Mercedes-Benz E-Klasse

230CE 2.3

Modellår
1991
Kilometer
351 500 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

Råtøff & Spesiell Mercedes 230 CE i Rød micro Flake Lakk, som gir en Glitrende Effekt i solen.

Bilen vekker mye oppsikt både når vi kjører og står parkert :)

Dette er bilen for en som vil ha en Tøff & Komfortabel veteranbil !!

Og 2 dørs Hardtop med Soltak er jo skikkelig Snadder :)


Jeg har kun brukt denne bilen om sommer og den står alltid i temperert garasje

når den ikke er bruk


Bilen er 100 % orginal W124 og er godkjent som Verneverdig,

og har derfor EU kontroll hvert 5. år, så denne er godkjent til mai 2028.

Bilen har full Kasko for kr 300.000,- hos IF-LMK med fri km,

dette koster kun kr 524 pr år.


W124 er kjent for være blant det Aller Beste fra Mercedes !!

Og Coupe var den tøffeste og ble produsert fra 1986 til 1997,

med 12 år produksjon er dette også den Coupe som ble produsert lengst !!


94 mod LOOK, Svart skinn interiør med Nøttetre & Chrome.

Sportline Ratt & understell & 4 x El vinduer & EL Soltak.

Pioneer stereo med CD & USB, + forsterker og 6x9 Høytalere i hattehylle

+ byttet til kraftigere høytalere i dahsdord, Dette gir God Lyd :)


Dette er en Lorinser Replica.

Lorinser utgaven hadde kun andre felger og effekt eksos potte, mens jeg har gjort litt mer ut av det.

Jeg har lakkert alt utvendig i bilens farge, noe Mercedes selv begynte med i 2000. Kanallister og lister i front & hekk i chrome. Rødlakkert toppdeksel og luftfilter box, slik som Brabus hadde. Leppe på frontfanger, luftinntak på forskjerm,

+ Avantgarde Grill og Klar glass baklys og blinklys.

Det svarte skinn interiøret har jeg tatt det beste fra 3 forskjellige biler, og extra Chrome detaljer også her.


Fantastisk Komfort & Kjøre egenskaper på disse bilene,

og Mercedes sin SL W129 som ble produsert fra 1988 til 2001

som er en av de Supre Sportsbilene, har samme understell som W124 !!


Bilen er totalrestaurert av meg fra 2016 til 2017

Siden jeg har restaurert bilen til meg selv,

og ville ha den i Topp stand har jeg derfor ikke spart på noe.

Jeg har byttet omtrent Allt på denne bilen, og bilen fungerer omtrent som en ny W124.

Jeg kjøpte den i 2014 av en kar fra Lithauen som hadde flyttet til Sandefjord.

Bilen hadde tidligere gått i Tyskland fra den var ny.

Karosseriet var ganske bra, men en noe rustsveising i jekkfester, innerskjermer og litt i bunn ble det likevel.

Bilen ble etterpå sprøytet med vox i hulrom og understell.


Av de lakkerte flatene har jeg byttet Allt unntatt taket, bakskjermer og høyre dør.

Av understell og drivverk har jeg byttet:

Effekt anlegg som gir Grom lyd.

Diffen er med ASD ( Sperre)og 3,46 utveksling.

Begge drivakslinger + de fleste stag i bakhjulsoppheng.

5 trinns manuell kasse som er fabrikk overhalt og gear velger fra -94 E220.

Styresnekke og perfekte bærearmer fra -95 mod E220. Mercedes kom med ny type styresnekke på -94 mod W124, og disse er Mye mer presise. Dette gir også Mye bedre kjørekomfort enn på de eldre W124.

Strøkne Hoved lykter fra -96 mod W124, disse har Chrome ramme innenfor glassene,

mens de eldre er sølv lakkert der.

Bilen har også Autogass / LPG anlegg som fungerer fint, vi har kjørt på Gass med den i 5 mnd i Spania denne vinteren + gjennom Europa ned og tilbake til Norge. Den bruker ca 1 Liter gass pr mil, så i Norge vil det koste ca 14 kr pr mil :)

Men for at gass anlegget skal være lovlig i Norge, så må det godkjennes av en Autorisert Autogass forhandler, og deretter skrives inn i vognkortet.

