Mercedes-Benz 190
M104 turbo Drifting bil
Beskrivelse
Legger nå ut min kjekke drifting bil for salg grunnet kjøp av hus.
Dette er en enkel og billig inngang til drifting, med mye kjøretid. Kjekk liten mercedes 190 med m104.990 rekkesekser med turbo. Benket til ca. 380hk i motor, 315 hk på nav. Veldig rask og fin i respons. Fin bil til gatebil, banedager, treninger, osv. Jeg kjørte den selv på gatebil Rudskogen september, + 2 arrangement på motorcenter Norway uten problemer i 2023.
Bilen er turnkey og klar for å kjøres med.
Beskrivelse fra når jeg kjøpte den tidlig sommeren 2023:
Bilen ble bygget 2021, da uten turbo, og jeg kjørte en sesong med original motor og girkasse, men med datasprut. Etter sesongen var over begynte prosjekt turbo. Motor fikk ny toppakning og sterkere bolter i toppen. Girkasse og clutch ble oppgradert, ny 3” eksos og mange andre oppgraderinger ble gjort under veis.
Bilen ble mappet veldig safe hos Løberg Tuning før sesongen startet, og benket 315hk og 400nm på nav, med 0.8bar ladetrykk og på 98.oktan bensin. Denne motoren har mye potensial, med større turbo og sprit kan man fint få 700hk på original motor.
Motor:
* M104.990 - 3.2L
* Ny toppakning og 12:9 studs
* Doble ventilfjærer som tåler høyt turtall
* Kangaroos t3 manifold, GT35 kopi-turbo
* Siemens deka 875cc dyser
* Motorfester fra Hedgehog tuning
* AN10 oljekjøler
* 3” eksos, simons lyddemper og 4.5” utblås. 96db målt på Rudskogen.
Drivverk:
* Oppgradert girkasse til 716.651, veldig tight og god kasse.
* 240mm 6 puck fjæra clutch fra Tenaci
* IRP short shift
* Stor ASD sperrediff - 3.92 utveksling (denne er nå byttet ut med org uten ASD. Sveist. Kan følge med flere differ og akslinger)
Elektrisk:
* Datasprut: Vipec v44
* AEM 4.9 Lambda
* Helt nytt ledningsnett med nye kontakter.
* FIA hovedstrøm med nødstopp på utsiden.
(Laget en god del nytt inne i bil etter kjøp)
Kjøling:
* Stor aluminium radiator
* Kraftigste SPAL-vifta fra Stian Sørlie
* Orginalt varmeregister er koblet opp med vifte for å fjerne dugg fra ruta.
* Oljekjøler + kjøling til servo
* Vannkjølt turbo
* 2.5” intercooler
Karosseri:
* Orginalt 2.6 karosseri
* Større ventilerte bremser
* OBP hydraulisk håndbrekk
* Kraftigere stabstag
* Sparco tårnstag
* Justerbare camperplater foran
* Justerbare camberstag bak
* Sabelt Racer stoler
* Sabelt Belter
Klar for overtakelse.
Har diverse ekstra deler som kan følge med mot pristillegg. Dette blir vi enige om.
Har følgende:
- Ekstra orginal motor, m104.980 (3Liter)
- Ekstra girkasse
- Flere differ og akslinger
- 12stk 17’’ felger. 8stk. Med nye 225/45-R17 triangel dekk. 4stk med nesten nye triangel.
Bilen er ikke registrert i Norge!
Ta kontakt ved interesse.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Blå
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 315 Hk
- Sylindervolum
- 3,2 l
- Vekt
- 1 200 kg
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- Sedan
- Antall dører
- 4
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- Wdb2010291G010719
- Chassis nr. (VIN)
- Wdb2010291G010719
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Ja. Datasprut
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.