Lada Niva
2121
Beskrivelse
Lada Niva-prosjekt selges ettersom drømmebil nr. 1 kom til gards tidligere enn forventet. Her er det mulighet for å sette sammen et flott originalt eksemplar av en 3. årgangs Niva.
Bilen er produsert i 1979, men først solgt ny og førstegangsregistrert i Oslo i 1981. Eierhistorikken er kjent og komplett. Alle papirer er i orden, bilen er registrert på meg selv.
Bilde nr. 1 er tatt like etter hjemkomst. Siden er alt demontert fra karosseriet i påvente av rustsveising. Demonteringen er nøye dokumentert. Alle små deler, bolter og skruer er sortert etter plassering og dimensjonene er notert for å lette jobben ved montering.
Karosseriet er egentlig veldig bra, men det var rustet små hull i alle kanalendene, gulvet på førersiden og nedre del av høyre forskjerm. Alt dette er skåret ut (og tatt vare på), noe er laget nytt. Det meste kan man også kjøpe nytt som sveisedeler. Karosseriet står på en treramme med hjul på og er lett flyttbart.
Seter og interiør er som nytt.
De aller fleste vitale deler som trengs for å sette sammen en kjørende bil er på plass. Det som mangler i første omgang er coil, tak-trekk, setebelter og vinduspakninger. Deler er relativt billige og lett tilgjengelig fra bla. Tyskland og Ukraina, men for øyeblikket ikke Russland.
Det som i tillegg følger med inkluderer, men er ikke begrenset til:
-Ett nytt panser, to brukte dører i veldig god stand. Ny høyre forskjerm. Ny karrosseriseksjon/hjuloppheng foran. To fordeler-kasser. Én differensial foran. Én bakaksel. Hjuloppheng foran. Fjærer. Støtfangere. Femtrinns girkasse. Brukte mellomakslinger av ny forbedret type. Ruter. 1700cm² motor med indirekte innsprøytning inkludert ledningsnett og styringsenhet. Motoren har ikke vært startet på fem år, men gikk veldig fint og ble da kjørt 45 mil hjem fra Drammen.
-Delekatalog og vekstedmanual. Veldig god som referanse ved kjøp av deler ol.
-Originalt verktøysett, med sveiv og luftpumpe.
-Original instruksjonsbok og servicehefte fra 1981.
De siste to bildene viser en delebil fra 1982, 1600cm² med forgasser, firetrinns girkasse. Bilen har ikke vært kjørt på over 10 år, men motoren går rundt og har vært startet. Motor og gir er riktig type til 1979-modellen og tenkt brukt i denne. Karosseriet er ekstremt dårlig og ikke verdt å ta vare på, ei heller ønskelig å frakte særlig langt. Bilen planlegges derfor hugget i nærmeste fremtid ettersom den ikke pynter særlig opp i tunet. Alle deler fra denne som er verdt å ta vare på kan leveres løst ved en senere anledning.
Selges fortrinnsvis samlet, men alt må ikke bort omgående.
Etter ferdigstilling vil det være et overskudd av deler som burde ha en verdi på minst 12000kr.
Kjører flere ganger i året strekningen Egersund-Oslo omegn med pickup, og vil i den forbindelse være behjelpelig med fri frakt av både karosseri og løse deler. Første mulighet for frakt med bil-tralle er i begynnelsen av mai.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Farge
- Grønn
- Interiørfarge
- Sort
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Sylindervolum
- 1 600 l
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- SUV/Offroad
- Antall dører
- 3
- Antall eiere
- 5
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- BL75746
- Maksimal tilhengervekt
- 1 050 kg
Utstyr
- Hengerfeste, fast krok
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Rustskader
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.