Toyota Celica
GT4 WRC
Beskrivelse
200k Vinterpris før den blir sendt vekk for å bli lagret for vinteren.
Må dessverre selge Celicaen min på grunn av studier. Den var nylig EU godkjent for noen uker siden. Jeg har hatt denne siden vinteren 2018/2019. Den var vinterkjørt det første året jeg hadde den, men ellers verdt lagret i en låve og i oppvarmet lager i fjor.
Dette er WRC versjonen av GT4 modellen og er blant de 2500 første produserte, den har ramme nummer 1896 (Første produsert hadde ramme nummer 1000) Alt utstyr som sitter i motoren på en rallybil følger også med her bare at alt er plombert, ellers er den helt lik den vanlige GT4
Bilen ble først importert fra Japan til Storbritannia hvor den har blitt brukt noen år for å så komme til Norge tidlig i år 2000. Siden bilen har vært innom Storbritannia har den miles i speedometeret og lang skiltplate bak.
Liste over ting jeg har gjort:
- Fikset en oljelekkasje som satt langt inne i motoren da jeg kjøpte den--
- Ny bensintank da det var hull i tanken da jeg kjøpte den (følger med annen tankmåler enn den som står i da den er defekt)
- Nye bærearmer på høyere framside da disse var defekte
- Ny restaurert vindusvisker motor foran
- Nye bensinrør
- Turbotimer
- Lydanlegg til ca 50k
- Diffuser fra EndWorks
- Fullrestaurerte Calipere
- Nye skiver
- Nye dekk (sommer 2021)
- EU Godkjent til 14 Juni 2024
- Regreim byttet sommer 2020 (Se bilde for dokumentasjon)
- Toppdekselpakning skiftet sommer 2020 (Se bilde for dokumentasjon)
Det følger også med TRD Spats og Sidekjørt av glassfiber, disse kjøpte jeg for å ha på Celicaen jeg hadde i 2017, men kom aldri rundt til å installere det, følger også med ett spann med original lakk
MERK: JDM Lyktene følger ikke med da disse er ulovlige for bruk i Norge.
Negative ting:
- Bilen bærer preg på å være gammel, lakken er veldig sliten etter en veldig dårlig lakkjobb fra en av de tidligere eierne og lakken på panser, tak og bakvingen har begynt å falme. Samme med lakk på innsiden av motoren.
-Det kommer en liten ulyd fra høyere side bak da man kjører over dumper eller hull i veien, ble forsikret meg om at dette ikke var noe farlig da dette ble sjekket under EU kontroll. Verkstedet mente det kanskje var fordi støtdemperne er på stiveste innstilling.
- Vindusvisker motor bakvindu er defekt
- Bensin måler er defekt
- Svetting fra radiator og innsug
Innbytte i KEI + mellomlegg kan være av interesse.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 729 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 198 271 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 31.03.2000
- Farge
- Rød
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Effekt
- 204 Hk
- Sylindervolum
- 2 l
- Vekt
- 1 420 kg
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Coupe
- Antall eiere
- 8
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- BP49092
- Chassis nr. (VIN)
- ST205000000001896
- Sist EU-godkjent
- 12.08.2022
- Neste frist for EU-kontroll
- 14.06.2024
Utstyr
- AUX-inngang
- Bluetooth
- CD-spiller
- El.vinduer
- Handsfree opplegg
- Radio DAB+
- Radio FM
- Soltak/glasstak
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.