fått god oppfølging av mekaniker.
I mitt eige har han nå blitt foliert i fargen lime green, sotet bakrute 5%, fått mindre skilt fremme som kan taes av på f.eks biltreff magnetisk, fått diverse stæsj inne i interiøret, front leppe, sideskjørt og en liten søt ducktail. Jeg har gjort mye med bilen, og har alle kvitteringer i en egen mappe jeg har laget, alt gjort hos verksted har vel brukt godt over 40.000,-. Det ble å skiftet girkasse ifjor, så den som står i nå er ca 120.000km mindre kjørt en hva telleren av motoren til lille miot viser. Han er godkjent med senkesett, å fikk helt nytt sett forgje mnd.
Minus med denne bilen? Km.stand'en men de som vet, de vet at enten så får du en NA med mye rust eller så kan du få en med høy km.stand til denne prisen. Miot har å slukt en nøkkel i tenningslåsen. Men har selvfølgelig en ekstra nøkkel så du får låst han.
Får utrolig mye oppmerksomhet hvor enn vi er, veldig populær på biltreff vi har vært på. I mitt eige har jeg tatt godt vare på han, fått mye service og har kun fylt på med Blyfri98. PS!!! Veteran bil å selges uten noen form for garanti, ting kan skje og du må ha penger i backup for å fikse lille miot. Følger med ekstra sett med motorer til lykter, orginale lyktene, endestuss av eksosanlegge etc. Har også vinterdekk om det er ønskelig å få med seg. Kan sende bilder av understellet i begynnelsen av juni, da har jeg tilgjengelig en løftebukk.
Bilen går som den skal, har aldri hatt problemer med å starte han. Alltid ivrig å dra på tur, nå sist var vi i Sogndal på vaormønstring å kjørte over 400km. Han liker veldig godt langturer, og er ikke glad i by kjøring med mye clutching. Gammel stakkaren.
Ta kontakt via her for første omgang. Meget rimelig å eie med hensyn til veiavgift/forsikring. Håper noen bilentusiaster der ute, vil la han fortsette å bringe frem flere smil langs veien. Pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse. INGEN innbytte! Spørsmål ang hvor jeg har kjøpt "det å det", eller hvordan jeg fikk innvilget lite skilt, blir ikke besvart. Takk. :)
!!!OPPDATERING!!!
Jeg har idag 28/5 vært på EU-kontroll med lille miot. Parkeringsbrems (veiere må skiftes, mangler en mutter på nedre bærekule og en liten sveisejobb i rammebjelke på innsiden må gjøres. Miot står på verkstedet og arbeidet blir gjort før jeg selger han videre. De skulle få tatt det innimellom så, jeg tipper innen 8/6 er han godkjent å klar til å få et nytt hjem.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 100 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 23.04.1996
- Farge
- Rød
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Sylindervolum
- 1,6 l
- Vekt
- 960 kg
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Cabriolet
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- VF10493
- Chassis nr. (VIN)
- JMZNA18B200109601
- Neste frist for EU-kontroll
- 02.06.2024
Utstyr
- AUX-inngang
- CD-spiller
- El.vinduer
- Mørke ruter bak
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.