Chevrolet Camaro
CAMARO ZL1, V8, 588 HK
Beskrivelse
Helsvart 2013 Camaro ZL1
Under panseret sitter en 6,2l kompressormatted LSA V8 med intercooler på 588hk. Her er er det bla lagt vekt på mere kjøling på olje og vann i tillegg til at de fleste bevegelige komponenter er forsterket. Eksosanlegg med spjellstyring.
Luftfilterkammer, helt i aluminium med sportsluftfilter, effektøkning 3 %, det vil si 605 hk.
ZL1 har Flytende bremser foran med 6 stemplede brembo calippere. 4 stemplede bak. Den er satt opp med magnetiske adaptive støtdempere(magnetic ride control) som kan stilles inn fra inni bilen. Corvette ZR-1 har tilsvarende (Samme teknologi som langt dyrere sportsbiler bruker)
Kraftigere stabstag som er flyttet lengre ut.
Kraftigere bakaksling/diff med ekstra kjøling.
Annen utformet front for bedre marktrykk i høye hastigheter og kjøling til bremser.
Bilen har sideskjørt, en annen utformet støtfanger bak med og en større spoiler for mer marktrykk.
Vektfordelingen på ZL1 er 51/49. Noe som er ekstremt bra.
Originale smidde 20" alu.felger for lavere uavfjæret vekt. Disse er i 11" og 10" bredde.
Av utstyr har bilen bla:
- Headup display
- Ryggekamera (skjerm i speil)
- Pdc bak
- Cruisecontroll
- Bluetooth
- El. delskinn alcantara seter
- Multifunk.ratt med flat bunn
- Smidde 20" alu.felger
- Dual eksos med spjell
- Performance Traction Management system (ptm)
+++
Camaro ZL1 er en meget kompetent bil med sin kompressormatede LSA motor på 588 hk, og er den ultimate power cruiser fra Chevrolet.
Til sammenligning fra en Camaro SS så er 33% av alle deler på en ZL1 oppgradert.
I hovedsak så gjelder det; motor, gear, bakaksel, mellomaksel, bremser, hjuloppheng og fjæring, eksosanlegg, interiør, samt visse karosseri deler.
Fronten er bl.a. endret for å oppnå tilstrekkelig down force, med aktiv ventilasjon i panser for å ventilere ut overtrykket fra motorrommet.
Manuell girkasse som et ekte sportsbil bør ha
Med spjeld styrt eksosanlegg får du en uforglemmelig kjøretur med pops and bangs.
Bilen har fått full overhaling på Dal Autospa
Isolator på kompressor er byttet
Og det er full carfax info
Eu kontrollert til 06.10.2025
Bilen er fri for heftelser
Kan anbefale Finansiering igjennom Amcar.no
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 4 147 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 720 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 05.10.2022
- Farge
- Svart
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 588 Hk
- Sylindervolum
- 6,2 l
- Vekt
- 1 870 kg
- CO2-utslipp
- 344 g/km
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Sedan
- Antall dører
- 2
- Antall eiere
- 1
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- CX11266
- Chassis nr. (VIN)
- 2G1FZ1EP5D9800888
- Sist EU-godkjent
- 16.10.2023
Selgers kjennskap til bilen
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.