BMW 3-serie
E90 D 2.0
Beskrivelse
Selger nå godbilen med et blytungt hjerte grunnet overgang til stilling som fattig student... Pris kan diskuteres, og kom gjerne med bud!
Bilen kjøpte jeg under tjeneste i Nord-Norge for å ha en god "asfalt-bil" som kunne hjelpe oss litt rundt i nord, men samtidig var en bil jeg selv synes var fin, så vel som god å kjøre, og som kunne fungere som et "andre hjem" når brakkesyken ble for intens. Valget falt på denne, og den har innfridd på alle områder!
Bilen starter alltid på første draget, uavhengig om det er 30 varmegrader, eller 30 minusgrader (selv om den gjør det klart at den foretrekker et par timer på motorvarmer). Den ligger fantastisk på vegen, både på tørr, våt eller snødekt asfalt. Overraskende god på grusvei, så lenge veien ikke er for rund pga. bakkeklaring alla BMW.
Nye Ultraspeed 2 fra Gislaved (Kontinental datterselskap med gummiblanding tilsvarende fjorårsmodellene til Konti). Vinterdekk fra 2020 med bra gummi, men pigger er noe mangelfullt. Om piggfrie piggdekk er ønskelig, så går de til nøds en sesong til (et av de har vært plugga, og er i noe ubalanse).
Selv har jeg byttet en del slitedeler i en sjau etter forrige eier (antar jeg). Derav lenkearmer, bremsesko i håndbrekk-tromler, samt hjullager. Ellers har jeg relativt nylig byttet klosser, vindusviskere, xenon-pære, montert ledbar (følger i utgangspunktet ikke med, men kan selges mot et tillegg i pris, som vi blir enige om) og tatt service når det har vært fordelaktig. Det jeg har liggende av deler følger med. Servicehefte med full historikk følger selvfølgelig også med. Før salg tar jeg gjerne en ny service, da det for så vidt var planen uansett.
Forrige eier har satt inn en Android enhet med blant annet bluetooth, dab, google maps osv, en motorvarmer med kupevarmer som bilen ikke helt samarbeider med, samt en xenon/led-pakke i eksisterende lys foran. Utover dette har de også trimmet bilen på Bilpower Vestfold til 180 hk, og angivelig 380 Nm dreiemoment. Bilen går dermed svært bra, men bruker fortsatt bare 0.4 l/mil ved fornuftig kjøring.
Bilen er blitt 13 år nå, og det er et par småting med den, hvorav det mest omfattende er tidligere kosmetiske skader. Lakken har fått noe steinsprut, men dette har jeg hver vår gått over med hvit Hammerite. Noe skader på plastikkdeler, hvorav sideskjørtet har fått kjørt seg mest. Det nyeste tilskuddet til denne lille klubben er 1 av 4 (lengst til venstre) ryggesensorer som har kuttet ut. Ellers har jeg kjørt bilen over 40 000 km nesten uten problemer, og faktisk vært overrasket over kvaliteten på denne noe omstridte tyske saken.
Den eneste vanlige feilen på E90 med N47 motoren som jeg kjenner til er registerkjedesvikt. Dette skjer derimot mellom 60 000 og 120000 kjørte kilometer, og jeg har enda ikke sett noe tegn til det (forferdelig raklelyd fra område bak motor). Oljeintervaller er også fulgt og kvalitetsolje brukt, noe som i mine øyne er hvordan man ungår denne feilen i utgangspunktet (og en del andre motorproblemer for den saks skyld).
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 729 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 68 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 14.12.2009
- Farge
- Hvit
- Interiørfarge
- Svart stoff
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 116 Hk
- Sylindervolum
- 2 l
- Vekt
- 1 400 kg
- CO2-utslipp
- 118 g/km
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- Sedan
- Antall dører
- 4
- Antall eiere
- 5
- Str. lasterom
- 445 l
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- RK12892
- Chassis nr. (VIN)
- WBAPR31020A730844
- Sist EU-godkjent
- 15.02.2021
- Neste frist for EU-kontroll
- 28.02.2023
Utstyr
- ABS-bremser
- AUX-inngang
- Air Condition
- Airbag foran
- Antiskrens
- Antispinn
- Bluetooth
- CD-spiller
- Cruisekontroll
- Diesel-partikkelfilter
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Handsfree opplegg
- Isofix
- Klimaanlegg
- Kupevarmer
- Midtarmlene
- Motorvarmer
- Multifunksjonsratt
- Navigasjonssystem
- Oppvarmede seter
- Parkeringsensor bak
- Radio DAB+
- Regnsensor
- Sideairbager
- Sommerhjul
- Sportsseter
- Vinterhjul
- Xenonlys
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Ja.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.