Mercedes-Benz M-Klasse
ML270 2.7-163 D
Beskrivelse
Kommmer med nye bilder
Dette er eldre bilder
Bilen ble stjålet og ramponert en del både i interiør og eksteriør...
Orker rett og slett ikke mer med den, kjenner meg ferdig med bilen
Den starter og kjører, og før en EU kontroll trengs hverfall slepering kobling i ratt å ses på. For tut virker ikke lengre og feilkode på for høy motstand i airbag krets ratt.
Ellers
Flott bil som er bra tatt vare på teknisk og har gitt mye glede av seg igjennom mitt eie
Vært helt Kanongod å kjøre, og trekke med.
Etter skift av injektorer turbo innsug og girkasse, og noe småfisk med elektrisk kunne kalle seg en driftsikker bil, det sies at kanskje noe av det bedre mercedes har produsert. Motorene er Kjent som evighetsmaskiner.
MotorOlje og gir har fått skift nå i høst, ikke kjørt noe særlig.
Nye gløddplugger i vinter.
Var i tro om at tannstang var lekk på, men og funnet lekkasje og skiftet, en slange på tannstang. Trengs sjekkes nøyere!
Bra for rust i ramme
Bilen er ganske OK matt lakkert
Sort skinninteriør, elektrisk setevarme,
Ramponering har vært dør deksler, bryterpanel vindu midt, tenningslås her er låse sylinder borte og nøkkelblad i nøkkel knekt. Du kan starte og kjøre med skrutrekker...
Det er gjort godt vedlikehold i mitt og tidligere eiers eie, ( en del av det på verksted som turbo, innsug, girkasse, oljekjøler, understells kuler og styrestag m/4w kontroll )
Arb utført nyligst:
- gløddplugger vinter 23
- olje motor og aut. gear 385 000, luftfilter
- skiftet alle plast dieselrør m pakninger i vinter pga bil var tungstartet. Det gjorde susen.
- alle dyser er skiftet med overhalte,
Gjenger reparert av spesialist i Tyskland. (Kindt motoren, Lübeck)
- turbo, ny, på 340km
- skiftet innsug, gått over alt av vakuum, skiftet noe av slanger
- gearkasse skift pga oljekjøler lakk innvendig, på 340km. som er overhalt, montert forsterket heavy duty converter og oppgradert ventildisk.
Utført av norsk autoimport kløfta.
Bare girkasse kostet 16 000
Det er og Spesial tunet tcu, girkasse styringen, med Sport, comfort og agility modus fra tht tuning. Lavere forbruk og helt annen kjøreopplevelse (!!) fra tht tuning
Vurderer beholde denne selv
-ny oljekjøler
- komplette bremser og kalipere nytt rundbaut. nye bremseslanger bak 350k
- Flere nye bremserør linjer i Kobber
- bilstein gule heavy duty dempere 330k ca
- nye fjærer og div understellsdeler, komplette styreledd, alle kuler, alle hjullager, noen foringer i sub frame. + 4wd kontroll v/ 350 000km
- ny frontrute
- motor og gear + differ er teflon behandlet med qmi, motor innvendig vasket, innsug og Intercooler.
- nye Lykter forran + hella 3000 Ekstralykter
- nytt bosch agm batteri
- nye glødeplugger, gløderele
- lager på mellomaksel, oppheng, puter. 2018.
- nettopp skiftet AC radiator og tørrfilter, var sprekkt.
Pluss pluss pluss...
Javnlig skifet olje mellom 10 og 15000 km QMI helsynt.
Som du ser, Kostet på og lagt i godt vedlikehold av siste 2 eiere.
Bare girkasse alene har reel verdi på nærmere 15 000, og følger med dokumentasjon selvfølgelig.
Har veldig bra dekk både sommer og vinter, kan velge mellom flere
Minus :
- mulig lekkasje på tannstang, har skifte del liggende.
-AC ikke satt igang etter radiator skift, trengs trykktestes, å fylle gass.
- sentrallås virker ikke fra nøkkelfjernkontroll
- front bøyle har ryket i fester , det trengs sveises/ limes? Mener det er Aluminium/rustfritt
- SRS lampe lyser, diagnosert til airbag i rattet. Tut virker heller ikke, sleperinger i rattstamme?
- egr kode kommer i perioder, rense egr?
(for lite resirk flow). Egr er ikke fjernet, spjeld i innsug er Orginalt oppsett, ble skiftet med brukt fungerende del på 340km
- rust:
tanklokk, nedside av samtlige dører, nedkant av en framskjerm, Bakluke logo og panser nedkant. Understell og ramme er bra for rust.
Det sitter et breddesett på bilen som minner om Brabus sitt, har kostbare Spacere liggende som kan følge med for å få hjulene bredere ut om det er ønskelig.
Har en del forskjellige slitedeler liggende og som kan følge med evt.
Bilen er reg for 7 seter, og de ekstra setene bak har jeg , strøken tilstand, aldri brukt.
(Belter er montert i bilen)
Ring /send meld for en seriøs bilprat om ønskelig
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 729 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 25 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 08.02.2006
- Farge
- Svart
- Fargebeskrivelse
- Matt
- Interiørfarge
- Sort helskinn
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Effekt
- 163 Hk
- Sylindervolum
- 2,7 l
- Vekt
- 2 065 kg
- CO2-utslipp
- 250 g/km
- Antall seter
- 7
- Karosseri
- SUV/Offroad
- Antall dører
- 5
- Antall eiere
- 8
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- RJ53703
- Chassis nr. (VIN)
- WDC1631131A266284
- Sist EU-godkjent
- 02.08.2021
- Neste frist for EU-kontroll
- 31.08.2023
Utstyr
- ABS-bremser
- AUX-inngang
- Airbag foran
- Antiskrens
- Antispinn
- Bluetooth
- CD-spiller
- Diff.sperre
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Hengerfeste, fast krok
- Lettmet. felg sommer
- Lettmet. felg vinter
- Midtarmlene
- Mørke ruter bak
- Oppvarmede seter
- Radio DAB+
- Sentrallås
- Servostyring
- Seter i helskinn
- Sideairbager
- Soltak/glasstak
- Sommerhjul
- Startsperre
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Er det gjort større reparasjoner?
Ja. Girkasse, turbo, injector
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.