Jeg har derfor nå skrudd ut gasstanken, men den følger med.

Bildene er tatt i Spania, og den hadde vinterdekk på da,

( eneste gang jeg hatt vinterdekk på den ) men det var jo verken snø eller salt på turen .

Sommerdekk er på nå :)


Nye Deler

Ny 2- Farget frontrute, Bilen har også grønne vinduer på sidene og bak.

Nye Ventilerte skiver, calippere, klosser foran fra E220

Nye Skiver, calippere, klosser bak.

Nye Alle bremse slanger og rør.

Nye Fremre Traversforinger, bærekuler og foringer til Diff i bakstilling.

Nye styrestag, styredemper, hjelpesnekke, paralellstag og bærekuler foran.

+ montert smørenipler i alle kuler, så med regelmessig smøring vil disse vare omtrent evig.

Nye Gass Dempere foran og bak.

Nye hjullager på alle hjul.

Nye Hardy koblinger foran & bak.

Ny simmaring på Diff og Gearkasse.

Ny øvre + nedre clutchsyl + rør

Ny komplett clutch.

Ny visker mekanisme.

Ny Radiator.

Ny varmeapparat Vifte

Nytt fordelerlokk, rotor, pluggkabler og tenningsmodul.

Ny vannpumpe

27/11-23 byttet toppakning + manifoil pakninger,

men det var ingenting som tydet på at noe var galt.

Jeg liker å forebygge, og siden har eid bilen i 10 år, og skulle bruke den i Spania i vinter,

så tok jeg av toppen og byttet pakningene.

Og motoren ser fortsatt ut som nesten ny innvendig, se bilder !!

Disse M102 motorene er blant de aller Beste Bensin motorene fra Mercedes,

Og jeg har selv hatt flere 230E som har gått 1. mill km uten overhaling.


Bilen fungerer Perfekt og er Supergod å kjøre,

så her er det bare å sette seg inn, åpne alle vinduene & soltaket,

og nyte vinden i håret på deilige sommerdager med fine Turer & på Treff :)

 

16/4 2021 byttet jeg speedometer til et annet brukt som da stod på 392800 km, så dette viser 54578 km for mye, så bilen er nå kjørt 351422 km, se historikk hos vegvesen.no

Negativt:

Noen mindre kosmetiske feil finnes, så helt strøken er den ikke, men Veldig fin er den !!

Soltak virker kun fram og tilbake, ikke på Tilt.

Hvis ikke du liker oppmerksomhet, så er ikke dette bilen for deg.

 

OBS. siden bilen er 33 år gammel,

Så er det selvfølgelig ingen garanti eller reklamasjons rett !!

Denne bilen har jeg virkelig brukt Mye Tid & Penger på,

og prisen kr 119.000,- er godt under selvkost.


Ved Kun sommerbruk varer den nok greit i 30 år til,

uten å bytte noe særlig :)

Kan vurdere innbytte inntil kr 50.000,-


Og Kun Seriøse henvendelser besvares !!

Spesifikasjoner

Omregistrering
Fritatt (avgifter)
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
07.06.1991
Farge
Rød
Fargebeskrivelse
Rød Effekt Lakk
Interiørfarge
Svart Skinn
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
136 Hk
Sylindervolum
2,3 l
Vekt
1 375 kg
Antall seter
4
Karosseri
Coupe
Antall eiere
3
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
BT64701
Chassis nr. (VIN)
WDB1240431B540870
Maksimal tilhengervekt
1 870 kg
Sist EU-godkjent
07.05.2023
Neste frist for EU-kontroll
07.05.2028

Utstyr

  • ABS-bremser
  • CD-spiller
  • Diff.sperre
  • El.vinduer
  • Elektriske speil
  • Metallic lakk
  • Midtarmlene
  • Radio FM
  • Sentrallås
  • Servostyring
  • Seter i helskinn
  • Soltak/glasstak
  • Vinterhjul

Selgers kjennskap til bilen

Kjente feil, mangler eller synlige skader?

Nei

Er det gjort større reparasjoner?

Ja. Bilen er Total Restaurert fra 2016 til 2017

Har bilen heftelser/gjeld?

Nei

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

3158 Andebu Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på BT64701

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 337594307
Sist endret 21. apr. 2024 11:44

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.