Lincoln Town Car

TOWN CAR

Modellår
1978
Kilometer
12 345 km
Girkasse
Automat
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Kan dette være Norges fineste 78-modell? Siden jeg har samboer fra 78 må jeg veie mine ord, men topp 2 tror jeg definitivt den kan være.
Selges siden jeg allerede har kjøpt en ny bil som trenger oppmerksomhet. Kona sier jeg har vist såpass lite generell interesse av rydding og vasking at det kan holde med bare en bil som trenger pleie. Mulig hun har rett i det. Det skal jo tas vare på.
Bilen fikk ny vannpumpe, termostat og styresnekke i 23. Ble veldig lite brukt sist sesong pga venting på deler og en eier som ikke liker og skru selv. I 22 fikk den ny innsugspakning og automat-choke ble koplet bort. (Den gikk seg sur med en choke som levde sitt eget liv) Nå fungerer den fint selv om man må pumpe noe på gassen ved kaldstart. Det er kun på første gangs oppstart. Hvis man kjører til cars and coffee møte og skal starte opp derfra igjen vil man slippe å pumpe på gassen, det er stort sett bare om morgenen at bensinen har trukket seg tilbake i slangen. Personlig synes jeg fordelene med god gassrespons ut av kryss og fin tomgang veier opp for ulempen med litt filing på morgenen.
Når jeg kjøpte bilen hadde den vært gjennom en betydelig oppgradering utvendig med fjerning av vinyltak, fjerning av rust nederst i bakvindu (pga vinyltak) og hellakkering. Noen små flekker har kommet til, men de må man lete etter. Underside av panser og bagasjelokk samt innvendig i dører er ikke lakkert.
Alt i alt en pen full-sizer som er akkurat over 12kvm. Litt større enn et gjennomsnitlig bad i en leilighet. Cruiser fint med sin 7,5l V8`er, og etter styresnekken ble byttet skal den være tett. (Har akkurat hentet den fra vinterlagring, men det ser tett og fint ut, og de to dråpene som var kommet i vinter skyldes nok manglende vask etter bytting av snekka)
Litt småtterier er det på denne som med alle andre. Den skulle helst hatt nye dørpakninger. (Den er regntett, men det suser bitte-litt og er ikke høytrykksspyler-tett.) Lysbryteren innvendig med dimming av dashbord-belysning kunne vært byttet. Den funker men er litt slarkete. Dette gjør også at det kan være litt mørkt i dashbordet i perioder. Da må man rikle litt på bryteren. Tankmåleren kommer og går litt. (Går mest og kommer sjelden) men innimellom så glimter den til. "Øyelokkene" holder seg lukket under hele vinterlagringen så vakuum-slangene er tette. Ofte glir jo disse opp i løpet av noen dager men ikke på denne. Denne bilen er klart finest med øyelokkene igjen, parklys og markeringslysene på.
Den gikk gjennom EU rett før vinterlagring og skal ikke inn på en stund. Jeg har kjent antydninger til kast i bremseskivene hvis jeg bremser lenge i nedoverbakke. Har kjøpt nye skiver som følger med, men har ubevisst flyttet fokus til den nye investeringen min så de følger med i pappeske herfra. Bremsene fungerer alldeles utmerket, det er bare jeg som synes det hadde vært greit uten skjelving i pedalen ned fjellovergangene.
Bakdør på passasjersiden må åpnes innenfra. Det er noe som har kommet nettopp, så det nok et eller annet som har hoppet av inni døra. Hvis jeg får plutselig arbeidslyst ut av intet kan det hende jeg ser på det en dag.
Nå har jeg vært såpass ærlig at kanskje litt færre ringer, men jeg tenker det er best å få med det man kommer på. Kommer jeg på noe mer vil jeg oppdatere annonsen etterhvert.
Ford motor company mente at garanti og reklamasjonsrett på akkurat denne skulle vare til 1980. Jeg liker å høre på fagfolk og anser ikke meg selv som mer kompetent enn dem, så da forholder vi oss til det også i kontrakten.
Har du lyst å gli elegant og stilfullt fram i en bil på størrelse med en middels vestlands-ferge, så er dette rette bilen. Har du lyst å representere og kjøre i bryllup er dette rette bilen. Har du lyst å få middelaldrende og gamle mennesker som husker USA`s storhetstid til å snu seg når du cruiser, da er dette rette bilen.
Har du lyst å børne utenfor ungdomsklubben er dette ikke rette bilen. Den er veldig stille av seg.
På dagtid har jeg en del møter. Send gjerne en melding i Finn, på Mail eller SMS så ringer jeg opp igjen. På ettermiddag er jeg helt normalt tilgjengelig.
Innbytte kun aktuelt i 64-66 Mustang eller 58-59 Apache med siffer i fordel for meg

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 845 kr (avgifter)
Pris eks omreg
148 000 kr
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
02.05.2011
Farge
Hvit
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
213 Hk
Sylindervolum
7,5 l
Vekt
2 350 kg
Antall seter
6
Karosseri
Sedan
Antall eiere
6
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
NF47408
Chassis nr. (VIN)
8Y82A876766000000
Sist EU-godkjent
03.10.2023
Neste frist for EU-kontroll
31.08.2028

Selgers kjennskap til bilen

Er det gjort større reparasjoner?

Ja.

Er eller har motoren vært trimmet?

Nei

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

8255 Røkland Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på NF47408

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 350518767
Sist endret 7. mai 2024 23:47

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.