BMW 4-serie
435i
Beskrivelse
Helt ekstremt påkostet 2014 BMW 435i luftes for salg.
Kan selges uten felger for 470k.
Nylig EU-godkjent.
Bilen ble importert fra Tyskland i 2019. Den fremstår så og si som "ny" i både understell og karosseri.
Dette er én av veldig få manuelle 435i med bakhjulstrekk.
Bilen er naturligvis ikke vinterkjørt i mitt eie, og er hovedsaklig brukt på fine sommerdager. Såvidt jeg vet, så har bilen kun vært gjennom én norsk vinter.
Bilen er nylig lakkkorrigert og polert, samt pålagt Kamikaze keramisk coating. Dette er gjort profesjonelt hos anerkjent firma.
MHD stage 2+ 98RON-map er lagt inn på bilen. MHD "superlisens" med alle MHD OTS maps kan følge med bilen. Dette har en verdi på rundt 5000,-
Her kan man endre forskjellige tuning-parametre direkte i app på mobil og laste de opp til bilen via medfølgende OBD-WIFI adapter.
I mitt eie har bilen fått et lass med kostbare oppgraderinger. Det har aldri blitt spart på en krone og bilen har kun fått deler/oppgraderinger fra øverste hylle.
Mesteparten av delene/oppgraderingene ble kjøpt/foretatt sommeren 2022.
Jeg har også kjøpt splitter ny GS6-45BZ girkasse rett fra BMW. Dette grunnet girkassen som satt i bilen hadde slitte synkroniseringsringer til førstegiret. Dette resulterte i en skrapelyd når man satte bilen i førstegir.
Dette er en veldig vanlig feil på disse girkassene, men nå som det sitter "kliss ny" girkasse i bilen er ikke dette lengre noe man trenger å tenke på.
Den nye girkassen har nå rullet ca 8000km og jeg har allerede foretatt et oljeskift på denne.
Bilen er også profesjonelt valset i to omganger av Valsemesteren. Det er (i følge Valsemesteren) mest trolig det bredeste F32 chassiet i landet som ikke er breddet eller lignende.
Skifte av olje+oljefilter er foretatt med intervaller på 7000 i mitt eie.
Andre oppgraderinger/påkost er blant annet:
-KW Gepfeffert V2 justerbare coilovere (27k) (nye sommeren 2021)
-Work Gran Seeker CCX felger med TPMS (40k) (nye sommeren 2022)
-Splitter ny GS6-45BZ girkasse (50k)
-VRSF intercooler (8k)
-Turner Motorsport Short Shift Kit (8k)
-Zimmerman borrede+slissede bremseskiver+HAWK keramiske bremseklosser (15k)
-Nye innsugspakninger
-Ny OEM multireim, løpehjul og strammehjul
-Ny OEM oljefilterhuspakning (vanlig at disse begynner å lekke olje)
-Billet crank seal guard
-AKG motorfester i poly (5k)
-Whiteline polyforinger i bærearmer foran
-Justerbare lenkearmer med polyforinger
-Oppgradert downpipe
-Borla Atak eksosanlegg hele veien (20k)
-Precision Raceworks coil kit (8k)
-Iridium plugger
-Mosselman Billet Oil Cooler Thermostat (3k)
-HPS Performance Air Intake Kit
-Enkeltmasse svinghjul+Clutchmasters FX250 clutch kit (20k)
-Ny slavesylinder fra E9x (for å fjerne CDV)
-Karbon baklukespoiler
-Karbon sideskirt-extensions
-Karbon "pyntelist" rundt luftinntak i framskjermer
Helt sikkert noe jeg har glemt å nevne..
Dette er en bil som totalt har kostet meg godt over 600 000,- og kan ikke sammenlignes med en hvilken som helst 435i/N55 bil.
Denne bilen er "ferdig" påkostet med de beste oppgraderingene og er klar for mange sesonger uten noe som helst tull eller nødvendige utgifter.
Alt av nødvendige oppgraderinger som bør gjøres i forkant av en eventuell turbo-oppgradering er foretatt. Investerer man f.eks i en Pure Stage 2 turbo samt en oppgradert HPFP så bør man fint kunne hente ut 500WHP av dette oppsettet.
Alle "barnesykdommer" og svakheter disse bilene har er blitt korrigert slik at man ikke trenger å bekymre seg for noe som helst.
Salg vurderes kun grunnet interesse av et nytt "prosjekt" og det kan fort hende at jeg ombestemmer meg.
Er på ingen måte nødt til å selge bilen, så skambud besvares ikke.
Bilen har ingen økonomiske heftelser.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 4 034 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 485 965 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 05.04.2019
- Farge
- Svart
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 306 Hk
- Sylindervolum
- 3 l
- Vekt
- 1 510 kg
- CO2-utslipp
- 189 g/km
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Coupe
- Antall dører
- 2
- Antall eiere
- 4
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- BT93104
- Chassis nr. (VIN)
- WBA3R11060F782659
Selgers kjennskap til bilen
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Utbedring av lakk på begge bakskjermer etter omfattende valsing.
Er eller har motoren vært trimmet?
Ja.
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.