Utløpt

Porsche 911

2,7 L , `RS` tribute- Prosjekt se alle bilder

Modellår
1975
Kilometer
1 000 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Prosjekt vurderes solgt .BUD ØNSKES på bil med eller uten motoren og girkasse og deler . Rustfri 75 modell G , uten soltak og SC breddet bak . Pr .i dag ett rullende chassis uten motor og girkasse montert inn. Plan var et lett 911 , `Rs `bygge og motor kjøpt inn med nytt originalt RS sylindersett og RS kamaksler delenr 90110518301 og delenr. 90110516800 og sylinder stempel kit Mahle 6 stk Delenr : 91110392801 fra Road & Race USA bygget på en 07R blokk (alle orginale RS 2,7 brukte kun den blokka) av Alf Rønning Porsche verksted, kjørt ca 6000 km etterpå , og 74 mod 915 girkasse. Alle 74-75 modeller er lette og med Eb motorsport støtfangere og Ducktail ( kan selges utenom) en de en del lettere. ST og Turbo hjulbuer er på lager om du vil gå den veien

Her er fler alternativer : kun salg av det rullende chassi ,eller med eller uten motor/ gir etc. (Motoren er påkostet 223.000,- ) Jeg har sett med nye plast ruter, nye RS dørtrekk, rs stoler , Recaro stoler, Rsr dørhåndtak sort eller Crome med huller i (lette)

P-deler kan levere alt av deler til hyggelige priser ved kjøp av bil . Det er avertert en slik bil med MFI i Sverige på www.Blocket.se for 2,2 mil. Jeg er på Tlf 90022265.


Når samlere innså det faktum att en Carrera 2.7 MFI fra 1974 faktiskt var en RS med G-modell støtfangere, har verdiene økt i verden for disse tidlige G modeller som er lette og med høye priser og salg av den mest spesielle av 911 av de alle nemlig RS, er denne også en del av RS historien . Den siste RM Sotheby's-auktionen på Monterey Car Week i USA inneholdt en hvit, japansk solgt Carrera 2.7 MFI fra 1974, og når hammeren til slutt slo i bordet til en pris av 434 000 USD sattes det en ny pris for den øvre delen av markedet i verden-og de tidlige lette G modeller er som snytt utav de lette RS 2,7 L og det bygges da kopier som selges for 1-2 mil med de rette deler . Bytter du ut de forgassere (verdi Ca 40.000)på denne motor med MFI pumpa ,har du det riktige-hjertet på bilen -motoren.

Jeg har også en ekte MFI motor 71modell S, MFI motor på hylla for de som vil bygge en rsr.

Ring evt for hyggelig Porsche prat- ps . Jeg gikk for å bygge en 74 modell rallybil med 3,0 l m. datasprut og en 964 RS 3,8 Liter og med flere restaureringer som pågår på en 65 og 68 modell rekker ikke tiden min til dette prosjektet også .

Eleven years after its 1963 launch, the 911 was on the receiving end of its first substantial modifications. New safety regs in the USA, demanded higher mounted bumpers, capable of withstanding an impact of 5mph without body damage. And so the ‘Impact bumper’ 911 was born, with its distinctive safety protruding bumpers and black bellows at their corners providing a solution to the problem, and paving the way for the appearance of every 911, for the next 15 years.

The US was causing others issues too, with Porsche forced to detune engines to accommodate its standard octane fuel and increase capacity of all models to 2.7-litres to partially compensate. Even the headline Carrera model had a detuned 175BHP engine to meet the stringent emission requirements.

There was still a cherry on the cake though, in the shape of the European 911 Carrera – or Carrera 2.7 MFI, as it better known.

To all intent and purpose, it was mechanically very similar to a 73 2.7RS with the same 2.7-litre, 210bhp engine and gearbox, but with the new impact bumpers and a Touring specification. It was even available with the ‘Ducktail’ rear wing, Carrera script and staggered 15in wheels, plus a selection of lurid and typically 70s colours. However, unlike the RS,

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
29.05.1975
Farge
Sølv
Interiørfarge
Sort
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
210 Hk
Sylindervolum
2,7 l
Antall seter
4
Karosseri
Coupe
Antall dører
2
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Chassis nr. (VIN)
00000009115202257

Selgers kjennskap til bilen

Kjente feil, mangler eller synlige skader?

Nei

Er eller har motoren vært trimmet?

Nei

Har bilen heftelser/gjeld?

Nei

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

3478 Nærsnes Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 346032212
Sist endret 28. apr. 2024 02:36

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.