SOLGT

Fiat 500

0.5-18

Modellår
1970
Kilometer
500 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Beskrivelse

"Ah! Bytt kone!" Den italienske mekanikeren hadde nettopp hørt meg fortelle at kona ikke ville være passasjer i cinquecentoen ettersom den ikke hadde sikkerhetsseler montert. Det er ikke obligatorisk med seler i så gamle biler, fortalte han, før han likevel monterte et sett til forsetene. Men det var forgjeves.

Verken bikkja eller kona vil være passasjerer i dette ikoniske italienske smykket. Jeg kjørte den på italienske skilter i provinsen Latina (Terracina) – men i en italiensk venns navn. Jeg kunne ikke registrere den på mitt navn ettersom jeg ikke er fast bosatt i Italia. Jeg tok den likegodt hjem til Norge og fikk samme registreringsnummer som i Italia, dog med K foran i stedet for LT (Latina). Jeg hadde planer om en del kjekke turer på Sørlandet med kone og hund. Den gang ei.

Bikkja er kjempeglad i å kjøre bil – elektrisk Jaguar, altså. Jeg trodde det skulle gå greit å ta ham med i cinquecentoen også, men der forregnet jeg meg. Han satt stiv av skrekk i baksetet - nærmest oppå motoren - og bykset ut da vi stanset. Han måtte bæres inn igjen. Etterpå gikk det ei uke før han i det hele tatt ville være med ned i garasjekjelleren.

Det er fortsatt moro å ta en liten kjøretur alene. Et høydepunkt så langt var da jeg på hjemvei fra hytta i Setesdalen freste forbi en Tesla som lå omtrent i 80 på ei lang slette. Jeg ga et par muntre tut i hornet og vinket i det jeg passerte. Sjåføren i Teslaen eier ikke humor, så han la seg på hjul og spant forbi meg ved første anledning. Jeg og cinquecentoen med to sylindre og 18 HK ble altså slått på flat mark av en skarve Tesla! Jeg holdt på å le meg i hjel!

Jeg kjøpte bilen av en tidligere leder i Cinquecento-klubben i Lazio. Dette er hans beskrivelse av bilen i 2021, før jeg slo til:

"Den går for 6.500,- euro. I dag har den ny motor – gått 86 km – ikke 86.000 km! Jeg har brukt 5.000 euro på karosseriet, 750 euro på å trekke om stolene. Den er registrert i det historiske registeret i Italia. Girkassen er byttet til synkronisert 126-kasse. Det er montert Abarth-felger. Alle originale 500-deler følger også med."

Etter dette har den selvsagt kjørt noen km – men ikke veldig mange. Det kosta meg 20.000,- å få den hjem til Norge. Biltilsynet mente at jeg måtte skifte kingbolter. Det ble gjort (boltene ble smidd på Herefoss Brug!), samt noen andre småting. 14.000,- kom dette på. Euroen sto i ca 10 da jeg slo til, så alt i alt har bilen kosta meg 99.000,- Så tenkte jeg at en tusenlapp i fortjeneste og til trøst kunne passe. Altså: Du får den for 100.000,- EU-godkjenning i april 2023.


Spesifikasjoner

Omregistrering
1 777 kr (avgifter)
Pris eks omreg
100 000 kr
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
11.05.2022
Farge
Hvit
Hjuldrift
Bakhjulsdrift
Effekt
18 Hk
Sylindervolum
0,5 l
Vekt
520 kg
Antall seter
4
Karosseri
Coupe
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
K089027
Neste frist for EU-kontroll
11.05.2025

Selgers kjennskap til bilen

Kjente feil, mangler eller synlige skader?

Nei

Er det gjort større reparasjoner?

Nei

Er eller har motoren vært trimmet?

Nei

Har bilen heftelser/gjeld?

Nei

Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson

Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

4612 Kristiansand S Logg inn Logg inn for å se hele adressen
Kart
Du må være logget inn for å se profilen

Nyttige lenker

Sjekk tid for neste EU-kontroll

Sjekk heftelser på K089027

Få tilbud på lån for denne bilen

Annonseinformasjon

FINN-kode 309373689
Sist endret 6. mai 2024 20:55

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.