Med-deg-hele-veien

Utløpt

Mazda 626

coupè Sjelden mulighet! "Strøken" Mazda 626!

Totalpris 59 900 kr
Modellår
1984
Kilometer
142 752 km
Girkasse
Manuell
Drivstoff
Bensin

Bilen selges av et medlem av Norges Bilbransjeforbund (NBF). Når du kjøper bil av en forhandler som er medlem av NBF, handler du av en forhandler som har forpliktet seg til å følge NBF etiske retningslinjer. Dette gir deg som kjøper en ekstra trygghet.

Mer om fordelene ved å handle av et NBF medlem.

Medlem

Bilen selges av et medlem av Norges Bilbransjeforbund (NBF). Når du kjøper bil av en forhandler som er medlem av NBF, handler du av en forhandler som har forpliktet seg til å følge NBF etiske retningslinjer. Dette gir deg som kjøper en ekstra trygghet.

Mer om fordelene ved å handle av et NBF medlem.

Beskrivelse

Når hilste du sist på noe så eksotisk som Mazda 626 kupé? Antakelig tilbake på det glade 80-tallet, da mange gikk med skulderputer og lisseslips i skinn. Den gang Bobbysocks regjerte på topp10-listene og mye var rosa og lyseblått i garderobeskapet hos de fleste. Dessuten rattet Cowboy-Laila fra Løten rundt i en rosa Mercury Cougar på denne tiden. Det var da Blystadbrødrene var i media, og begrepet børstraktor ble unnfanget. Nå er Mazda 626 kupé blitt svært sjeldne, i likhet med sedan- og kombikupé-utgaven som det også er svært få igjen av. Disse bilene ble driftssikre hverdagshelter, og heftig bruk som familiebil og daily-driver gjorde at de aller fleste havnet på bilens evige jaktmarker etter mange års tro tjeneste.

Denne lekre 626 sportskupéen, som med designet viser at Mazda bygget biler med gode linjer på 80-tallet. Du husker sikkert også 323 og 929 fra Mazda-familien, der også sistnevnte kom i en kupéversjon. I det hele tatt hadde Mazda mye morsomt på 80-tallet.

Denne generasjonen av Mazda 626 var den første 626 med forhjulsdrift, og debuterte i 1983. Også forgjengeren ble levert i en kupéversjon, i tillegg til sedan. Den nye 626 modellen var imidlertid en designrevolusjon sammenlignet med sin forgjenger, idet linjene var svært moderne og bilen hadde en typisk kileform for å ivareta aerodynamikk og forbruk. Den kom i tre karosseriversjoner, der to av disse - sedan og kombikupé - var et svært vanlig syn i trafikkbildet for 35 år siden. Kupéen med 2 dører var derimot forbeholdt de få. Mazda 626 fikk høye salgstall i Norge, mye takket være bra design og at bilene var bra utstyrt. I tillegg var datidens Mazda-importør - Kolberg Motors AS - aktiv markedsfører av bilmerket. Faktisk så var Mazda allerede i 1971 Norges mest solgte bilmerke. Og i 1981 var Mazda 323 Norges mest solgte bilmodell. Og Mazda 626 ble en slager i Norge den også.

Tillater meg å kalle dette en japansk GT-bil. I denne bilen får du en to liters motor på 102 HK som yter designet full rettferdighet. Den gjør 0-100 km/t på 10,2 sekunder, som var meget respektabelt da denne var ny. Elektriske vindusheiser var på 80-tallet forbeholdt de mer eksklusive modellene

hos de ulike fabrikantene, men på denne modellen hadde Mazda like godt satt inn 4 elektriske vindusheiser. En moderne bekvemmelighet som sentrallås har du også. Og i god japansk tradisjon fungerer alt prikkfritt.

Den 5-trinns manuelle girkassen er en perfekt match i denne bilen. Datidens automatkasser på Mazda hadde kun 3 trinn og bød på mindre komfort enn man skulle tro. Faktisk kunne automatkasser på 80-tallet nettopp være argumentet mot det å kjøpe bil med automatgir, og er ikke verdt å ha i en slik lekker kupé. Den manuelle 5-trinns girkasse får frem riktig kjøremodus for denne herlige japaneren, da den er presis og tettsteget.

