Toyota Corolla
COROLLA 1.3-0
Beskrivelse
Jeg velger å selge bilen fordi jeg ikke har tid til å sette den i stand. Jeg har hatt bilen i et drøyt år og har vært fornøyd med den i mitt eie.
Det følger med et sett med med piggdekk på stålfelg og et lite drøss med deler. Bl.a et eksosanlegg og noen forgassere, lykter og instrumentpanel, samt noe annet bøss.
Bilen har en del bruksmerker her og der, det er en bil som har vært i bruk hele sitt liv. Den har vært understellsbehandlet av tidligere eier, så ut ifra hva jeg har sett under så er det ingen alvorlig eller farlig rust, men litt rust må det regnes med på en så gammel bil.
Girkassa er tight og fin, og motoren går som den skal når den er varm. den går litt ujevnt når den er kald, men det er veldig vanlig på disse. jeg har stilt opp tomgangen litt så den ikke dør på tomgang.
Det største problemet med bilen er at den ikke er ment til å bruke moderne bensin, så jeg har bare brukt 98oktan på den. Som sagt går den fint når den er varm, men når den er varm og du skrur den av så "koker" den bensinen i forgasseren og bensinpumpa. Dette kalles "vapor lock" og er ganske vanlig på gamle biler med mekanisk bensinpumpe. Dette forårsakes av at innsuget sitter over eksosen og at bensinpumpa sitter i topplokket. Når motoren skrues av er det ikke lenger bevegelse i bensinsystemet og da koker bensinen. siden pumpa er designet for å pumpe væske og ikke gass så er den vrien å starte, men det går om du holder gassen i bånn mens du prøver å starte.
For å motvirke dette har jeg montert en veldig enkel elektrisk bensinpumpe (veldig lett å fjerne) med begrenset suksess. Jeg har også prøvd å bygge om forgassern etter tegninger fra Toyota (papirene følger med).
Det jeg er temmelig sikker på at må fikses før EU er å bytte pærene i frontlyktene siden de er byttet til LED. Utover det så tviler jeg på at det skal være noe særlig, men jeg har ikke hatt tid til å kikke på det, så det kan godt tenkes at det dukker opp noe annet og.
PGA alder så selges bilen uten noen form for garanti. Har du noen spørsmål er det bare å sende melding, jeg sjekker flere ganger daglig.
Prisen kan diskuteres.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 22.04.1986
- Farge
- Sølv
- Interiørfarge
- Grått
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Sylindervolum
- 1,3 l
- Vekt
- 880 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Kombi 3-dørs
- Antall dører
- 3
- Antall eiere
- 6
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- UC13802
- Chassis nr. (VIN)
- JT1G0EE8000118875
- Maksimal tilhengervekt
- 880 kg
- Sist EU-godkjent
- 28.02.2022
- Neste frist for EU-kontroll
- 28.02.2024
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Litt bulker rundt om. Motor går noe ujevnt rett etter start
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.