Chevrolet Suburban
SUBURBAN 5.7-258 4X4
Beskrivelse
Prosjektbil Chevrolet LT1500 1999, 5.7l Vortec Bensin med LPG system.
Selger også en delebil 1500 1996, 5.7l vortec bensin uten lpg system. Denne har samme farge og doble bakdører som hovedbilen. Har plukket noen deler fra delebilen til denne.
Ved kjøp av begge gis det samlerabatt. Prosjektbilen starter og går, men har dårlig kraft pga feiltenning, delebil er ikke kjørbar.
Selger nå chevyen som prosjektbil. Bilen ble midlertidig avregistrert 26.03.2024.
Har hatt bilen siden 2017. Bytte en del deler på bilen, vedlikeholdt og utbedret store deler av bilen da det var meningen å ha denne lenge. Blant annet i 2019 var det 25 feil på Eu kontroll der samtlige ble utbedret og ekstra deler rundt ble byttet der det var naturlig. I 2020 begynte sylinder 2.4.6.8 å feiltenne. Prøvde finne ut av dette, byttet plugger, tennkabler, fordelerlokk, rotor, luftfilter, MAF sensor, bensinpumpe, drivstoffilter og renset bensintank. Feiltenningen ble ikke bedre. Drivstofftrykk var bra. Hadde den inne på et lokalt verksted som har mye amerikaske biler innom, de feilsøkte i 2 timer og kunne ikke finne noe konkluderende. Eneste feilkode er P0300 da det er flere sylindere som feiltenner.
Eneste jeg kan tenke meg som kan være problemet er to alternativer igjen. O2 sensor på bank 2, men disse viser ikke i feilkoder, og utifra livedata på OBD ser det ikke nødvendigvis ut som at de er ett problem. Er ikke ekspert på OBD scanning så kansje noen vet bedre. Har ikke prøvd å bytte lambdasonde fra bank 2 til bank 1 for å se om det er noe forskjell, da jeg byttet den ene lambdasonden for en tid tilbake, og den satt temmelig godt fast.
Alternativ 2 er lekkasje i inntakspakning og evt feil på spiderunit/innsprøytning. Noe som jeg anså som mest sannsynelig da det var et tilfelle for lenge siden der det var en mindre eksplosjon i inntaket etter at startgass hadde ligget en stund før tenning, ble brukt startgass en periode da bensinpumpa var dårlig. Kan ikke se noen skader på ledningene med inspeksjonskamera, og verkstedet som feilsøkte kunne ikke finne noe lekasje fra pakningen da de holdt på.
Da jeg skulle til å gjøre denne jobben ødela jeg skuldra i en annen sammenheng og har vært igjennom en større operasjon og vært uten evne til å ta meg denne jobben i etterkant. Har ventet og håpt på å kunne bli god nok i hånda til å utføre denne reperasjonen, men skuldra har dessverre ikke blitt god nok til en slik omstendelig jobb. Derfor har salg av bilen blitt utsatt så lenge i håp om å kunne bli god nok til å klare jobben. Var drømmebilen dette. Nå har jeg kommet til det punktet at en bare må gi opp og plassen bilene tar opp trengs til andre ting.
Så bilen har stått stille siden rundt 2020, den ble godkjent med 0 feil i 2019. Så EU godkjenning burde være veldig mulig, så lenge en finner ut av denne feiltenningen. Har hatt noen turer med den innimnellom for å moe den. I vinter har speilen på førerside knekt, og tenningslåsen har slått seg vrang, må ha en pin som kiler inn en låsefjør for å vri rundt nøkkelen.
