Nissan 200 SX
s13
Beskrivelse
OPPDATERT MED BILDER AV DELENE SOM FØLGER MED BILEN.
Kan ta innbytte i registrert 4takt supermotard, uten mellomlegg fra meg.
Prosjektet selges da interessen og helsa ikke er på topp. Bilen starter og kan kjøres men det er en ulyd i motor som jeg ikke er sikker på hvor kommer fra. Jeg mistenkte rådebank så overhalte derfor motoren vintern 2021/2022 med nye veiv og rådelager. Rådelager hadde noen striper men utover det - så dem fine ut og klaring var innafor og lik på alle 4. Veivlager var nesten som nye men måtte kjøpe 2 sett lager i forskjellige størrelser for å få riktig klaring. Etter lagerbytte så kom lyden tilbake etter ca. 30 minutter gange fordelt på flere oppstarter. Har også kjørt en dag med den på prøveskilt for å diagnosisere ulyd og ujevn gange.
Som nevnt så går også motoren noe ujevnt i tillegg til noe som kan minne om fuelcut så fort turbotrykket kommer. Skjer nesten hver gang man gir gass.
Det er et såkalt steg 3 oppsett på motor så på en god dag skal det være rundt 250 - 300 hk. Det er montert uorginal turbo av typen 2860 eller 2871 kopi, husker ikke hvem det er. 444cc dyser, 3 toms eksos fra elbow og ut i en loffepotte på 4.5 tom, brebåndslamda med måler i bilen. z32 luftmengdemåler og en unødvendig stor intercooler. Steg 3 chip. Relativt nye supertech ventiler i topp.
Det er naturligvis rust på kjærra som du ser på bildene. Utover det bildene viser så er det rust opp på innsiden av bakskjermer, har ikke sett noen hull der enda. Det er også rust på noe av understellet spesielt eksosoppheng og subframe bak. Girkasse og diff lekker litt olje. Det er også montert et uorginalt senkesett av uviss alder, hardhet på dempere kan justeres både foran og bak. Ser ikke pent ut. abs- sensorene mangler/er ødelagt. Tankmåler viser kvart når tanken er tom. Speedometer fungerer sporadisk.
Har diverse deler som følger med bilen. Som blandt annet: En ekstra komplett topp, servopumpe, en haug med diverse elektriske komponenter som f.eks coiler, luftmengdemålere både fra z32 og orginal. Dyser i forskjellige størrelser, ekstra oem ecu. Og noen understells deler. Sveisa diff som lekker olje kan også følge med.
Har sikkert glemt noe så du får sende sms eller melding her på finn, om du lurer på noe.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 729 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 45 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 20.04.2005
- Farge
- Svart
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Effekt
- 169 Hk
- Sylindervolum
- 1,8 l
- Vekt
- 1 200 kg
- Antall seter
- 4
- Karosseri
- Coupe
- Antall dører
- 2
- Antall eiere
- 9
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- BR14166
- Chassis nr. (VIN)
- JN100RS13U0200826
- Sist EU-godkjent
- 16.07.2018
- Neste frist for EU-kontroll
- 30.06.2019
Utstyr
- ABS-bremser
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Lettmet. felg sommer
- Mørke ruter bak
- Oppvarmede seter
- Servostyring
- Sommerhjul
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Motor lager ulyd og går ujevnt. Rusthull i begge kanaler og lite hull i gulv ved v. jekkfeste.
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Ja.
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.