Mitsubishi Outlander
Beskrivelse
Verdens værste Mitsubishi Outlander selges til en billig penge.
Kjøpte denne bilen i 2019 som førstegangsbil. Et helt fantastisk valg, da jeg som ikke-bilkyndig har virkelig fått oppleve og erfare hvor avhengig man er av at bilen fungerer og hvor dyrt det er å reparere de forskjellige delene (som jeg også nå har lært navnet på!) Bilen var strøken utvendig og innvendig når jeg kjøpte den, men på grunn av mine elendige sjåføregenskaper har den nå fått en del skjønnhetsfeil. Jeg sliter hovedsaklig med rygging, så hvis du bare ser på fronten ser den fortsatt ok ut. Selger nå bilen i ren desperasjon for å få betalt ned lånet på den og kjøpt bil av et annet merke. Hvilket som helst, egentlig. Bare ikke dette merket.
Unnskyld mitt manglende fagspråk på bil, men jeg skal etter beste evne og hukommelse prøve å forklare tilstanden.
Det hele begynte med at den plutselig manglet driv i turboen og griserompe-lampa lyste. Dette løste jeg ved å starte motoren på nytt, og da gikk bilen som den skulle igjen x-antall kilometer. Bilverkstedet anbefalte meg å bytte turbo. Byttet til turbo til 16.000kr. Fortsatt samme problem. Har bare levd med å restarte bilen her og der siden da. Mistenker at det er en ventil som må renses (?). Turbo malfunction har kommet opp som feilmelding hele veien, uten at verkstedene finner ut hva som er galt. Ny turbo nå, så skal egentlig ikke være noe galt. Er egentlig ikke noe problem å bruke bilen med den feilen, jeg har i hvert fall levd godt med det i 2 år.
Tur etter tur hang caliperen seg på dekkene, noe som også sleit ut bremseklossene. Har kommet runden rundt nå og byttet alle calipere i løpet av mitt eierskap.
Har også byttet en del hjullager på den da bilen plutselig begynte å høres ut som en tørketrommel.
Lagt merke til at det dryppet diesel fra bilen litt her og der. Tydeligvis hull på tanken, men har løst dette ved å bare fylle halv tank. Ingen drypping da.
Når jeg trodde alt var i orden med bilen så røyk registerreima mange tusen km før den egentlig skulle byttes og motoren gikk til helvette. Bilen sto på verksted i fjor vinter og fikk byttet ut motoren. Kostet en formue. Motoren har vært super siden.
Har også slitt med bilbatteriet i kulda på vinteren, men det skal være i orden nå. Ganske nytt batteri.
Vært på service 2-3 ganger i mitt eie. Har bare gitt opp det nå fordi jeg klarer ikke tanken på å investere mer i bilen her.
Merket i fjor sommer at airconditionen ikke fungerte. Har kjørt rundt med bilen som en kokt krabbe på sommeren og løst det ved å åpne vinduene. Nå ga også varmeapparatet seg, slik at det er ingen måte å få dugg vekk fra frontvinduet. Har løst dette ved å varme opp bilen med stikkontakt (!) til husveggen og en varmeovn slik at den er god og varm før man kjører, samt ha vinduene åpne når man kjører. Holder på å fryse ihjel og gruer meg til vinteren. Bilverkstedet nevnte 3000-5000kr for å fikse det.
Var på EU-kontroll nå og fikk en alt for lang lapp på mangler etter min smak. Ikke overraskende da det klunker litt her og der når man kjører. En bilkyndig nabo nevnte at det må byttes styrestag (eller hva det heter?) Se vedlegg, bilde av alle feil og mangler.
Følger med helårsdekk, som jeg har kjørt med på sommeren i den tro at det var sommerdekk. Piggdekk som har gått siden jeg kjøpte bilen, var helt nye da.
Skade 1: Bak, ved lykt. Rygget inn i ei flaggstang midt i byen. Veldig flaut, masse folk som så på. Løst med teip. Lys fungerer.
Skade 2: Bak, ved lykt andre siden. Rygget inn i gelender når jeg hjalp ei venninne med å flytte. Løst med teip. Lys fungerer.
Skade 3: Noen svarte flekker bak fra høytrykksspyler.
Skade 4: Mild ripe som strekker seg over siden på bilen. Kjøpte den slik. Vises nesten ikke. Mistenker at noen har vært sur på forrige eier (?) og dratt en nøkkel langs.
Går helt sikkert an til å få mer bruk og glede ut av denne bilen hvis man vet hva man gjør og kan fikse ting litt selv. Ellers kul bil med 4wd slik at man kommer seg fram på vinterføre. Kommer til å bli en glede for alle bilkyndige i min omgangskrets om jeg selger denne bilen slik at de ikke ringes ned med 100 spørsmål hver uke.
Ps: Vært både røyk, hund og nesten (!) hest i bilen. Ikke for allergikere. ??
OBS: Les mangellapp nøye. Ikke EU-godkjent. Kjøreforbud fram til feil er fikset.
Ta kontakt ved spørsmål.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 707 kr (avgifter)
- Pris eks omreg
- 10 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- 1. gang registrert
- 30.03.2007
- Farge
- Sølv
- Fargebeskrivelse
- Grå
- Interiørfarge
- Sort
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Hjuldriftnavn
- 4WD
- Effekt
- 140 Hk
- Sylindervolum
- 2 l
- Vekt
- 1 625 kg
- Antall seter
- 5
- Karosseri
- SUV/Offroad
- Antall dører
- 4
- Antall eiere
- 8
- Bilen står i
- Norge
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Reg.nr.
- DL61087
- Chassis nr. (VIN)
- JMBXJCW8W7U000207
Utstyr
- ABS-bremser
- Airbag foran
- El.vinduer
- Hengerfeste, fast krok
- Isofix
- Sentrallås
- Sommerhjul
- Vinterhjul
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.