Audi A4
1,9 TDI PD
Beskrivelse
Selges da jeg har kjøpt meg større bil, og ellers bruker bil gjennom jobb.
Selger nå min trofaste A4 som hovedsakelig har blitt brukt på langturer. Den er klar for flere lange turer slik den står nå.
Motoren som sitter her er en 1.9TDI PD (ikke CR), og er en ekte evighetsmaskin, noe den absolutt har levd opp til i mitt eie. Den er kjent for å være en av de mest holdbare motorene som ble produsert i tyske biler. Denne varianten kom ikke med DPF, noe som gjør motoren mer holdbar, og skaper mye mindre problemer enn variantene med DPF, som er kjent for å tette seg fort og ofte. Hvis man søker opp denne motoren på nettet kan man finne videoer av at de gå på tomgang over 100 timer i strekk, kan fungere selv om det er et stort hull i motorblokken, gå lenge uten olje, osv. (ikke prøv dette).
Den bruker også lite drivstoff, og kan med pen landeveiskjøring bruke 0,4-0,5l på mila i snitt.
Det er ganske lite rust for alderen og km.stand. Dette skyldes at bilen har tilbragt over halvparten av livet sitt oppe i Finnmark, hvor veiene ikke saltes. I tillegg er den også bygget bedre for å tåle rust, enn for eksempel en VW Passat fra samme årsmodell. Den har også blitt sjeldent brukt av meg på vinteren (sto helt ubrukt oktober til mars i år).
Det er derimot noe overflaterust, men ikke noe stort enda. Synlig på bildene.
Denne gikk gjennom EU i fjor hos NAF på første forsøk, etter bytte av bakbremser. Den eneste kommentaren som ble nevnt er at hjullager burde byttes. Så hjullager framme på høyre side ble byttet sommer 2023, mens framme på venstre side ble byttet sommer 2022.
Varmeapparatet fungerer ikke alltid. Har ikke diagnosert dette enda, da jeg ikke bruker bilen på vinteren. En enkel midlertidig løsning på dette kan være kupevarmer som settes i 12v-kontakten.
Det er ingen varsellamper i bilen, unntatt en varsel for midtre bremselys. Dette bremselyset fungerer delvis, altså kun halvparten lyser. Dette ble ikke kommentert på EU, og har dermed ikke blitt en prioritet for meg å fikse.
Lakken er slik man kan forvente av en 18 år gammel bil. Samme gjelder bruksmerker og slitasje.
Her har man altså en bil som bare fungerer, og som trolig har masse liv igjen. Den har tatt meg til Italia to ganger, Finnmark en gang, og flere turer mellom Øst- og vestlandet. Den har aldri gitt meg store problemer.
Selges som den er uten garanti. Kan ses og prøvekjøres på Kringsjå/Sognsvann i Oslo.
Spørsmål og bud sendes i chat på finn :)
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 37 500 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 17.10.2005
- Farge
- Svart
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Effekt
- 116 Hk
- Sylindervolum
- 1,9 l
- Vekt
- 1 619 kg
- CO2-utslipp
- 157 g/km
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Stasjonsvogn
- Antall dører
- 5
- Antall eiere
- 6
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- DL23316
- Chassis nr. (VIN)
- WAUZZZ8E36A097096
- Maksimal tilhengervekt
- 1 500 kg
- Sist EU-godkjent
- 28.03.2023
- Neste frist for EU-kontroll
- 12.04.2025
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- Antiskrens
- Antispinn
- CD-spiller
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Head up display
- Hengerfeste, fast krok
- Isofix
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- Midtarmlene
- Radio FM
- Regnsensor
- Sentrallås
- Servostyring
- Sideairbager
- Sommerhjul
- Takrails
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Nei
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.