Mitsubishi L200
2.5-99 D 4WD
Beskrivelse
Selger en trofast gammel kriger grunnet overgang til Elbil og behovet for pickup ikke lenger er tilstede. Bilen har vært i mitt eie siden sommeren 2015 og har aldri vist noen tegn til å ikke ville starte, annet enn i særdeles kalde temperaturer uten at motorvarmer har blitt nyttet. Bilen ble i 2020 hevet og godkjent med OME-kit, noe som blant annet gjorde den suveren i å nytte på dårlige grusveier. I mitt eie har bilen blant annet kjørt tur-retur Kirkenes/Kristiansand 5 ganger mer eller mindre non-stop uten problemer underveis. Jeg har selv i perioden 2015-2020 pusset rust og brukt rustskydd, men dette har ikke blitt gjort de siste 4 årene. Videre så har bilen gjennomgått en rekke reparasjoner av meg selv og verksted siden 2015, blant annet:
-Sveiset nye rør til kjølevæske under førers plass. (2015).
-Byttet tilnærmet alt av foringer og bærekuler i forstillingen. (2016).
-Byttet dynamo. (2016).
-Byttet styresnekke. (2019 (tror jeg)).
-Sveiset og reparert fremre jekkfester. (2020).
-Byttet alle støtdempere og bladfjærer og bilen er godkjent med OME hevesett (2020).
-Omtrent alle lyspærer i dashbordet er byttet mellom 2015-2023.
-Byttet lyddemper. (2023).
Feil som kan nevnes på stående fot:
-Som nevnt ovenfor er bilen godkjent hevet med OME-kit. Dette medfører at hengerfestet ikke kan nyttes da det er for høyt, noe som sannsynligvis kan ordnes på.
-Bilens karosseri er mye preget av rust. Det er blant annet rustet hull mellom venstre hjulbue og førers plass. Dette er ikke synlig innenfra grunnet teppet, men det anbefales ikke å hvile foten der under kjøring. Videre så er det endel rust på understell, men det har så langt aldri blitt oppdaget rust i ramme på EU kontroll. Det ble nevnt rust mellom kupe og plan på EU kontroll i 2021 (Elverum), men ikke nevnt i 2023 (Tromsø).
-Spaken til tanklokket er særs skjør og tar omtrent ikke tak. Tanklokket åpnes pr dags dato med flatjern.
-Tåkelysene i front fungerer heller ikke og ble fjernet i 2017 slik at bilen kunne EU godkjennes. Det er ellers sporadisk dårlig kobling i parklys og 1000metringer, men dette løses ofte med kontraktspray og risting.
-Bilen har tidligere lekket olje og kjølevæske og dette har måttet etterfylles ca hvert kvartal, men dette har ikke vært et behov de siste 2 årene. Oljenivået har vært tilnærmet uforandret og motortemperaturen har vært stabil.
Overnevnte er nevneverdige feil jeg selv er kjent med. Bilen selges ellers som den står. Ta forbindelse ved interesse. Jeg er dog ukependler så ikke medregn å kunne møtes på dagen.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 28 154 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 22.06.1999
- Farge
- Grønn
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Effekt
- 99 Hk
- Sylindervolum
- 2,5 l
- Vekt
- 1 830 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Pickup
- Antall eiere
- 4
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Kombinertbil
- Reg.nr.
- RH64045
- Chassis nr. (VIN)
- MMBJNK740XD038561
- Maksimal tilhengervekt
- 2 700 kg
- Sist EU-godkjent
- 10.03.2023
- Neste frist for EU-kontroll
- 12.03.2025
Utstyr
- ABS-bremser
- AUX-inngang
- Airbag foran
- CD-spiller
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Midtarmlene
- Motorvarmer
- Oppvarmede seter
- Sentrallås
- Servostyring
- Sommerhjul
- Xenonlys
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Relativt rusten (hull mellom hjulbue og kupe), riper, falmet lakk,
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.