Suzuki XL7
XL7 2.0-109 D 4X4
Beskrivelse
På tide å selge gamlebilen. Den har vært i daglig bruk fra jeg kjøpte den i 2010 til jeg kjøpte ny bil i august 2022, etter det har den fått en kjøretur i ny og ne. EU-godkjent juni -22 (altså godkjent til juni -24). Løpehjulet til AC-kompressoren er gåen og hele kompressoren må skiftes (har en ny liggende i eske som følger med til denne prisen, koster ny ca. 9-10’000,-). Kjøpte også ny vindusheis til førerdør for et års tid siden siden jeg syntes den tidvis går litt treigt, men har ikke skiftet den enda (følger også med)
I forbindelse med siste EU-kontroll ble venstre bærebru foran skiftet (feil på bærekule), sa fra til verksted at jeg ønsket 4-hjulskontroll samtidig, men det ble ikke utført - så etter det har bilen hatt en tendens til å trekke litt til høyre (4-hjulskontroll ordnes av kjøper), bakseter følger ikke med, siden jeg ikke har de.
Registerreim har blitt skiftet på verksted hvert 5. år, sist skiftet sommer 2021 (sammen med vannpumpe)
Turbo skiftet i 2015
Høyttrykksdieselpumpe ble byttet i 2016
Starter skiftet i 2019
Bakre dieselpumpe skiftet 2019/2020 (husker ikke helt, men mener å huske den ble byttet samtidig med starteren)
Bremseklosser foran skiftet selv mai 2022
(Nye bremseskiver følger også med)
Etter starteren ble skiftet så kom det en motorlampe/feilmelding om TPS, gassposisjonsensor, viste seg å bare trenge elektrospray i koblingen. Denne kom tilbake en gang høst 2021, og har ikke kommet tilbake etter en ny runde med rengjøring da.
Olje og filter har vært skiftet 1-2x pr år, eller hver 10-15’000km, alt etter hva som har kommet først, kupéfilter hvert år, luftfilter hvert andre år, bremsevæske med lufting hvert 2. år
Dette er en bruksbil som har gått langt. Har vært brukt til å kjøre musikk-/bandutstyr rundt omkring, fisketurer i fjellet, i tillegg til vanlig bruk hjemme; så noe bruksmerker og rust må påregnes, den svetter også noe olje.
Bilen starter og går, men trenger som kjent litt kjærlighet for å bli 100% tipp-topp, noe jeg ikke har tid til lengre, men dette gjenspeiler også prisen.
Pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse.
Selges som den står som forevist.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 186 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 20 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 02.10.2006
- Farge
- Svart
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Effekt
- 109 Hk
- Sylindervolum
- 2 l
- Vekt
- 1 690 kg
- CO2-utslipp
- 216 g/km
- Antall seter
- 2
- Karosseri
- SUV/Offroad
- Antall eiere
- 4
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Varebil
- Reg.nr.
- FT19034
- Chassis nr. (VIN)
- JSAHTX83V00314128
- Maksimal tilhengervekt
- 1 850 kg
- Sist EU-godkjent
- 10.06.2022
- Neste frist for EU-kontroll
- 30.06.2024
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- CD-spiller
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Hengerfeste, avtagbart/svingbart
- Lettmet. felg sommer
- Midtarmlene
- Motorvarmer
- Mørke ruter bak
- Oppvarmede seter
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Sideairbager
- Sommerhjul
- Startsperre
- Takrails
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Noe rust her og der, AC-kompressor virker ikke (ny følger med), glødeplugger anbefales byttes.
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Kollisjonsskadet i 2014, utbedret på Kapp bil- og karosseriverksted.
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.