Volkswagen Boble (gml. type)
1303S
Beskrivelse
Det som gjenstår for å gjøre bilen ferdig med de delene jeg har er:
- Sveise ferdig bend fra IC til plenum og lukke plenum (det jeg driver med nå om dagen)
- Montere ECU og tilhørende ledningsnett, sensorer og display
- Diverse montering på motor, bensinslanger (ligger stålspunnende slanger bak til motorrom), vannslanger (ligger ferdig lagt bak til motorrom)
- +++
1303 S 73 modell
Godkjent i vognkort: Bremser, coilovers, motor (1915), stab stag foran/bak
Må EU godkjennes siden den har stått på bukker siste årene, men står med skiltene på så må bare vises.
Bilen er ikke helt strøken, men i veldig bra stand. Rustfri som er sjelden til 03 å være.
Bremser
- Kerscher 160hk kit. Står lavere I vognkort pga motor som sto i ved godkjenning, men kan godkjenne inntil 160hk med det settet ved å bare vise bilen og bremsepapirer.
Hjuloppheng
- Kerscher coilover kit (gul koni innmat, eibach fjærer).
- Kerscher stab stag foran/bak
- CoolRydes stiffy IRS stag bak (ikke montert enda).
Hjul
- Landets eneste? Graku Rennsport felger 6/7" med Federal RS-R gateslicks. Felgene består av Graku magnesium senter og Schmidt felgbaner. Graku laget felger til formel og Porsche teams.
Motor
- Tidligere bremset 452hk ved 1.7 bar, men da med et dårligere innsugssystem og uten Intercooler. Forventer en god forbedring. Grunnmotor har nok rundt 200hk.
- 84mm Scat Pro Comp veiv, wedgemated by DPR. Chevy journaler og Clevite bearings
- Tysk svinghjul, noe lettet
- Scat H beam råder med originale ARP bolter, strekkmålt
- Wiseco stempler, to sett og det står lavkomp i motoren. Høykomp følger med. 8.7 og 10.4 i komp. Veldig greit om du vil kjøre gassere i stedet. Bare bytte stempler og vips
- CB CE topper portet av Jeff Denham. Chevy ventilfjører
- Engle FK87 / 112 LC custom kam
- Udo Becker tool steel løftere
- CB Auto Linea alu blokk
- Autocraft kvalitetsylindre
- Scat sump
- JPM Alu støtstenger
- Scat 1.4 vipper
- Borg Warner T3/T4 hybrid turbo
- Turbosmart Comp-Gate 40 Wastegate
- PWR barrel Inter cooler
- VW Speedshop 48mm IDF Throttle bodies og linkage
- Custom A1 rustfri eksos
Motorstyring
- MaxxECU Race ECU med ledningsnett (Helt nytt)
- Motec M84 med Dash display
- Ledningsnett med alt av plugger og diverse sensorer(tidligere brukt på en Audi 5’er)
Girkasse
- White rhino kasse hus
- Peloquin ATB diffsperre
- Weddle gir
- Utveksling 3,88:1
- 1: 3,75:1
- 2: 2,08:1
- 3: 1,47:1
- 4: 1,04:1
Annet
- Modifisert bensintank med Aeromotive in-tank bensinpumpe
- Custom vanntank med vannpumpe
- Wilwood pumpe/slave og div regulator/stålspunnete slanger for hydraulisk clutch bruk.
- Bug-tech girspak (60%)
- OMP stoler og ratt
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 01.07.2010
- Farge
- Gul
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Sylindervolum
- 2,3 l
- Vekt
- 870 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Coupe
- Antall eiere
- 4
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- LY16718
- Chassis nr. (VIN)
- 00000001332712863
- Neste frist for EU-kontroll
- 31.08.2023
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.