Feil som er kjent ved bilen: Noe feiltenning sylinder 4 og 6, mer feiltenning sylinder 8 og mye mer feiltenning sylinder 2, tenningslås er vrang, speil førerside er knekt, håndbrekkvaier er på siste verset og burde byttes, sentrallås fungerer dårlig, bulk begge deler førerside (se bilder), bulk frem og bakfanger (se bilder), steinsprut panser (bilde), noe bobler under lakk her og der, har ikke likt å stå stille så lenge, dekka er ganske gamle nå og gummien er noe hard som gjør de noe glatte på vinterføre, sist service på gassanlegg var i 2017, tilstanden på dette er uvisst. Når en bygde innredning flytta jeg gitterveggen frem, dette resulterte i 1 kutt i innvendig takpolstring begge sider. P0300 kode, ellers ingen feilkoder eller varsellamper.
Ting som er byttet på bilen i mitt eie: Nytt batteri i år, Hovedlykter, tennplugger, tennkabler, fordelerlokk, rotor, bensinpumpe, drivstoffilter, påfyllingstrakt, MAF sensor, luftfilter, slavesylinger, bremserør fremme, vannpumpe, kobling motor varmeslange, bremseklosser fremme, bremseskiver fremme, innmat i bremsetromler bak (ikke trommel), gassdyse assembly bank 2, tektylert chassis over bensintank, og bensintank frem mot bakaksel, hjullager fram førerside, opphengskule begge sider foran, ABS sensor (tror passasjerside fremme), bremsesylinder bake passasjer, termostat. det er også byttet en del smådeler som bryter varmevifte, rollerpin dør, noen sensorer osv, er montert ledlys bak og fremme tror jeg. Har sikker glemt noe som er byttet også. Dynamo ble byttet rett før jeg kjøpte bilen.
Har pakning og olje til diff bak, som skulle byttes, ble utsatt da jeg ikke hadde brytepin. Har noen andre deler også liggende, lite oversikt over delene for tiden. Alt følger med på salget. Står også en forsterker og SUB inne i innredningen.
Innredningen kan gjerne følge med, har også 1 sett vinterdekk, reservehjul og stoler til bak, følger seff med om dette er ønskelig, kan demontere innredning før salg dersom dette er ønskelig.
Ønsker å selge bilen for 20 000, bilen starter og går og går greit å kjøre, bare veldig lite kraft med feiltenningen og risting/viberering pga dette. Ikke brukt siden sist EU godkjenning med 0 feil, bare moet av og til. Bilen er avregistrert så er ikke lovelig å kjøre på veg. Kjøper du delebilen sammen med denne blir det samlerabatt. Trenger å frigjøre plassen nå så håper å ordne dette fort, om ikke så blir det plukket av deler fra de og levert til hugging og deler solgt separat. Mottakelig for bud.
Delebil ble avregistrert 05.07.2017. Stått parkert siden. Har hentet noen få deler fra denne over til hovedbilen.
Relativt hel bil, men etter den har stått har alle dekk blitt flate, følger med to sett med dekk, vet ikke om sett nr 2 er tette. I tillegg har det begynt å mugle litt i interiøret siste året.
Er ikke kjørbar. Dobbeldør bak. Samme farge, stil og motor som hovedbil.
Selges for 12000 evt kom med bud. Samlerabatt om en kjøper begge bilene.
Bilene skal vekk så snart som mulig, da en trenger plassen de tar opp. Skulle det ta for lang tid å bli kvitt blir det evt plukket noen deler og den blir levert til hugging.
Kontakt via melding på finn ved interesse.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 20 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 11.02.1999
- Farge
- Blå
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Effekt
- 258 Hk
- Sylindervolum
- 5,7 l
- Vekt
- 2 720 kg
- Antall seter
- 6
- Karosseri
- SUV/Offroad
- Antall dører
- 6
- Antall eiere
- 8
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- DJ58433
- Chassis nr. (VIN)
- IGNFK16R2XJ352508
- Maksimal tilhengervekt
- 2 722 kg
Utstyr
- ABS-bremser
- AUX-inngang
- Air Condition
- CD-spiller
- Cruisekontroll
- El.vinduer
- Elektrisk sete u. memory
- Elektriske speil
- Helårsdekk
- Hengerfeste, fast krok
- Mørke ruter bak
- Radio FM
- Sentrallås
- Seter i helskinn
- Takrails
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja.
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.