![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1353249465.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_153593002.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_972925642.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1603663755.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_2062043451.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1377665946.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1805215682.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_896028144.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1214595526.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1402381107.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_991852291.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_934012713.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_226712946.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_2127703208.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_581507558.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1041105974.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_2054145511.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_732119317.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_576149239.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1062889220.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_21367215.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1444644662.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_2038234738.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1666347931.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_920906472.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_243328474.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_2098105018.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1360020906.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1966848762.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1272545417.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1998925359.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1602818918.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_556452172.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_543697301.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/960w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1483010654.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1728197853.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_583909074.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_356247259.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1422752768.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_409875554.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_425770675.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2024/3/vertical-0/08/8/342/370/828_1829926128.jpg)
Audi A8
A8 3.7-230 QUATTRO
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Her er en A8 D2 Quattro 3.7 V8 med fint potensiale!
Denne bilen er førstegangs registrert på DET KGL Utenriksdepartement!!!
Dette er en 1998 A8 D2 3.7 V8 Quattro 230hk pansersedan med 90 liters bensintank!
Disse eldre 3.7 V8 motorene med 32 ventiler har støpejernsforinger som sylindere. Så dette er den mest holdbare typen av V8 motorene til Audi.
Man får tak i 3.7 og 4.2 V8 med 40 ventiler, dem har nicasilbelegg i sylinderne, og får etter tiden oljeforbruksproblemer, pga detonasjons-deformering i sylinderne.
Dette gjør ikke den eldre typen 3.7 motoren! ??
Denne A8'n har doble/laminerte sideruter.
Den har også 4 stk tlf i inredningen fra sitt liv som staselig Regjerings-bil (ambassade-bil)! :)
Bilen har dem siste mnd fått nye bremser rundt baut, og nytt registerreimsett, nye plugger og olje service.
Girkassen virker tight og fin! (ikke lenge siden girkasse overhaling ifølge forrige eier)
Den har noen mindre krigssår etter nesten en halv million Km og over 26 år siden den ble førstegangs registrert på norske veier!
Prisen er satt så den gjenspeiler bilens tilstand, med alder og kmstand tatt i betraktning. Blir ikke flere av disse på veiene etterhvert som tiden går!
Bilen er Ellers Et flott eksemplar med masse liv igjen for den som er interessert i ett lett A8 Quattro prosjekt med litt stilig forhistorie!
Selges med dem opplyste feil og mangler jeg vet om.
Send gjerne en mld på finn.no for spørsmål og interesse!
Kom gjerne å se og prøvekjøre.
Bud blir vurdert fortløpende, men Reserveres ikke på bud, førstemann til mølla prinsippet!
Bilen kan reserveres på utropsprisen!!
Kan også leveres etter avtale i sør Norge.
Tar Med forbehold om eventuelle feil i annonsen!!
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 32 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 15.01.1998
- Farge
- Svart
- Fargebeskrivelse
- Sort
- Interiørfarge
- Grått skinn
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- Quattro
- Effekt
- 230 Hk
- Sylindervolum
- 3,7 l
- Vekt
- 1 725 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Sedan
- Antall dører
- 4
- Antall eiere
- 5
- Str. lasterom
- 525 l
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- DJ31381
- Chassis nr. (VIN)
- WAUZZZ4DZWN002011
- Maksimal tilhengervekt
- 2 350 kg
- Sist EU-godkjent
- 18.07.2014
- Neste frist for EU-kontroll
- 31.01.2016
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- Alarm
- CD-spiller
- Cruisekontroll
- El.vinduer
- Elektrisk sete m. memory
- Elektriske speil
- Handsfree opplegg
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Midtarmlene
- Multifunksjonsratt
- Mørke ruter bak
- Oppvarmede seter
- Original telefon
- Radio FM
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Sideairbager
- Sommerhjul
- Startsperre
- Vinterhjul
- Xenonlys
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Feilmelding display (abs) listekant fremme førerdør mangler, blinklykt høyre fremme mangler, list passasjerside fremme løs, hanskerom lukker ikke, bagasjelukelås, mellomaksel rister?! Vindusviskere funker ikke. Xenonlyspærer funker ikke! Noe tull med tank måler!
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Nytt Registerreimsett, nye bremser forran og bak, ny olje og filter og nye tennplugger
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.