Honda Accord
ACCORD 1.6-0
Beskrivelse
HONDA ACCORD 1,6 LX HONDAMATIC 1980-MODELL
EN AV FÅ GJENVÆRENDE AV SITT SLAG?
Forrige eier, som var bilmekaniker, har tatt godt vare på bilen, men nå skal bilen nå videre til neste entusiast!
Bilen har særdeles lav kilometerstand, noe den bærer preg av. Denne starter og går uansett vær og temperatur, selv om den er litt tregstarta på vinteren og trenger litt tid på å varme seg opp. Interiøret er nærmest som nytt.
Bilen har vært på flere langturer uten problemer, blant annet tur-retur København.
Den ble førstegangsregistrert i USA i 1980, og etter sigende importert til Norge i 1981. Samme eier gjennom hele 80-tallet, men ellers er jeg ikke sikker på eierhistorikken.
Utvendig er bilen hel og fin. Det finnes noe påstartet patina på bilen og noe klarlakk som flasser, men det er original lakk, så ingenting er forsøkt skjult! Bilen er langt i fra strøken, men et særdeles godt utgangspunkt for en som vil ta vare på dette klenodiet.
Forrige eier har overhalt forgasser (renset og nye pakninger), byttet registerreim, gått over bremser bak, samt bremserør, plugger og stifter. Bensinfilter er også skiftet.
I mitt eie er skiver og klosser på begge sider foran skiftet, bremsevæske skiftet, parklyspære skiftet, hengefestekontakt reparert, og parkbrems løsnet opp.
Kjente feil akkurat nå: Pæren i venstre frontlykt trenger skift. I tillegg trenger låsemekanismen på passasjersiden en fiks, den låses nå kun innenfra. Lakken er stort sett sliten, ingen vits i å si noe annet. Ved nedbremsing i lav hastighet lugger/napper bilen noe. Jeg har fått beskjed om at dette løses ved dreiing av bremseskiver, men dette har ikke vært en stor nok plage til at jeg har fått dette utbedret. Har likevel fått et prisoverslag på 2100,- hos Bilbutikk1 i Ås. På EU-kontroll ble det markert som en "for stor pulsering", men ble altså godkjent etter øvrig utbedring av bremser.
Bilen er også satt inn med fluidfilm, som er en meget god rustbehandling.
Fluid behandlingen er transparent, så en har full oversikt over tilstanden. Bilen bærer preg av å ha vært kjørt lite og stått inne, dermed er det minimalt med rust under!
Her er det mye bil for pengene, og et veldig godt utgangspunkt for videre bilhold!
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 31.03.1980
- Farge
- Sølv
- Interiørfarge
- Burgunder velour
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Sylindervolum
- 1,6 l
- Vekt
- 940 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Annet
- Antall dører
- 3
- Antall eiere
- 4
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- CC82101
- Chassis nr. (VIN)
- JHMASJ3330C032036
- Maksimal tilhengervekt
- 800 kg
- Sist EU-godkjent
- 02.08.2023
- Neste frist for EU-kontroll
- 14.08.2025
Utstyr
- Helårsdekk
- Hengerfeste, fast krok
- Servostyring
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Sliten lakk
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.