Interiøret er tilnærmet som nytt, og bilen har kun 142500 kilometer på telleren i løpet av 35 år. Bilen har fått ny registerreim og rens av forgasser. Det er skiftet toppdekselpakning og motoren har fått ny olje. 4 nye dekk på tidsriktige aluminiumsfelger er også montert så denne Mazdaen er klar for nye mil med glede og ny eier. Mener dette er noe av det mest driftssikre du kan kjøpe, om du er ute etter en youngtimer som er svært sjelden. Her er det bare å vri om tenningen og kjøre!

Du vil glede deg til hver kjøretur i denne bilen, som garantert vil vekke oppsikt også utenfor de bilmiljøer som kun har japanske biler som favoritt. Denne vil være en selvsagt gjest på hyggelige Cars&Coffee-treff der du bor, og mange voksne vil gjenkjenne denne bilen med anerkjennende blikk når de ser den. Fremstår som pen bruksklassiker, og du velger selv om du vil bruke ytterligere tid og penger på å bringe den opp til det man vil beskrive som mint condition. En ærlig, rimelig inngangsbillett til bilglede og entusiasme! Med japansk driftssikkerhet inkludert!

Klar for en japansk flørt? Har du lest helt hit, tror jeg du vil ha stor glede av en visning og prøvekjøring av denne bilen! Ring for en hyggelig entusiastsamtale !




Her har du muligheten til å gjøre et kupp!

Det vi kaller billigbiler er biler vi anser som reperasjonsobjekter/delebiler. Disse selger vi til meget gunstige priser, og vi har ofte ikke undersøkt bilenes tekniske tilstand. Den som kjøper bilen må regne med at det kan være en del feil og mangler og dette er biler som ofte kjøpes av noen som har litt kunskap om bil og kan skru selv.

Vi har ikke gjort noen undersøkelser for å avdekke bilens tekniske tilstand. Men bilen er nylig EU godkjent av vårt merkeverksted, og eneste anmerkning var en skiltlyspære og at bremser hang på foran. Dette ble utbedret da EU kontrollen ble utført.

Bilene selges i den stand de er i, og med det tilbehøret som følger med.
Selges som reperasjonsobjekt/billigbil uten garanti.

Selges ex reg.avgift og må registreres av kjøper på trafikkstasjon.
For ytterligere informasjon, kontakt oss gjerne direkte

Per Erik Nilsen - Tlf 90 17 75 20 - Mail: pere@centralgaragen.no
Jonas Bakken - Tlf 91 83 00 46 - Mail: jonas@centralgaragen.no

Velkommen til Centralgaragen - stolt merkeforhandler av Mazda og Hyundai

Vår service-/deleavdeling tilbyr også
- Skibokser fra Packline og THULE
- Barneseter og sikkerhetsutstyr fra BeSafe
- Ettermontering av tilhengerfeste
- Ettermontering av motorvarmer, DEFA, WEBASTO etc.
- Ettermontering av navigasjonssystem, f.eks. Garmin, TomTom, mm.
- Ettermontering av Radio DAB+ (Til biler uten fabrikk montert løsning)
- Setetrekk kan bestilles, skap ditt eget skinninteriør.
- Bagasjebokser
- Sykkelstativ
- Kano/kajakk holder
- Skiholder
- Lasteholdere

Du finner våre øvrige Sulland forhandlere her: Sarpsborg, Fredrikstad, Moss, Askim, Drammen, Elverum, Hamar, Kongsvinger, Trondheim, Bardufoss, Harstad, Lillehammer, Mysen, Steinkjer, Verdal, Bodø, Jessheim, Mo i Rana, Otta, Tromsø og Alta.

Spesifikasjoner

Omregistrering
1 729 kr (avgifter)
Pris eks omreg
58 171 kr
Årsavgift
Les mer
1. gang registrert
06.07.1984
Farge
Hvit
Hjuldrift
Forhjulsdrift
Effekt
102 Hk
Sylindervolum
2 l
Vekt
1 055 kg
Antall seter
5
Karosseri
Coupe
Bilen står i
Norge
Salgsform
Bruktbil til salgs
Avgiftsklasse
Personbil
Reg.nr.
DE12668
Chassis nr. (VIN)
JMZGC162201612818
Maksimal tilhengervekt
1 055 kg

Utstyr

  • Sommerhjul

Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler

Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.

Les mer om reklamasjonsrett på FINNs hjelpesenter.

Landfalløya 7, 3023 Drammen

Annonseinformasjon

FINN-kode 247030629
Sist endret 24. mar. 2022 11:23
Referanse JMZGC162201612818

Rapporter annonse

Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.